اخبار روز

بیمه این افراد تا فروردین 1403 گسترش یافت


به گزارش پی ام آپ به نقل از مهر: جمشید شایانفر با عنوان این مطلب که سازمان بیمه سلامت وظیفه دارد اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش قرار دهد، افزود: در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چهار گروه اصلی را تحت پوشش قرار می دهد. روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، قریب به 20 میلیون نفر، کارکنان دولت اعم از کارکنان دولت و اعضای خانواده آنها، حدود 5 میلیون نفر، گروه بیمه شده سایر اقشار از جمله متقاضیان بهزیستی، متقاضیان کمیته امداد، خانواده های شهدا و جانبازان، طلاب و روحانیون تحت پوشش حوزه های علمیه و اتباع بیگانه قانونی جمعاً نزدیک به 3 میلیون نفر و گروهی که بیمه نامه ندارند یعنی افراد/خانواده ها برای پوشش بیمه ای تحت عنوان اقدام می کنند. صندوق بیمه عمومی سلامت ایران که در حال حاضر حدود 17 میلیون نفر جمعیت دارد.

مدیر کل بیمه و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: در حال حاضر 5 دهک اول جامعه به صورت رایگان از مجموع بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت ایران تحت پوشش این سازمان هستند که 3 دهک بر اساس قانون بودجه و از سال گذشته و 2 عشر دیگر طبق این مصوبه تحت پوشش قرار گرفته است خرداد ماه هیئت مدیره امسال به تعداد بیمه شدگان آزاد اضافه شد.

وی افزود: بیمه همه این افراد تا پایان فروردین 1403 فعال شد. همچنین دهک های ششم تا نهم نیز مشمول کاهش حق بیمه شدند.

شایانفر تاکید کرد: در دهک ششم با کاهش 10 درصدی از 30 درصد به 20 درصد رسید. دهک هفتم با کاهش 10 درصدی از 40 درصد به 30 درصد؛ دهک هشتم با کاهش 20 درصدی از 60 درصد به 40 درصد؛ و پرداخت نهمین دهم 30 درصد کاهش یافت و از 80 درصد به 50 درصد رسید.

وی ادامه داد: از کلیه افراد فاقد بیمه درخواست می شود با مراجعه به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به دریافت پوشش بیمه ای خود اقدام کنند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا