اخبار روز سینما جهان

بیماری عجیب دیوید لینچ – بازتاب آنلاین

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، این نویسنده و کارگردان 78 ساله که آثاری چون «مخمل آبی»، «توین پیکس» و «جاده مالهالند» را در کارنامه خود دارد، در گفتگو با مجله سینمایی «سایت» رونمایی کرد. و صدا» که مدتها به علت استعمال دخانیات آمفیزم دارد و خواه ناخواه در خانه مانده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود این بیماری ریوی باعث شده بود تا مدت ها نتواند راه برود و بعید است که دوباره فیلمی را کارگردانی کند و اگر قرار باشد فیلم بسازد از راه دور این کار را انجام می دهد.

لینگه همچنین در مطلبی در شبکه اجتماعی x نوشت: بله، من به دلیل سال ها سیگار کشیدن دچار آمفیزم هستم، باید بگویم که از کشیدن سیگار بسیار لذت بردم و عاشق تنباکو، بوی آن، روشن کردن سیگار، کشیدن سیگار هستم. اما برای این لذت باید بهایی پرداخت، و بهای آن برای من آمفیزم است شکل به جز آمفیزم “من سرشار از شادی هستم و هرگز بازنشسته نمی شوم و می خواهم همه شما بدانید که من واقعاً از نگرانی شما در مورد سلامتی ام قدردانی می کنم.”

«دیوید لینچ» متولد 1946 است و مجموعه ای از فیلم های موفق را در کارنامه خود دارد. «مرد فیل‌مرد» اولین موفقیت سینمایی او بود و نامزد هشت جایزه اسکار شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین فیلم خارجی را از سزار فرانسه دریافت کرد.

او در اواخر دهه 1980 با تهیه کننده معروف مارک فارست برای تولید سریال تلویزیونی Twin Peaks قراردادی امضا کرد. این سریال در دهه 90 از شبکه ABC پخش شد و به موفق ترین سریال دهه 90 تبدیل شد و در سال 2018 پس از حدود 30 سال فصل سوم آن منتشر شد.

یکی یکی از موفق ترین کارهای کارنامه سینمایی لینچ «در قلب وحش» است که در سال 1990 برنده نخل طلای کن شد. لینچ در سال 1997 فیلم «بزرگراه گمشده» را ساخت. این فیلم در گیشه موفق نبود و نقدهای متفاوتی دریافت کرد.

در سال 2001 بود که فیلم «جاده مالهالند» به عنوان یکی یکی از آثار ماندگار لینچ به دنیای سینما آمد. این فیلم با بازی نائومی واتس، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن و نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای لینچ به ارمغان آورد و «Empire Within» آخرین فیلم بلند اوست که در سال 2006 اکران شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

لینچ تجربه قبلی بازیگری را دارد و در تمامی قسمت های سریال Twin Peaks و در چندین فیلم مانند Louie، The Cleveland Show و Lucky نقش گوردون کول، مامور اف بی آی را بازی کرده است. او به عنوان بازیگر مهمان حضور داشته است.

۲۴۵۲۴۵

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا