پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

بیوگرافی مورگان فریمن / از این بازیگر چه می دانیم؟

نام: مورگان فریمن (به انگلیسی: Morgan Freeman)

زادروز: 1 ژوئن 1937
ملیت: آمریکایی
حرفه: بازیگر و کارگردان
سال‌های فعالیت: ۱۳۴۳ تا کنون
همسر(ها):

  • ژانت آدایر بردشاو (1967-1979)
  • میرنا کالی لی (1984-2010)

بیوگرافی

مورگان فریمن (زاده ۱ ژوئن ۱۹۳۷) بازیگر و کارگردان آمریکایی برنده اسکار است. مورگان فریمن در ممفیس، تنسی به دنیا آمد. او فرزند میم معلم و مورگان آرایشگر است. او 3 برادر دیگر دارد. همچنین بر اساس آزمون. دی از او معلوم شد که اصل و نسب او نیجریه ای است.

مادر مورگان فریمن

مورگان فریمن و مادرش

مورگان فریمن در سن 9 سالگی تقریباً حرفه بازیگری خود را با ایفای نقش های اصلی در نمایشنامه های مدرسه آغاز کرد. در سن 12 سالگی برنده یک مسابقه نمایشی در همان رشته شد و مسئولیت چندین ارائه رادیویی را بر عهده داشت. مورگان فریمن بورسیه بازیگری دانشگاه ایالتی جکسون را رد کرد و در عوض به عنوان متخصص رادار به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست.

مورگان فریمن، بیوگرافی مورگان فریمن، بیوگرافی مورگان فریمن

مورگان فریمن با سابقه ای طولانی در نقش های فرعی و فرعی توانسته به ایفای نقش بپردازد یکی خود را از قطب های شخصیت های فرعی هالیوود تثبیت کنید.
مورگان فریمن پس از مدت ها تجربه روی صحنه و اکران کوچک، با اولین حضورش در نمایشی به نام سطل زباله خیابان، تماشاگران را شگفت زده کرد و برای این نقش در سال 1987 نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او در بسیاری از فیلم های معروف و پرفروش از جمله رستگاری در شائوشنگ، هفت و قسمت های جدید مجموعه فیلم های بتمن (مجموعه فیلم) بازی کرده است.
مورگان فریمن برای بازی در فیلم دختر میلیون دلاری برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و همچنین برنده جایزه گلدن گلوب 2012 برای یک عمر دستاورد است.
مورگان فریمن مجری یک مستند علمی موفق در کرمچاله بود که با استقبال جهانی روبرو شد.

فریمن صاحب یک رستوران و یک باشگاه موسیقی است.

بیوگرافی مورگان فریمن

میرنا کالی لی، همسر دوم مورگان فریمن

تصادف شخصی

در 4 آگوست 2008، فریمن در یک تصادف بزرگراهی در نزدیکی رولویل، می سی سی پی مجروح شد. ماشینی که او در حال رانندگی است یک نیسان ماکسیما مدل 1997 است. فریمن و زن همراه او توسط یک ابزار نجات هیدرولیک نجات یافتند.

فریمان در مراسم عاشورا

مورگان فریمن در سال 2016 برای فیلمبرداری بخش هایی از مستند داستان خدا در مراسم عاشورا. حسینیه الخویی شیعیان لندن حضور داشتند

مورگان فریمن در مراسم عاشورا

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما