اخبار روز سینما

بیوگرافی خواکین فینیکس/از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: خواکین رافائل فینیکس

متولد: 28 اکتبر 1974 – پورتوریکو

حرفه: تهیه کننده، بازیگر و فعال اجتماعی

همسر: رونی مارا

قد خواکین فینیکس: 1.73 سانتی متر

صفحه اینستاگرام خواکین فینیکس: این بازیگر از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کند.

زندگینامه

خواکین رافائل فینیکس بازیگر آمریکایی متولد پورتوریکو است. او تهیه کننده، بازیگر و فعال اجتماعی متولد 7 مهر 1353 برابر با 6 است. آبان او در سال 1353 از پدر و مادری آمریکایی به دنیا آمد. او یک برادر و سه خواهر دارد، فرزند سوم خانواده است و همه برادران و خواهرانش تجربه بازیگری دارند. او یک خواهر ناتنی از ازدواج قبلی پدرش دارد.

پدر او، جان لی باتم، آمریکایی است و ریشه های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی دارد. مادرش آرلین در نیویورک به دنیا آمد و پدر و مادرش اهل مجارستان و روسیه بودند. والدین فینیکس در سال 1969 ازدواج کردند. آنها نام خانوادگی خود را به فینیکس تغییر دادند. ققنوس به معنای ققنوس است که پرنده ای افسانه ای است که از خاکستر زاده شده و نماد آغازی تازه است.

خواکین فینیکس

وارد دنیای بازیگری شوید و شروع کنید

بچه های خانواده ققنوس برای کسب درآمد و تهیه غذا در خیابان با استفاده از استعدادهای مختلف مانند آواز خواندن و نواختن به اجرای برنامه پرداختند. مادرش منشی و پدرش باغبان بود. فینیکس و خواهر و برادرش توسط یک آژانس بازیگری کودک در هالیوود کشف شدند. این پنج کودک بازیگری را عمدتاً در تبلیغات تلویزیونی شروع کردند.

سری اول

در سن 8 سالگی، خواکین اولین تجربه بازیگری خود را با برادرش ریور در سریال Siete novias para هفت برادر داشت. او اولین نقش اصلی خود را در سریال ABC Afterschool Special بازی کرد. در سال 1984، او به همراه خواهرش Summer on Murder، She Write به عنوان مهمان بازی کرد.

اولین فیلم

اولین فیلم او در سال 1986 به نام کمپ فضایی بود. او در سال 1987 در جمع بازیگران اصلی فیلم Russkies قرار گرفت. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و 126 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جوان شد.

دست از بازیگری بردارید

فینیکس پس از اینکه به عنوان یک بازیگر کودک شناخته شد، تصمیم گرفت به همراه پدرش به مکزیک و آمریکای جنوبی سفر کند. در سال 1993، سه روز پس از تولد 19 سالگی، برادرش ریور بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت. در این زمان واکین اعلام کرد که دیگر بازی نخواهد کرد و یک سال دیده نشد.

خواکین فینیکس

بازگشت به دنیای بازیگری و موفقیت.

زمانی که به دنیای بازیگری بازگشت، عمدتاً نقش‌های فرعی منفی را بازی کرد. در سال 1995 در فیلم To Die For نقش یک مرد آشفته را بازی کرد. این مرد توسط زنی با بازی نیکول کیدمن به قتل کشیده شد. این فیلم هم از نظر تجاری و هم از نظر انتقادی موفقیت بزرگی داشت.

خواکین فینیکس

بازی در فیلم گلادیاتور.

در سال 2000، خواکین فینیکس در فیلم خاطره انگیز گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات بازی کرد. این فیلم به موفقیت تجاری و انتقادی زیادی دست یافت. فیلم گلادیاتور یکی این فیلم که یکی از بهترین فیلم های سال 2000 محسوب می شود، 457 میلیون دلار فروخت. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم در مراسم اسکار شد. فینیکس برای بازی در فیلم گلادیاتور نامزد دریافت جایزه در مراسم گلدن گلوب، بفتا و اسکار شد.

بازی در فیلم جوکر و موفقیت این فیلم.

و سرانجام در سال 2019، خواکین فینیکس در فیلم تحسین شده جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس بازی کرد. فیلم جوکر اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و بازی ققنوس در فیلم جوکر مورد تحسین منتقدان سراسر جهان قرار گرفت.

برنده اسکار بهترین بازیگر مرد 2020

واکین فینیکس بازیگر فیلم جوکر به عنوان برنده اسکار بهترین بازیگر مرد سال 2020 معرفی شد.

خواکین فینیکس

گیاهخواری

یک بار، در یک عکسبرداری برای پرادا، او از پوشیدن یک جفت کفش خودداری کرد. چون آن کفش از چرم طبیعی ساخته شده بود. او یک گیاهخوار سرسخت است و لباس های ساخته شده از پوست حیوانات را نمی پوشد. برای Gladiator، Quills و Walk the Line، او درخواست کرد که لباس هایش از مواد مصنوعی ساخته شود.

جای زخم صورت خواکین فینیکس

برخلاف تصور رایج، آسیب لب فینیکس به دلیل جراحی ترمیم شکاف لب ایجاد نشده است. این زخم روی لب او متولد شد. فینیکس در مصاحبه های خود گفت زمانی که مادرش او را باردار بود، یک روز درد شدیدی را احساس کرد. و به همین دلیل با این زخم به دنیا آمد.

خواکین فینیکس

واکین و همسرش

فینیکس و شریک زندگی اش رونی مارا در سال 2016 با هم قرار گرفتند. در جولای 2019، تایید شد که این زوج نامزد کرده اند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا