اخبار روز سینما

بیوگرافی و بیوگرافی مایکل. دی- لوئیس/ از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: دنیل مایکل بلیک دی-لوئیس

تاریخ تولد: 29 آوریل 1957

محل مطالعه: مدرسه تئاتر بریستول اولد ویک

شغل: بازیگر

سالهای فعالیت: 1970–2017

همسر: ربکا میلر

کودکان: 3

والدین: بله دی لوئیس، جیل بالکن

بیوگرافی

آقای دنیل مایکل بلیک دی- لوئیس (سر دنیل مایکل بلیک دی لوئیس) (زاده 29 آوریل 1957) یک هنرپیشه انگلیسی است که ملیت ایرلندی و بریتانیایی دارد. دانیال دی لوئیس در کنزینگتون لندن به دنیا آمد. پدر دانیل، شاعر معروف، سیسیل. دی- لوئیس و مادرش بازیگر انگلیسی جیل بالکن هستند. پدربزرگ مادری او، مایکل بالکن، یکی از معروف ترین تهیه کنندگان سینمای بریتانیا بود که چندین استودیو را اداره می کرد.

دو سال پس از تولد دانیل، خانواده او به جنوب شرقی لندن، در منطقه گرینویچ نقل مکان کردند. دانیال دی لویی با خواهرش توماسین دی لوئیس در این منطقه بزرگ شد. تاماسین بعدها مستندساز و سپس آشپز برنامه تلویزیونی شد.

64

دانیال دی لویی، بازیگر مشهور هالیوود.

کودکی دانیل دی لوئیس

دانیال دی زمانی که لویی در جنوب لندن جوان بود، همیشه از سوی بستگانش به دلیل یهودی بودن و شیک بودن مورد آزار و اذیت قرار می گرفت و در نوجوانی چندین بار به دلیل دزدی از مغازه دستگیر شد. به دلیل رفتار پرخاشگرانه دانیل، والدینش او را در سال 1968 به یک مدرسه شبانه روزی فرستادند تا آموزش های سختی ببیند.

منافع

دی لویی در مدرسه اش علاقه خود را به نجاری، ماهیگیری و بازیگری نشان داد و در این میان، بازیگری بیشترین شور و شوق را برای او به ارمغان آورد.

65

دانیال دی لویی با خواهر و پدر و مادرش.

آغاز فعالیت هنری دانیال. دی لوئیس

تلاش مداوم دانیال دی لوئیس بازیگری خواند و موقعیتی پیدا کرد که بتواند خود را ثابت کند، با فیلم یکشنبه خونین یکشنبه در سال 1971 در سن 14 سالگی که اولین تجربه بازیگری دنیل است.

اولین نقش سینمایی دانیل. دی لوئیس در سال 1982 شروع کرد. دانیل در این سال نقش بسیار کوتاهی دارد. یکی او در یکی از مهم ترین فیلم های تاریخ سینما یعنی «گاندی» بازی کرد و بعدها در نقش های فرعی بازی کرد.

66

در دهه 1980، دانیل، کارشناسان فیلم با کیفیت بازی دی لویی مورد ستایش قرار گرفت و از آن به عنوان یک بازیگر آینده دار در صنعت سینما یاد شد. دانیل این وظیفه را با تلاش زیاد انجام داد تا بازیگر نقش اول فیلم «پای چپ من» جم شریدان شود.

بازی تحسین برانگیز دانیال دی در این فیلم، لوئیس اولین اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد و جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر تثبیت کرد.

ازدواج دانیال دی لوئیس

او به مدت 6 سال با ایزابل آجانی بازیگر فرانسوی در ارتباط بود که در پایان با توافق دوجانبه از هم جدا شدند. حاصل این رابطه فرزندی به نام گابریل کین است. دی- این لوئیس بود که در سال 1995 در نیویورک به دنیا آمد و تنها چند ماه پس از تولد او، دانیل و ایزابل به رابطه خود پایان دادند.

67

دانیال دی لوئیس و ایزابل آجانی

در سال 1996 هنگام کار بر روی پروژه ای بر اساس نمایشنامه گیاه آزمایشی با آرتور میلر (نویسنده نمایشنامه) آشنا شد. پس از آن بود که او به دختر آرتور، ربکا میلر علاقه مند شد و در همان سال با یکدیگر ازدواج کردند.[مدتیبعد،دنیلوربکاصاحبدوپسربهنامرونانکالشدند[AlgúntiempodespuésDanielyRebeccatuvierondoshijosRonanCall[چندیبعددانیلوربکاصاحبدوپسرشدند،رونانکالدی-Lewis(nacidoen1998)yCashelBlakeدی- لوئیس (متولد 2002). خانواده دی-لوئیس معمولا زمانی را در نیویورک و ایرلند می گذراند.

69

دانیال دی لوئیس و همسرش

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا