اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

بیل گیتس میلیاردها دلار برای ساخت نیروگاه هسته‌ای نسل جدید در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند

 بنیانگذار میلیاردر شرکت مایکروسافت، طی اظهاراتی اعلام کرد که آماده است میلیاردها دلار برای یک پروژه نسل بعدی نیروگاه هسته‌ای در ایالت وایومینگ آمریکا سرمایه گذاری کند تا نیازهای فزاینده برق این کشور را بر طرف کند.

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه فورچن، بیل گیتس، بنیانگذار میلیاردر شرکت مایکروسافت، طی اظهاراتی اعلام کرد که آماده است میلیاردها دلار برای یک پروژه نسل بعدی نیروگاه هسته‌ای در ایالت وایومینگ آمریکا سرمایه گذاری کند تا نیازهای فزاینده برق این کشور را بر طرف کند.

گیتس در یک برنامه تلویزیونی در شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت که شرکت نوآفرین (استارتاپ) وی موسوم به تراپاور TerraPower هفته گذشته برای ساخت اولین رآکتور تجاری خود در وایومینگ، جایی که یک کارخانه زغال سنگ در حال تعطیلی است، دست به کار شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت تراپاور از سال 2008 به بررسی رآکتورهای ساده تر و ارزان تر پرداخته است و پیش بینی می‌کند که رآکتور جدید را در سال 2030 تکمیل کند.

گیتس که ششمین فرد ثروتمند جهان بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ محسوب می‌شود، در ادامه گفت: من بیش از یک میلیارد پول سرمایه گذاری کردم و میلیاردها بیشتر هم سرمایه گذاری خواهم کرد.

گیتس در گفت‌وگو با فرید زکریا در برنامه جی‌پی‌اس شبکه سی‌ان‌ان گفته بود: نیروگاه متعلق به شرکت تراپاور که از حمایت وزارت انرژی ایالات متحده نیز برخوردار است، ابتدا انتظار می‌رفت در سال 2028 به بهره‌برداری برسد… اما این کار نیاز به تکیه کردن به سوخت هسته‌ای روسیه داشت که اکنون غیرقابل قبول است.

طراحی رآکتور تراپاور از سدیم مایع به عنوان خنک کننده به جای آب استفاده می کند و شامل نمک مذابی می‌شود که می‌تواند گرما را برای افزایش تولید ذخیره کند.

گیتس تأکید کرد که این شرکت قصد دارد سوخت این رآکتور را از ایالات متحده و متحدانش تامین کند.

گیتس به سی‌ان‌ان گفت: زغال سنگ در رقابت با گاز طبیعی از دور خارج شده است. بنابراین کاری که ما باید انجام دهیم رقابت موثر با گاز طبیعی است.

انرژی هسته ای بدون کربن به عنوان بخش کلیدی مبارزه با تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته می‌شود و هرروزه شرکت‌های بیشتری در حال ترویج راکتورهای کوچکتر هستند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا