اخبار روز سینما

بیوگرافی مریم بوبانی/ از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام و نام خانوادگی: مریم بوبانی

زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون.

متولد: 1332- سنندج، ایران

ملیت ایرانی

حرفه: بازیگر

همسر: چیرو احمدی فر

تعداد فرزندان: 2

زندگینامه

مریم بوبانی در سال 1332 در سنندج به دنیا آمد. وی به مدت دو سال در کلاس های آزاد بازیگری تحصیل کرد و در سال ۱۳۷۶ به اجرای برنامه پرداخت مهر مادری (به کارگردانی کمال تبریزی) بازی در فیلم های سینمایی را در نقش مکمل آغاز کرد.

او شاگرد کلاس های آزاد امین تارخ بازیگر است، فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و پس از ۴۰ سالگی وارد عرصه حرفه ای سینما و تلویزیون شد. او دو پسر دارد که از هنرمندان مشهور عرصه موسیقی هستند.

موارد دلخواه

از بچگی به بازیگری علاقه داشتم. موثرترین فردی که باعث شد من عاشق این حرفه شوم مادربزرگم بود که در کودکی ما را به تئاتر و سینما برد و از همان لحظه در ذهنم برنامه ریزی کردم که روزی بازیگر شوم. .

هر دو فرزندم موسیقی کار می کنند، پسر بزرگم یاور احمدی فر در فیلم رستاخیز آقای درویش بازیگری و دو نقش بازی می کند و از اعضای گروه رستاک است. پسر کوچکم، آیان احمدی فر، عضو گروه چارتار است.

من مطالعه می کنم، بیشتر رمان می خوانم. من به مطالعه علاقه مندم و این جزء جدایی ناپذیر زندگی من است، سفرهای من منحصراً برای حضور در فیلم هایی است که در شهرستان ها می پردازم.

مریم بوبانی بیوگرافی مریم بوبانی عکس جدید مریم بوبانی

مریم بوبانی و الهام پاوه نژاد

مریم بوبانی بیوگرافی مریم بوبانی عکس مریم بوبانی

عکس های مریم بوبانی در کنار هانیه توسلی و نازنین بیاتی

همسر وی سیروس احمدی فر از آهنگسازان باستانی اهواز است که در دهه 50 آهنگ هایش توسط خوانندگانی چون مسعود بختیاری در رادیو اهواز اجرا شده است.

آوارگی جنگی

زمانی که کلاس اول دبیرستان بودم، آقای خلج یک تئاتر برای اجرا در آبادان آورد و با دیدن این نمایش تصمیمم برای بازیگری قطعی شد. زمانی که دانش آموز بودم در تئاتر مدرسه اجرا می کردم و ادامه می دادم. خیلی جدی انجامش بده اما بعد اتفاقات دیگری در زندگی ام افتاد که مرا از بازیگری دور کرد. ازدواج کردم، بچه دار شدم و بعد جنگ شد و در سال های جنگ آواره شدم با دو بچه که از این شهر به شهر دیگر می بردم تا سالم باشند.

مهاجرت به تهران

در سال 1359 تصمیم گرفتیم برای بهبود وضعیت زندگی فرزندانم از خوزستان به تهران مهاجرت کنیم، زیرا امکان پیشرفت در شهرهای جنگ زده برای بچه ها وجود نداشت. وقتی در تهران مستقر شدیم، زندگی فرزندانم آرام شد و خاطراتم از آنها راحت شد.

سفیر خیریه

مریم بوبانی بازیگر سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون کشور و تورج اصلانی عکاس تجربی و فیلمبردار سینمای ایران و جهان؛ آنها به عنوان سفیران بنیاد خیریه نینوا بازتاب آنلاین شدند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا