اخبار روز

بیوگرافی هادی و علی پرتوی دوقلوهای افسانه ای سیلیکون ولی (+عکس)

علی پرتوی و هادی پرتوی در ایالات متحده دو برادر ایرانی-آمریکایی وجود دارند که نام آنها با بسیاری از استارتاپ های بزرگ در سیلیکون ولی مرتبط است، مانند: دراپ باکس، فیس بوک و code.org مقید است. امروزه این دو برادر برای مردم سیلیکون ولی نام آشنا هستند که حضورشان در هر شرکتی نشان از برنامه ای جدی برای موفقیت دارد.

به گزارش زومیت، علی پرتوی یکی از اعضای تیم موسس این شرکت تبلیغاتی است تبادل لینک در سال 1998 توسط مایکروسافت به قیمت 265 میلیون دلار خریداری شد.

هادی پرتوی ساخت استارتاپ تشخیص گفتار شبکه های TellMe همچنین در سال 2007 به قیمت 800 میلیون دلار به مایکروسافت فروخته شد. رهبر در پروژه ها اینترنت اکسپلورر و msn مایکروسافت همچنین یک سمت اجرایی داشت و در برخی مواقع به عنوان معاون ارشد نیز خدمت می کرد مکان من او در این شرکت کار می کرد.

همانطور که قبلا ذکر شد، این دو برادر در تاسیس استارتاپ های بزرگ دیگری مانند Dropbox، Facebook و Airbnb نیز نقش داشته اند. آنها همچنین دو شرکت را با هم تأسیس کردند. اولین من دوست دارم به آن شبکه اجتماعی موسیقی می گفتند.

این استارت آپ در سال 2009 به قیمت حدود 20 میلیون دلار به مای اسپیس فروخته شد. جدیدترین همکاری اصلی این دو برادر Code.org است، شرکتی که با هدف دسترسی دانش‌آموزان به علوم کامپیوتر تاسیس شده است.

تولد و تحصیل

برادران پرتوی در سال ۱۳۵۱ (۱۳۵۰ خورشیدی) در تهران به دنیا آمدند. آنها نوه یک تاجر معروف ایرانی هستند مجید خسروشاهی یعنی با مدیر عامل فعلی اوبر دارا خسروشاهیمرتبط هستند.

پدر این دو برادر، مؤسس دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، یعنی. اچ فیروز پرتوی است. اون عقبه محمدعلی مجتهدی وی دومین استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف بود.

فیروز پرتویی علاوه بر دانشگاه شریف در دانشگاه های امیرکبیر، ام آی تی و هاروارد نیز تدریس می کرد. مادر دوقلوهای پرتوی نیز در دانشگاه بوستون در رشته کامپیوتر تحصیل کرده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا