پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام واقعی: رضا عطاران

زمینه فعالیت: بازیگر، کارگردان، فیلمنامه نویس، تدوینگر، خواننده.

تولد: 20 اردیبهشت ماه 1347 مشهد، ایران

پدر: ذبیح الله عطاران

ملیت: ایرانی

سالهای فعالیت: 1369 تا کنون

همسر رضا عطاران: فریده فرامرزی

رضا عطاران

بیوگرافی رضا عطاران

رضا عطاران در 20 اردیبهشت ماه 1347 در یکی وی در محله های شهر مشهد به دنیا آمد، پدر و مادرش از اهالی منطقه خاکک شهرستان گناباد از خراسان رضوی بودند. رضا عطاران دیپلم خود را در رشته اقتصاد در مشهد گرفت و برای ادامه تحصیل در رشته طراحی صنعتی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تهران آمد. او با وجود علاقه به رشته تحصیلی خود، خود را وقف بازیگری، نویسندگی و کارگردانی کرد. رضا عطاران کار اصلی خود را از دهه 1360 در تئاتر مشهد با مرحوم حسن حامد آغاز کرد و در این مدت تمامی نقش های غیر طنز را ایفا کرد. این همکاری تا زمان مرگ حسن حامد در سال ۱۳۷۱ ادامه یافت.

جوانان رضا عطاران

اولین ظهور رضا عطاران در تلویزیون

اولین ظهور رضا عطاران در تلویزیون از سال 1369 بازی در مجموعه تلویزیونی بیداران به کارگردانی اصغر عبداللهی را آغاز کرد. اما شروع پیشرفت او در بازیگری مربوط به مجموعه پرواز 57 است.رضا عطاران در ساعت خوش سال 73 حضور داشت.این سریال باعث پیشرفت او در عرصه بازیگری به کارگردانی رضا عطاران در ساعت خوش شد. مهران مدیری او در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، نصرالله رادش، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی فعالیت کمدی خود را در تلویزیون آغاز کرد.

بیوگرافی رضا عطاران، رضا عطاران

عکس جالب رضا عطاران. با سعید آقاخانی، دانشجویی 1371

بیوگرافی رضا عطاران، رضا عطاران

عکس رضا عطاران و همسرش فریده فرامرزی

وضعیت تأهل رضا عطاران

رضا عطاران او با فریده فرامرزی ازدواج کرده و با وجود سال ها ازدواج، هنوز صاحب فرزند نشده است. در مورد بچه دار نشدن او صحبت های زیادی شد.

اما عطاران درباره دلیل بچه دار نشدن می گوید:

“من بچه ها را خیلی دوست دارم و وقتی بچه های مردم را می بینم حسادت می کنم زیرا آنها جذاب، باحال و زیباترین موجودات جهان هستند.

“چه تصمیم بگیری که باشی یا نباشی، به نظر من بهتر است نباشی.”

رضا عطاران و همسرش فریده فرامرزی در آثاری چون صندلی خالی و استراحت مطلق به ایفای نقش پرداخته اند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما