اخبار روز

بیماران مراقبت اجتماعی بخوانند / نرخ جدید پرستاری اعلام شد


به گزارش مانیبان، تصویب جلسه سوم مرداد در ماه 1403 در تاریخ 15 مرداد 1403 توسط معاون اول رئیس جمهور “تعیین میزان تخصیصی که سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی برای نگهداری از آن پرداخت می کند” به هیئت وزیران ابلاغ شد. معلولان و حقوق پرستاری افراد دارای ضایعات نخاعی و معلولیت های جدی و بسیار جدی».

بر اساس تصویب نامه هیات وزیران، هیات وزیران در سومین جلسه مرداد ماه سال جاری به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور (با همکاری انجمن عالی توانبخشی، آموزش و پرورش، مراکز حرفه آموزی غیردولتی). وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور) و به استناد تبصره 1 ماده هفت قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب 1395 میزان کمک هزینه پرداختی توسط سازمان های بهزیستی به مراکز غیردولتی (روزانه و 24 ساعته) خدمات نگهداری و مراقبت و توانبخشی، آموزش، حرفه آموزی، مراکز حمایت از اشتغال، کارگاه های تولیدی حامی معلولان و حق پرستاری و کمک به افراد ضایعات نخاعی و ناتوانی شدید و بسیار شدید از اعتبارات مصوب سازمان مذکور در قانون بودجه سال 1403 کل کشور و سایر منابع مصوب مربوط به تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور به شرح جدول پیوست که تایید شده توسط مهر قرار است دفتر هیئت دولت (جدول زیر این خبر) مشخص شود.

بر اساس این تصویب نامه، سازمان بهداشت و درمان کشور مجاز است نسبت به پرداخت کمک هزینه نسبت به اعتبارات مصوب مربوطه بر اساس طبقه بندی مراکز به شرح جدول پیوست این تصویب نامه با در نظر گرفتن کیفیت خدمات ارائه شده در این مصوبه اقدام کند. مراکز و با عنایت به اعتبارات اختصاص یافته بر اساس مقررات و حقوق پرستاری افراد ضایعه نخاعی و معلولیت، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن جدی و بسیار جدی.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، بر این اساس، یارانه نقدی پذیرفته شدگان مراکز شبانه روزی (بیماران روانی مزمن و معلولان) بر اساس لیست اعلامی ماهانه سازمان بهزیستی کشور- بودن کشور با رضایت شخصی که از نظر قانونی صلاحیت اداره امور مالی شخصی را دارد. گفته شده است که سازمان ذینفع برای پرداخت هزینه مراکز توانبخشی غیردولتی به سازمان بهزیستی کشور یارانه می دهد. مبلغ یارانه دریافتی از هزینه های نگهداری افراد در مراکز فوق کسر خواهد شد.

این تایید از تاریخ اول است. فروردین 1403 تا 30 مارس 1403 قابل اجرا است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا