اخبار روز سینما

بیوگرافی اوزجان دنیز/ از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: اوزجان دنیز

متولد: 19 مه 1972 در آنکارا، ترکیه

حرفه: بازیگر، خواننده، آهنگساز، کارگردان، نویسنده

سالهای فعالیت: 1371 تا کنون

همسر: فیزا آکتان (A. 2018-J. 2019)

سامر دادگر (A.2023)

کودکان: 1

ارتفاع: 180 سانتی متر

رنگ چشم: قهوه ای

رنگ مو: مشکی

بیوگرافی

اوزجان دنیز، دومین پسر خانواده ای که اصالتاً اهل آگری، شرقی ترین استان ترکیه است، در 19 می 1972 در آنکارا به دنیا آمد. او 3 خواهر و 1 برادر دارد. او بیشتر دوران کودکی خود را پس از نقل مکان خانواده اش به آیدین، در منطقه دریای اژه، در پنج سالگی در آنجا گذراند.

از دوران جوانی برای تامین معاش خود و خانواده اش آواز می خواند و در ۱۴ سالگی ارکستر خود را به نام “ماوی دنیز” (دریای آبی) تشکیل داد. او در سال 1989 به آلمان نقل مکان کرد. جرقه اصلی موفقیت او در موسیقی زمانی بود که یک تهیه کننده در حین اجرای خود در آلمان متوجه استعداد او شد و در سال 1991 به ترکیه بازگشت.

شهرت اوزجان دنیز در دهه 90 و 2000 با انتشار آلبوم های پرفروش و دریافت جوایز متعدد به عنوان خواننده مطرح ترکیه آغاز شد. اشتیاق او به سینما و داستان سرایی او را به سمت بازیگری سوق داد و در بسیاری از سریال های تلویزیونی محبوب ترکیه ایفای نقش کرد.

اوزجان دنیز فیلم Ozjan Deniz

اوزجان دنیز خواننده ترک

اوزجان دنیز حرفه بازیگری

اوزجان دنیز بازی در فیلم را در اواخر دهه 1990 آغاز کرد. امروز یکی او یکی از محبوب ترین بازیگران سینمای ترکیه است. فیلم شناسی اوزجان شامل بسیاری از فیلم های جذاب و دیدنی از جمله «او سرباز است»، «شب های هزیران» و «فیروزه کجاست؟» است. است

حضور او در مجموعه تلویزیونی «سامانیلو» نقطه عطفی در کارنامه کاری او بود. اوزجان دنیز در این سریال نقش نجات، مرد جوان و پرشور عاشق را بازی کرد. او می دانست چگونه احساسات عمیق شخصیت خود را به زیبایی به تصویر بکشد که با وجود موانع مختلف موفق می شود عشقی زیبا و جاودانه پیدا کند.

طولی نکشید که اوزجان تصمیم گرفت خود را به عنوان تهیه کننده امتحان کند. اولین فیلم او «و بعد چی؟» نام داشت. در سال 1390 اکران شد.این بازیگر سرشناس علاوه بر بازیگری، تهیه کننده و فیلمنامه نویس این فیلم را نیز بر عهده گرفت. این فیلم با استقبال تماشاگران مواجه شد و نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

زندگی خصوصی اوزجان دنیز

ازدواج اول: اوزجان دنیز در سال 1991 با هنرپیشه هاندان دنیز ازدواج کرد که این ازدواج تا سال 2000 ادامه داشت و به جدایی ختم شد.

اوزجان دنیز فیلم Ozjan Deniz

عکس اوزجان دنیز و هاندان دنیز همسر اولش

ازدواج دوم: اوزجان برای دومین بار در سال 2018 در سن 45 سالگی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک پسر است اما این ازدواج دیری نپایید و در سال 2019 به جدایی ختم شد.

اوزجان دنیز فیلم Ozjan Deniz

عکس اوزجان دنیز و فیض آکاتان همسر دومش

ازدواج سوم: اوزجان در سال 2020 با سمر دادگر طراح مد ایرانی ازدواج کرد. سمر 22 سال از اوزجان کوچکتر است.

اوزجان دنیز فیلم Ozjan Deniz

عکس اوزجان دنیز و همسر سومش سامر دادگر

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا