اخبار روز

بیمارستان نیکان در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین مرکز خصوصی کشور است

دکتر چیت ساز: نیکان با افزایش ظرفیت به 1050 تخت، به بزرگترین بیمارستان خصوصی ایران تبدیل شد. شرکت فعال در همایش های بین المللی و تاکید بر تمرکز و امنیت سرمایه گذاری از برنامه های آتی بیمارستان نیکان می باشد.

در حاشیه کنفرانس بین المللی بیمارستان ها و مراکز درمانی (IPH 2024)، دکتر چیت ساز رئیس بیمارستان مجازی و قائم مقام مدیرعامل نیکان گفت: بیمارستان نیکان هم اکنون یکی این بیمارستان یکی از بزرگترین بیمارستان های خصوصی کشور است و در آینده نزدیک به 1050 تخت فعال خواهد داشت که این مرکز را به بزرگترین مرکز خصوصی کشور تبدیل خواهد کرد. ما خوشحالیم که جایزه رهبری سلامت را در کنفرانس IPH 2024 دریافت کردیم.

وی افزود: امسال برای اولین بار در نمایشگاه و کنفرانس IPH 2024 شرکت کردیم چرا که این کنفرانس را یک رویداد مهم در سطح کشور و در سطح جهانی می دانیم و حضور فعال در آن را ضروری دانستیم. در این مرحله از برگزارکنندگان و تیم پرتلاششان که برای حضور و شرکت ما در این نمایشگاه و همایش زحمات زیادی کشیدند تشکر می کنم. این رویداد می تواند شروع خوبی برای تعاملات بین المللی بیشتر و توسعه گردشگری سلامت باشد.

دکتر چیت ساز درباره تعرفه های حوزه درمان گفت: پایین بودن تعرفه ها در این حوزه از یک طرف رقابت را برای ما آسان کرده است. ما می توانیم خدمات حرفه ای و تخصصی با کیفیت بالا را با قیمت هایی بسیار کمتر از نرخ های بین المللی ارائه دهیم. متأسفانه از این پتانسیل به درستی استفاده نمی شود و به دلایل سیاسی و اجتماعی نمی توان در این حوزه عدالت را رعایت کرد. بی شک تبلیغات خارجی و ارائه تصویری نامطمئن از کشور بی تاثیر نبود. ما باید تلاش کنیم تا جنبه تبلیغاتی بین المللی کشور را توسعه دهیم.»

وی همچنین بر موانع پیشرفت در این حوزه تاکید کرد: یکی یکی از مشکلات اصلی عدم تمرکز فعالیت هاست. در کشورهایی که در این زمینه موفق بوده اند، توانسته اند با تمرکز بین بخش خصوصی و دولتی، سازمانی خوب و موثر ایجاد کنند تا یک گردشگر اعم از عادی یا سالم وارد کشور شود، احساس کند با یک سازمان خاص

بعد رفت دکتر. چیت ساز به توسعه بین المللی بیمارستان نیکان پرداخت و گفت:یکی یکی از برنامه هایی که همیشه به آن فکر می کردیم این بود که آیا باید در خارج از کشور دفتر داشته باشیم یا نه. تاکنون استراتژی ما تقویت شعب داخلی بوده است چرا که چندین مرکز و شعبه در تهران داریم و آخرین بیمارستان ما که سال آینده به بهره برداری می رسد، بیمارستان ناگین در غرب تهران است. با توجه به تضاد با این پروژه‌ها، ترجیح دادیم روی تکمیل این بیمارستان‌ها تمرکز کنیم و سپس به شعبه‌های خارج از کشور برویم.»

از بیمارستان نیکان به عنوان یکی در سطح بین المللی از سران سلامت کشور تجلیل شد

وی همچنین افزود:یکی یکی از دلایل اصلی که ما در خارج از کشور سرمایه گذاری نکرده ایم، نبود امنیت سرمایه گذاری است. تحریم ها و قوانین جاری در دنیا باعث شده است که نگران از دست دادن سرمایه گذاری های خارجی خود باشیم. امیدواریم با بهبود شرایط و لغو تحریم ها بتوانیم در خارج از کشور بهتر عمل کنیم. این کار بخشی از اهداف آینده ما است و به تصمیمات هیئت مدیره و مدیریت ارشد بستگی دارد.

در نهایت دکتر چیت ساز وضعیت پزشکی ایران و ترکیه را بررسی کرد و اظهار داشت: از نظر نیروی انسانی و پزشک بسیار بالاتر از ترکیه هستیم و ترکیه واقعاً مزیت رقابتی نسبت به ما ندارد اما در زمینه تجهیزات می توانیم مدیون باشیم تحریم‌ها و مشکلات مربوط به نقل و انتقال ارز و واردات تجهیزات و قطعات یدکی معوقه خواهد بود و این مشکلات به بیمارستان‌ها آسیب می‌زند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورمان پزشک است و مشکلات سیستم بهداشتی و درمانی کشور و بیمارستان ها را می داند. امیدواریم با کمک نظرات بخش خصوصی بتوانند سیاست ها و راهکارهای لازم را برای پیشبرد این بخش اتخاذ کنند. به نظر من ارتباط موثر با سازمان نظام پزشکی و انجمن بیمارستان های خصوصی که نمایندگان بخش خصوصی هستند می تواند عامل تعیین کننده ای برای موفقیت باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا