به گزارش منی بان، عبدالناصر همتی در مراسم تودیع و معارفه روسای بیمه مرکزی گفت: اکنون منابع صنعت بیمه در مقایسه با منابعی که رشد را حمایت می کند اندک است، نظارت مرکز بیمه در حال حاضر ضعیف است؛ در حال حاضر نظارت بر بیمه مرکزی ضعیف است. منظورم ضعیف بودن در گذشته نیست. نبود; نظارت در صنعت بیمه باید با استفاده از تاکتیک های روز دنیا تقویت شود.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی نباید بیمه اتکایی باشد، تصریح کرد: وی افزود: اخباری در مورد فساد در بیمه می شنوم که شایسته صنعت بیمه ما نیست. بیمه مرکزی نباید مماشات کند. شما نباید مستقیماً مداخله کنید، بلکه باید نظارت روزانه و سیستماتیک را انجام دهید.

وی با بیان اینکه شاخص 100 شاخص مناسبی برای ثروت نیست، ادامه داد: نباید به خاطر بیمه این شاخص ها را کاهش دهیم. نگذارید شرکت های بیمه ورشکست شوند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: رقابت را با کاهش قیمت ادامه خواهیم داد. وی افزود: 20 سال پیش گفتم بیمه ایران خصوصی شود اما نه نامه نوشتند و نه مجوز دادند. امروز بیمه ایران دولتی است، سهم بازارش 18 درصد است و این اتفاق به این دلیل است که نگذاشتند بیمه ایران را خصوصی کنیم.

حمتی با ادعای اینکه ما در نظارت اشتباه کردیم و گفت که حریم خصوصی بد است. وی گفت: بیمه مرکزی نباید مماشات کند، باید قدرت اخراج مدیران و اعضای هیات مدیره بیمه را داشته باشد. بیمه مرکزی نباید در برابر فساد و تخلفات بیمه ای از خود راضی و راضی باشد.

همتی گفت: سلامت و رشد بیمه در گرو اقدامات مرکز بیمه است. من از صنعت بیمه بی اطلاع نیستم، گزارش هایی دارم که نشان از تخلف دارد.

او گفت که باید از تجاوزها جلوگیری کرد. وی گفت: ثبات، سلامت و ثروت بیمه مرکزی باید جدی گرفته شود. وقتی پای را افزایش نمی دهیم، افزایش شرکت های بیمه معنا ندارد. من حتی می گویم شرکت های فعلی حتی اگر ممکن است باید ادغام شوند.

وی گفت: آقای خسروشاهی به هیچ وجه نباید در مرکز بیمه به سیاست، مسائل شخصی و رفاقتی بپردازد. من از معلمانم که افراد صادقی هستند تشکر می کنم. آنها با هم کار کردند و من به سهم خود از آنها تشکر می کنم.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما