به گزارش بازتاب آنلاین 15 پیش بینی بیل گیتس امروز به واقعیت تبدیل شده است. در این گزارش ما این پیش‌بینی‌ها را آزمایش می‌کنیم.

سایت‌های مقایسه قیمت مانند Moneysupermarket، Compare the Market و Google Products اکنون دسترسی به بهترین قیمت‌ها را برای ما آسان‌تر کرده‌اند.

بیل گیتس 25 سال پیش گفت: “خدمات مقایسه قیمت در حال ظهور هستند.”

تلفن های همراه

به گزارش یورو نیوز، این روزها همه ما صبح های خود را با نگاه کردن به صفحه موبایل خود شروع می کنیم. اما 25 سال پیش تلفن های همراه شکل و شمایل دیگری داشتند و در نهایت بازی “مار” به آنها نسبت داده شد.

اما به نظر می رسد که در همان سال 1999، بنیانگذار مایکروسافت به پتانسیل تلفن های همراه پی برد.

او در کتاب خود نوشت: «مردم وسایل کوچکی را با خود حمل می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد همیشه در دسترس باشند و تجارت الکترونیکی را از هر کجا انجام دهند، «آنها می‌توانند اخبار را ببینند، پروازهایی را که رزرو کرده‌اند ببینند، از اطلاعات مالی مطلع شوند.» بازار و تقریباً هر کاری انجام دهید.»

خدمات مالی آنلاین

قبلاً برای هر تراکنش مالی مجبور بودیم به بانک مراجعه کنیم، اما اکنون، همانطور که آقای گیتس پیش بینی کرده بود، همه چیز را از طریق اینترنت انجام می دهیم.

وی همچنین پیش بینی کرد که برخی از خدمات پزشکی به صورت آنلاین انجام شود که قبلاً نیز اتفاق افتاده است و در صورت عضویت در بسیاری از وب سایت ها می توانید از خدمات مشاوره پزشکی و حتی تشخیص آنلاین بهره مند شوید.

بیل گیتس 25 سال پیش گفت: “مردم صورتحساب های خود را پرداخت می کنند و امور مالی خود را به صورت آنلاین مدیریت می کنند.”

دستیار مجازی

اگرچه بیل گیتس مستقیماً نگفته است که ما از یک دستگاه کوچک بخواهیم جوک به ما بگوید یا با فریاد زدن “الکسا” موسیقی مورد علاقه ما را پخش کند، اما گفت که “دستیاران شخصی” به بازار خواهند آمد تا به بهبود زندگی ما کمک کنند. سال های آینده برای مردم آسان تر است.

او گفت: «آنها به طور هوشمند همه دستگاه های شما را، چه در خانه و چه در دفتر کار، متصل و همگام می کنند و به آن ها اجازه می دهند داده ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این ابزار ایمیل های شما را بررسی می کند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد. وقتی به فروشگاه می روید، می توانید دستور غذایی را که در ذهن دارید به آن بدهید و لیست خرید را در اختیار شما قرار دهد.»

بیل گیتس همچنین گفت: “این دستگاه به همه دستگاه های شما در مورد خریدها و برنامه های شما اطلاع می دهد و به آنها اجازه می دهد تا به طور خودکار با فعالیت های شما برنامه ریزی شوند.”

سیستم های نظارت خانه هوشمند

به نظر می رسد که آقای گیتس سیستم های نظارتی و امنیتی خانه هوشمند مانند Google Nest و Ring را به عنوان آینده دوربین های امنیتی در نظر گرفته است.

وی گفت: «فیلم‌های پیوسته از خانه در دسترس خواهد بود و به شما امکان می‌دهد تا زمانی که خارج از خانه هستید، بر حرکات نظارت و کنترل کنید.»

شبکه های اجتماعی

در سال 1999، یا باید از طریق تلفن ثابت با دوستان خود تماس می گرفتید یا برای ملاقات با آنها سفر می کردید. اما بیل گیتس دنیایی را متصور شد که در آن همه به هم متصل باشند.

او در کتاب خود نوشت: “وب سایت های خصوصی که در آن می توانید با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید، می توانید با دوستان خود چت کنید و با آنها برنامه ریزی کنید.”

اگرچه رسانه‌های اجتماعی کاملاً «سایت‌های خصوصی» نیستند، اما توییتر، اینستاگرام و تیک‌توک و همچنین پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام به ما اجازه می‌دهند که دائماً با گروه‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم.

تبلیغات تولید شده به صورت خودکار

بیل گیتس افزایش تبلیغات خودکار را پیش بینی کرد و نوشت: “نرم افزار زمان سفر شما را می شناسد و از این اطلاعات برای پیشنهاد فعالیت در مقصد شما استفاده می کند. این برنامه ها فعالیت ها، تخفیف ها و قیمت های پایین را برای محصولات در هر کجا ارائه می دهند.”

تبلیغات هوشمند

امروزه تبلیغات در همه جا وجود دارد. ممکن است در مورد قصد خود برای خرید یک جفت کفش جدید با دوست خود صحبت کنید و لحظه بعد گوگل به طور خودکار تصاویر کفش را به شما نشان می دهد.

بیل گیتس نیز این موضوع را پیش‌بینی کرد و گفت: «دستگاه‌ها تبلیغات خودکار خواهند داشت: «رفتار خرید شما را درک می‌کنند و تبلیغاتی را که می‌خواهید به شما نشان می‌دهند».

وب سایت های چت ورزشی

بیل گیتس در سال 1999 پیش بینی کرد: “هنگام تماشای یک بازی ورزشی در تلویزیون، می توانید در مورد آنچه اتفاق می افتد صحبت کنید و می توانید به مسابقه بپیوندید یا شرط بندی کنید و نظر خود را در مورد برنده احتمالی بگویید.”

به لطف شبکه های اجتماعی، طرفداران رویدادهای ورزشی اکنون می توانند همه این کارها را انجام دهند.

پیوند به سایت های پخش زنده تلویزیونی

بیل گیتس پیش بینی کرد که در آینده، تبلیغات تلویزیونی حاوی لینک هایی خواهد بود که به بینندگان اجازه می دهد اطلاعات بیشتری را جستجو کنند یا برندها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند.

او نوشت: «این نمایش حاوی پیوندهایی به وب‌سایت‌های مرتبط و محتوایی است که مکمل آن چیزی است که در حال حاضر تماشا می‌کنید.

انجمن های مجازی

گیتس نوشت: “ساکنان شهرها و کشورها این فرصت را خواهند داشت تا در مورد موضوعات مختلف از جمله سیاست های محلی، برنامه ریزی شهری یا امنیت گفتگو کنند.”

جوامع آنلاین

او آینده ای را متصور بود که در آن مردم بتوانند علایق خود را با جهان به اشتراک بگذارند و افرادی همفکر پیدا کنند. او نوشت: “جوامع آنلاین تحت تاثیر موقعیت مکانی شما نیست، بلکه تحت تاثیر علایق شما قرار می گیرند.” پیش بینی ای که با ظهور پلتفرم هایی مانند Reddit محقق شد.

بیل گیتس یا نوستراداموس؟/ پیش بینی هایی که بعد از 25 سال به حقیقت پیوست

نرم افزار مدیریت پروژه

گیتس 25 سال پیش برنامه ای برای دیجیتالی کردن محل کار داشت. او نوشت: «مدیران پروژه می‌توانند تیم‌ها را به صورت آنلاین جمع کنند، پروژه را تعریف کنند و برای انتخاب افراد مناسب توصیه‌هایی دریافت کنند.

امروزه ابزارهایی مانند Slack، Google Workspace و Microsoft Teams مدیریت پروژه را آسان‌تر کرده‌اند.

استخدام آنلاین

لینکدین با تغییر کامل روش یافتن شغل و برقراری تماس های حرفه ای گام بزرگی در این زمینه برداشته است. گیتس پیش بینی کرد که مردم می توانند به صورت آنلاین شغل پیدا کنند و مهارت های خود را به نمایش بگذارند.

او نوشت: «به همین ترتیب، جویندگان کار می توانند با نشان دادن علایق، نیازها و تخصص خود، فرصت های شغلی را به صورت آنلاین جستجو کنند.

نرم افزار برای شرکت های بازرگانی

آقای گیتس پیش‌بینی کرد که شرکت‌ها می‌توانند برای کارهای مورد نیاز خود مناقصه بدهند.

او نوشت: «این روش برای شرکت‌های بزرگی که می‌خواهند برخی از فعالیت‌ها را برون‌سپاری کنند، و همچنین برای شرکت‌هایی که به‌دنبال مشتریان جدید هستند و برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند برای این کارها به تأمین‌کنندگان مراجعه کنند، مفید است».

امروزه سایت‌هایی مانند Upwork، Fiverr و Craigslist یافتن مشتریان را برای مشاغل کوچک و یافتن پروژه‌ها را برای فریلنسرها آسان‌تر کرده‌اند.

۵۸۵۸

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما