اخبار روز سینما

بیوگرافی و بیوگرافی مریل استریپ / از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام واقعی: مری لوئیز استریپ

تاریخ تولد: 22 ژوئن 1949 در نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا

تحصیلات: کالج واسار، دانشگاه ییل

حرفه: بازیگر و خواننده تئاتر، سینما و تلویزیون آمریکایی.

بیوگرافی مریل استریپ

مریل استریپ او در 22 ژوئن 1949 در سامیت، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. این چهره در زمینه های مختلف هنری و علاوه بر حرفه بازیگری استعداد دارد. یکی او را یکی از خوانندگان مشهور آمریکایی می دانند.

عکس های مریل استریپ، مریل استریپ و همسرش، فیلم شناسی مریل استریپ

مریل استریپ در نوجوانی در کالج هنرهای نمایشی واسار ثبت نام کرد و بعداً از دانشگاه ییل با مدرک لیسانس در رشته تئاتر فارغ التحصیل شد. او هزینه تحصیل خود را با کار به عنوان تایپیست و پیشخدمت در یک رستوران پرداخت کرد.

از آثار هنری برجسته مریل استریپ می توان به بازی او در «اتاق ماروین» به کارگردانی جری زکس و «بازتاب آنلاین سوفی» به کارگردانی آلن جی پاکولا اشاره کرد.

مادر مریل، “ویلکینسون استریپ” در زمینه تبلیغات تجاری و هنری فعالیت می کرد و پدرش “هری ویلیامز استریپ” یک داروساز معروف بود.

مریل استریپ در سال‌های 1980، 1983 و 2012 برای بازی در فیلم‌های Iron Lady، Sophie’s Choice و Kramer vs برنده اسکار شد. کرامر. او تا به امروز 19 بار نامزد اسکار و 28 بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. به همین دلیل در بین همه بازیگران سابقه دریافت اسکار بازیگری را دارد.

همچنین در فوریه 2016 در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین، این چهره به عنوان رئیس هیئت داوران بین المللی از بین داوران بازتاب آنلاین شد.

بیوگرافی مریل استریپ، مریل استریپ، بیوگرافی مریل استریپ

در سال 2016، مریل استریپ به عنوان رئیس هیئت داوران بین المللی بازتاب آنلاین شد.

مرلین در مورد رئیس هیئت داوران گفت:

من رئیس هیئت منصفه نبوده ام، اما رئیس سایر نهادها بوده ام و آماده داوری شده ام».

مریل استریپ اکنون به عنوان پرافتخارترین و ارزشمندترین بازیگر زن زنده هالیوود شناخته می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا