اخبار روز سینما

بیوگرافی سعید پورصمیمی/ از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام و نام خانوادگی: سعید پور صمیمی

تاریخ تولد: 9 اسفند سال 1322

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما

وضعیت تأهل متاهل

زندگینامه

آقای پور صمیمی در ۹ اسفند وی در سال 1322 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران است. او کار خود را با تئاتر آغاز کرد، اما شهرت او بیشتر به دلیل بازی در سینما و تلویزیون است. او در ایفای نقش های فرعی استاد است و تاکنون سه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم های «نخدا خورشید»، «طوفه ها» و «پرد آخیر» دریافت کرده است. در دومین جشنواره کمدی از گل آقا به عنوان پیشکسوت سینمای کمدی تجلیل شد.

آغاز فعالیت هنری سعید پور صمیمی

پور صمیمی فعالیت خود را با تئاتر آغاز می کند. فعالیت بازیگری او از سال ۱۳۴۰ با تشکیل گروه بازارگاه و با همکاری عباس یوسفیانی، پرویز پور حسینی، اسماعیل پور حسینی، پرویز فنی زاده و … آغاز شد.

دوره بازیگری خود را در دانشگاه هنرهای زیبای رشت گذراند و سپس کارمند گروه تئاتر و سپس کارمند گروه تئاتر صدا و سیما شد و در زمینه کارگردانی تئاتر به فعالیت خود ادامه داد و به اجرای برنامه های تلویزیونی پرداخت. نمایشنامه نوشت

از آثار او در زمینه تئاتر می توان به آندورا، تحقیقی بزرگ و عمیق، استثنا و قاعده، ریچارد سوم، بازرسی، خسیس و هنر اشاره کرد.

او اولین بار در سال 1354 در سن 32 سالگی در مجموعه قرآن سلطان صاحب به کارگردانی علی حاتمی جلوی دوربین رفت و از آن زمان تا انقلاب بیشتر وقت خود را با تئاتر گذراند.

فعالیت سعید پورصمیمی در سینما

پور صمیمی فعالیت خود را در عرصه سینما از سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم «نخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی آغاز کرد.

او برای ایفای این نقش برنده لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر شد. وی پس از این موفقیت مجدداً موفق به دریافت مدال طلای نقش مکمل در فیلم تحفه ها در سال 1366 شد و در سال 1369 برای بازی در فیلم پرداخت اخیر برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر شد.

زندگی خصوصی سعید پور صمیمی و ازدواج

سعید پور صمیمی سالهاست که ازدواج کرده و متاهل است اما علاقه ای به توضیح جزییات ندارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا