اخبار روز سینما

بیوگرافی آرین وزیر دفتری به مناسبت قاچاق فیلم به رویا; از فیلم کوتاه گرفته تا فیلم بلند

آرین وزیر کشور او کارگردان، نویسنده و تهیه کننده سینما است. در ادامه بیوگرافی آرین وزیردفتری به مناسبت قاچاق فیلم به رویا با فیگار همراه باشید.

آرین وزیر کشور کیست؟ ? آرین وزیردفتری از کارگردانان جوان و موفق کشورمان در 20 تیر 1367 در تهران به دنیا آمد. کارگردانی را در دوران دانشجویی با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و بعدها با عضویت در انجمن فیلمسازان جوان تجربه کارگردانی را به دست آورد. او همسر خوشبخت کرم رودی است.

وزیر کشور فیلم های مهمی را کارگردانی کرد. به عنوان کارگردان فیلم هایی مانندنه هنوز“،”مثل یک بچه“و بی رویا شناخته شده. بی رویا اولین فیلم آرین وزیر دفتری است. قاچاق و عوارض زیادی داشت. شما می توانید جزئیات بیشتر و نقد و بررسی فیلم بی رویا شکل را بخوانید. در این مقاله فقط هدف ما این بود: جزییاتی از زندگی شخصی و هنری آرین وزیریدافتری بیایید پرداخت کنیم

بیوگرافی آرین وزیردفتری به مناسبت قاچاق فیلم به رویا

بیوگرافی آرین وزیردفتری کارگردان فیلم به رویا

می توانید لیست کنید بیوگرافی آرین وزیردفتری به مناسبت قاچاق فیلم به رویا لیست زیر را در یک نگاه ببینید:

آرین وزیردفتری دارای مدرک لیسانس طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبا و همچنین فوق لیسانس سینما است. او کار خود را با ساخت فیلم های کوتاه آغاز کرد و همچنان با استعداد خود شهرت و وسعت بیشتری را برای کارگردانش به ارمغان آورد.

بیوگرافی آرین وزیردفتری کارگردان فیلم به رویا

بیوگرافی کارگردان فیلم به رویا آرین وزیردفتری

آرین وزیری فطری در سال 1397 سی ساله بود. سعدی کرم رودی متاهل. شادی کرم رودی در آن زمان 28 سال داشت و در زمینه فیلمسازی نیز همکاری داشتند. شادی کرم رودی یکی از چهره های سرشناس سینما و تلویزیون کشور است.

او در سال 1396 با بازی در فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» در دوازدهمین جشنواره «جایزه» به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شد و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره «نهال» را دریافت کرد. او در ششم ماه است مهر وی متولد 1369 و فارغ التحصیل لیسانس موسیقی از دانشگاه سوره است.

زندگی آرین وزیردفتری کارگردان از ساخت فیلم کوتاه تا فیلم بلند

بیوگرافی آرین وزیردفتری
بیوگرافی آرین وزیردفتری

آرین وزیردفتری با ساخت اولین و حرفه ای فیلم کوتاه «هانوز نه» در سال ۱۳۹۴ برنده سیمرغ آسیایی بهترین فیلم کوتاه جشنواره فجر، جوایز نت پک و جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه پوسان شد. . وی در سال ۱۳۹۶ با فیلم «مثل بچه آدم» به تهیه کنندگی مجید برزگر در بخش سینه بنیاد کن پذیرفته شد و سیمرغ جشنواره بین المللی را دریافت کرد. این فیلم کوتاه با بازیگرانی چون نگار عابدی، شادی کرم روی (همسر وزیر) و یزدان کوکبی صبا فیلمبرداری شده است.

فیلم کوتاه «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه کنندگی مجید برزگر ساخته شد. این فیلم محصول انجمن سینمای جوانان کشورمان در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره فیلم «پورتلند» آمریکا به نمایش درآمد و جایزه این بخش به آرین وزیردفتری اهدا شد.

فیلم «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه کنندگی هومن سیدی در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز 2022 قرار گرفت.

عشق به فیلم از زبان آرین وزیر دفتری

آرین وزیردفتری که علاقه زیادی به سینما و سینما دارد از ابتدا این کنجکاوی را اینگونه بیان کرده است:

«در میان هزاران نسخه در طول رشد من دی V دی من بزرگ شدم. در دوران دبیرستان من و جمعی از علاقه مندان به سینما و سینما مشغول مطالعه آثار استادان بزرگی چون برگمان، فلینی، اسکورسیزی، پولانسکی بودیم و این آثار تاثیر زیادی روی من گذاشت. در همان سال در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و به صورت آماتور شروع به ساخت فیلم کوتاه کردم. سپس به مدرسه فیلم‌سازی رفتم و در کلاس‌های سینما شرکت کردم.»

ورود هومان سیدی به زندگی وزیر دفتر هنری آرین

بیوگرافی آرین وزیردفتری

آرین وزیر دوفری از نحوه آشنایی با هومن سیدی می گوید:

زمانی که برای فیلم کوتاهم جایزه گرفتم با هومن سیدی آشنا شدم و او در آن جشنواره عضو هیئت داوران بود. آن زمان هومان به من گفت اگر قرار است فیلم بلند بسازم از او کمک می خواهم. او نقش بسزایی در آشنایی با سعید سعدی داشت و زمانی که ایده فیلم «بی رویا» به ذهنم خطور کرد، ابتدا سعید سعدی وارد پروژه شد، سپس هومان سیدی پس از خواندن فیلمنامه حاضر به همکاری شد. و با تولید مشترک موافقت کردند.

همچنین آقایان آرین وزیر دفتری، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی از کارگردانان مورد علاقه خود نام بردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بیوگرافی آرین وزیردفتری چرا؟ نظرات خود را با فیگار در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا