دانستنی ها

بیماران قلبی در تابستان به این نکات مهم توجه کنند!

مجله پزشکی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نوشت: بیش از 1200 نفر هر ساله در اثر دمای شدید جان خود را از دست می دهند.

طبق اطلاعات موجود در اینترنت، رئیس انجمن قلب و عروق آمریکا، دکتر. جوزف وو می گوید: اگر اقدامات پیشگیرانه درست انجام شود، می توان از مرگ و میر و مشکلات سلامتی ناشی از دمای بالا جلوگیری کرد.

این اقدامات احتیاطی به ویژه برای کودکان خردسال، بیماران فشار خون بالا، افراد مبتلا به بیماری های قلبی، چاقی و مشکلات اضافه وزن بسیار مهم است.

مطالعه ای که در مجله Circulation انجمن قلب و عروق آمریکا منتشر شده است نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از امواج گرما در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی در دو دهه آینده دو برابر خواهد شد.

پزشکان توصیه می‌کنند بعدازظهرها که دمای هوا بالاتر است از بیرون نروید، از لباس‌های نخی روشن و رنگ روشن استفاده نکنید و برای محافظت در برابر گرما از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

همچنین بهتر است از پودرهای ضد آفتاب استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.

پزشکان می گویند نوشیدن مایعات زیاد قبل از بیرون رفتن یا ورزش در گرما مهم است.

پزشکان توضیح می دهند که علائم گرمازدگی شامل سردرد، ضربان قلب نامنظم، تنش عضلانی، سرگیجه و ضعف، حالت تهوع یا استفراغ است.

با مشاهده هر یک از این علائم، توصیه می شود به یک مکان خنک بروید، ورزش را متوقف کنید، بدن را در آب سرد غوطه ور کنید و مایعات فراوان بنوشید.

اگر علائم شدیدی را تجربه کردید باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا