اخبار روز سینما

بیوگرافی ریس ویترسپون / در مورد این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام اصلی: لارا جین ریس ویترسپون

متولد: 22 مارس 1976 در نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده

محل تحصیل: دانشگاه استنفورد (انصراف از تحصیل)

حرفه: بازیگر-تهیه کننده

سالهای فعالیت: 1370 تا کنون

همسر: رایان فیلیپ (1999-2007)

جیم توث (2011-2023)

کودکان: 3

بیوگرافی ریس ویترسپون

ریس ویترسپون، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی، بیشتر به خاطر نقش‌هایش در کمدی‌های رمانتیک که در آن شخصیت‌های جذاب و مصمم را بازی می‌کند، شناخته می‌شود. ویترسپون در 22 مارس 1976 در نیواورلئان، لوئیزیانا به دنیا آمد. پدرش پزشک نیروی هوایی ایالات متحده بود و خانواده قبل از نقل مکان به نشویل، تنسی، چندین سال در آلمان غربی زندگی کردند. ویترسپون در کودکی به عنوان مدل کار می کرد و در تبلیغات تلویزیونی ظاهر می شد.

ریس ویترسپون، عکس های ریس ویترسپون

ریس ویترسپون و مادرش

ریس از سنین پایین به صنعت سرگرمی معرفی شد. او مدلینگ را در سن 7 سالگی آغاز کرد و در چندین آگهی تلویزیونی محلی ظاهر شد. او در ۱۱ سالگی مقام اول را در مسابقه استعدادیابی ده ایالتی به دست آورد.

او در سال 1990 اولین نقش مهم سینمایی خود را در فیلم «مردی در ماه» (1991) به کارگردانی رابرت مولیگان به دست آورد. نقش او به عنوان یک دختر 14 ساله سرکش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان هارپت هال، یک مدرسه دخترانه در نشویل، در سال 1994، ریس تصمیم گرفت بازیگری را رها کند و برای تحصیل ادبیات انگلیسی در دانشگاه استنفورد تحصیل کند. با این حال، با پذیرفتن نقش های اصلی در دو فیلم مهم، ترس (1996) در مقابل مارک والبرگ و آزادراه (1996) با کیفر ساترلند، برنامه های دانشگاهی او به زودی تغییر کرد.

ریس ویترسپون، عکس های ریس ویترسپون

زندگی شخصی ریس ویترسپون

ریس ویترسپون دو بار ازدواج کرده است. اولین ازدواج او با بازیگر رایان فیلیپ در سال 1999 بود. این زوج دو فرزند داشتند: دختر آوا الیزابت فیلیپ (متولد 9 سپتامبر 1999) و پسر دیکون ریس فیلیپ (متولد 23 اکتبر 2003). ازدواج آنها در سال 2008 به طلاق انجامید.

ریس ویترسپون، عکس های ریس ویترسپون

ریس ویترسپون و همسر اولش رایان فیلیپ

ویترسپون برای دومین بار در سال 2011 با جیم توث، یک نماینده استعدادیابی ازدواج کرد. آنها یک پسر به نام تنسی جیمز توث دارند که در سال 2012 به دنیا آمد. اما در مارس 2023 این زوج اعلام کردند که پس از 12 سال زندگی مشترک تصمیم به جدایی گرفته اند.

ریس ویترسپون، عکس های ریس ویترسپون

ریس ویترسپون و همسر دومش جیم توث

حقایق جالب در مورد زندگی ریس ویترسپون

√ پس از تهیه صدایش برای فیلم «پیاده روی خط» (2005)، چندین شرکت ضبط به سراغ او رفتند.

√ در 7 سپتامبر 2011، هنگام دویدن در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، با یک ماشین تصادف کرد و به بیمارستان منتقل شد. او پس از جراحات جزئی به خانه فرستاده شد. یک زخم یک چهارم اینچی روی پیشانی او ایجاد شده بود که با موهای جلوی سرش پنهان می کرد.

√ او هفت سال به عنوان ژیمناستیک کار کرده است.

√ فیلم «وحشی» (2014) را بهترین فیلم و بهترین بازی او در نظر بگیرید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا