اخبار روز سینما

بیوگرافی محسن تنابنده / از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: محسن تنابنده

زمینه فعالیت: بازیگر، فیلمنامه نویس، کارگردان، بازیگر.

تولد: 26 فروردین 1354 تهران

ملیت: ایران

سالهای فعالیت: 1380 تا کنون

شریک زندگی: روشنک گلپا (2014)

فرزند: پسری به نام نامی

زندگینامه

محسن تنابنده (زاده ۲۶ فروردین 1354) فیلمنامه نویس و بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

محسن تنابنده فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری است. او فیلمنامه نویس و بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. و همه او را با نقش نقی در سریال نوروزی پایتخت می شناسند.
محسن تنابنده می گوید: قبل از اینکه دانشجوی بازیگری شوم بهترین بازیگر جشنواره دانشجویی شدم. روحیه ام از بچگی که در آمفی تئاتر پیکان شهر نقش خمیردندان را بازی می کردم تا امروز که کمی در دنیای بازیگری ظاهر شده ام تغییری نکرده است. من همیشه به تحقیق، بازی و کودکی فکر می کنم.

منطق، فلسفه و آن سوالات برای من جدی نبوده است. من همیشه دوست داشتم بازی کنم و لذت ببرم. اما با گذشت سالها یکی دو نفر روی من تأثیر زیادی گذاشته اند. مهم ترین آنها حامد محمد طاهری است. فکر می‌کنم او از هر کسی که من می‌شناسم ایده‌های عمیق‌تری درباره بازیگری دارد. بخشی از تجربیات ما در یک گروه تئاتر به ریاست ایشان، تجربیات موفقی است نبود اما در قالب ها و سبک های مختلف بازیگری خیلی با هم کار کردیم و او تاثیر عمیقی روی من گذاشت.

محسن تنابنده بیوگرافی محسن تنابنده عکس محسن تنابنده

جدیدترین عکس های محسن تنابنده

بعد از او علیرضا نادری در نگاه به تاریخ و طراحی یک داستان خوب، پرداختن به شخصیت و حتی معنای هر کدام از این موارد تاثیر زیادی روی من گذاشت، البته هنوز خودم را از نوادگان علیرضا نادری نمی دانم. چون من به عنوان بازیگر به متن نگاه می کنم و هنوز نگاه مستقلی به فیلمنامه و شکل دادن به آن ندارم.

ازدواج محسن تنابنده
محسن تنابنده در سال ۱۳۹۳ با روشنک گلپا ازدواج کرد.

عکس محسن تنابنده و همسرش همسر محسن تنابنده بیوگرافی محسن تنابنده

مراسم عقد محسن تنابنده

بیوگرافی محسن تنابنده، محسن تنابنده

عکس دوران کودکی محسن تنابنده و همسرش

محسن تنابنده و پسرش

محسن تنابنده و پسرش نامی

فعالیت هنری محسن تنابنده
محسن تنابنده در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۵ برای فیلم اشتهادی بری خدا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. تنابنده در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز دریافت کرد.

عکس محسن تنابنده,محسن تنابنده,بیوگرافی محسن تنابنده

انواع گریم های محسن تنابنده

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا