اخبار روز

بیمارستان های این استان ها به حالت آماده باش درآمده اند

حسن واعظی در نشست دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کیشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت گفت: استان های فارس، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان و گلستان در معرض خطر هستند در این نواحی موارد شایع این بیماری و عفونت های تصادفی است.

وی در خصوص شیوع بیماری تب دنگی در برخی مناطق و کشورهای جهان افزود: آماده سازی کادر درمانی سرپایی و بستری برای تشخیص و درمان بیماری های منتقله از پشه آئدس در مورد تب دنگی در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیشگیری از انتقال بین بیماران، حفاظت از کادر درمانی و مدیریت پسماند و فاضلاب از اولویت های اقدامات پیشگیرانه در بیمارستان ها است.

رئیس مرکز تعالی مدیریت بیمارستانی و خدمات بالینی وزارت بهداشت با معرفی تب دنگی به عنوان یک بیماری ویروسی عفونی که از طریق پشه به انسان منتقل می شود، تصریح کرد: انتقال ویروس دنگی به عوامل بیولوژیکی و غیربیولوژیکی بستگی دارد. عوامل بیولوژیکی ویروس ها، ناقلان و میزبان ها، عوامل غیربیولوژیکی دما، رطوبت و بارش هستند.

واعظی تصریح کرد: مراکز خط مقدم مقابله با این ویروس، اورژانس بیمارستان، تیم پزشکی، تیم آزمایشگاهی و تیم اپیدمیولوژی است که باید توسط دانشگاه های مناطق پرخطر در قالب تیم واکنش سریع آماده شوند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که کودکان زیر 5 سال در صورت بیماری نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، هماهنگی پزشکان اطفال و فوق نوزادان در دانشگاه های علوم پزشکی الزامی است.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و مرکز تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در پایان خطاب به دستیاران پزشکی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: دپوی دارو و سرم و تجهیزات مربوطه برای مراقبت و پشتیبانی تعداد بیماران در بیمارستان ها و همچنین فعال سازی بیمارستان های رابط بهداشتی به مدیریت بهینه پسماندهای احتمالی و آب های سطحی در اطراف بیمارستان ها اهمیت می دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا