اخبار روز سینما

بیوگرافی تام کروز / از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام اصلی: Tomás Cruz Maputer IV

متولد: 3 ژوئیه 1962 – سیراکوس، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

سال فعالیت: 1360 تا کنون

همسران: میمی راجرز (1987-1990) – نیکول کیدمن (1990-2001) – کیتی هلمز (2006-2012)

تعداد فرزندان: 3

زندگینامه

نام اصلی تام کروز توماس کروز ماپوتر چهارم است. تام کروز در 3 ژوئیه 1962 متولد شد (12 تیر 1341) در شهر سیراکوز، نیویورک، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. مادرش معلم مدرسه و پدرش مهندس برق بود. ریشه های خانوادگی او به آلمانی، انگلیسی و ولزی برمی گردد. تام کروز 3 خواهر به نام های کاس، ماریان و لیآن دارد.

تام کروز، بیوگرافی تام کروز، عکس های تام کروز

پدر و مادر تام کروز زمانی که تام 11 ساله بود از هم جدا شدند. مادر تام چهار فرزندش را به لوئیزویل، کنتاکی برد و پس از ازدواج مجدد با گلن ریج، نیوجرسی. تام مانند مادر و سه خواهرش نوعی اختلال خواندن داشت، بنابراین نتوانست تحصیلاتش را با موفقیت به پایان برساند و همین باعث شد ورزش را شروع کند. او به صورت حرفه ای در کشتی شروع به کار کرد اما به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو پس از چند سال این حرفه را رها کرد.

شروع به بازیگری کن
تام کروز در ۱۴ سالگی سعی کرد کشیش شود اما سال بعد از این کار دست کشید. هنگامی که 16 ساله بود، با تشویق معلمش، در نمایش موسیقی دبیرستان پسران و عروسک ها شرکت کرد که بسیار مورد تحسین قرار گرفت. بعد از نقش اصلی ناتان دیترویت او به علاقه خود به صحنه پی برد و این آغاز کار بازیگری تام بود.

تام کروز، عکس های تام کروز، بیوگرافی تام کروز

تام کروز در نوجوانی

روابط عاشقانه تام کروز
اولین ازدواج تام کروز با بازیگر آمریکایی میمی راجرز در سال 1987 انجام شد اما سه سال بعد تام و همسرش از هم جدا شدند.

تام کروز، عروسی تام کروز، تام کروز و همسرش میمی راجرز

تام کروز و همسر سابقش میمی راجرز

مدت کوتاهی پس از جدایی تام از همسرش، او در درام مسابقه ای “روزهای تندر” در کنار بازیگر استرالیایی نیکول کیدمن ظاهر شد. اگرچه این فیلم مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت، اما تام و نیکول عاشق یکدیگر شدند و در کریسمس 1990 در تلوراید، کلرادو ازدواج کردند. آنها در طول زندگی خود دو فرزند را به فرزندی پذیرفتند. سرانجام در 5 فوریه 2001 پس از 11 سال این دو اعلام کردند که قصد جدایی دارند.

تام کروز، تام کروز و همسرش نیکول کیدمن، همسر دوم تام کروز

تام کروز و همسر سابقش نیکول کیدمن

رابطه عاشقانه با پنه لوپه کروز و نازنین فنادی
تام کروز پس از جدایی از نیکول از سال 2001 تا 2004 مدتی با پنه لوپه کروز هنرپیشه اسپانیایی در ارتباط بود، سپس مدتی با نازنین فاندال بود، اما آنها حاضر به ازدواج نشدند.

ازدواج تام کروز و کیتی هلمز

تام کروز در سال 2005 با کیتی هولمز بازیگر آمریکایی آشنا شد و پس از دو ماه آشنایی، با حلقه ای در بالای برج ایفل از او خواستگاری کرد. آنها در دسامبر 2006 در براچیانو ایتالیا در مراسمی در یکی از کاخ های ایتالیا ازدواج کردند. خوانندگان و بازیگران مشهوری مانند: جنیفر لوپز، ویکتوریا و دیوید بکهام و …. برخی از مهمانان مراسم عروسی خود بودند. دختر این زوج در ماه آوریل به دنیا آمد و تام و کتی نام او را سوری گذاشتند.

اما این عشق زیاد دوام نیاورد و در ژوئن 2012 از هم جدا شدند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا