اخبار روز

بیش از 700 کودک فلسطینی در غزه کشته شدند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به نقل از منابع محلی اعلام کرد که از شنبه گذشته تاکنون بیش از 700 کودک در غزه کشته و 2450 کودک دیگر زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، سارا الحطاب، سخنگوی یونیسف روز شنبه 14 اکتبر 2023 به وقت محلی در گفت و گو با سی ان ان گفت: بر اساس آخرین گزارش های مقامات بهداشتی و رسانه های محلی، حداقل 2215 فلسطینی از جمله بیش از 700 کودک مبتلا به این بیماری هستند. کشته و بیش از 8714 نفر از جمله بیش از 2450 کودک مجروح شدند.

یونیسف روز جمعه اعلام کرد: صدها کودک در غزه کشته و زخمی شده اند. به گفته این سازمان بین المللی، این تعداد هر ساعت در حال افزایش است.

جیمز الدر، یکی دیگر از سخنگویان یونیسف نیز گفت: «کشتار کودکان باید متوقف شود.» «تصاویر واضح است: کودکانی با سوختگی وحشتناک، زخم‌های خمپاره‌ای و اعضای قطع شده و بیمارستان‌ها کاملاً قادر به درمان آنها نیستند».

وی با تاکید مجدد بر خواسته های جامعه جهانی گفت: کودکان اسرائیلی که در غزه به گروگان گرفته شده اند باید فورا به خانواده ها و عزیزان خود بازگردند.

پیش از این، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری، در مورد آخرین وضعیت بشردوستانه در سرزمین های اشغالی فلسطین در روز شنبه 14 اکتبر 2023 و 22 اکتبر جاری یعنی برق، آب و سوخت صحبت کرده بود. در غزه وجود ندارد. منابع غذایی به طور خطرناکی کم است. در بیمارستان هایی که بیماران زیادی وجود دارند، کمبود دارو وجود دارد. سردخانه ها پر است. خانه ها، مدارس، پناهگاه ها، مراکز بهداشتی و عبادتگاه ها به شدت بمباران می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، گریفیث گفت: در غزه کل محله ها با خاک یکسان شده است. امدادگران کشته شدند. وضعیت بحرانی بشردوستانه در غزه به طور فزاینده ای غیرقابل تحمل می شود.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: خشونت در کرانه باختری با افزایش کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در حال افزایش است. آزادی رفت و آمد خانواده ها همچنان محدود است و خطر گسترش درگیری به لبنان یک نگرانی بزرگ است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از روز شنبه 24 مهرماه، عملیاتی همه جانبه و منحصر به فرد موسوم به «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی آغاز کردند. 2023.

با شروع عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین، تنها در 20 دقیقه 5000 موشک به مواضع رژیم صهیونیستی شلیک شد و همزمان پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین های اشغالی به پرواز درآمدند و امنیت آسمان را برای اشغالگران کمتر و کمتر کرد.

رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر در میدان نبرد با مقاومت فلسطین شکستی تکان‌دهنده و شرم‌آور را متحمل شده است، در اقدامی غیرانسانی، تمامی گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را وادار به دست کشیدن از عملیات شجاعانه این کشور کند. ال-” برای توقف. “طوفان اقصی”.

سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به این سازمان اطلاع داده است که “تمام جمعیت نوار غزه در شمال این سرزمین باید ظرف 24 ساعت آینده به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند.” با این حال، سخنگوی رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که هر ضرب الاجلی “ممکن است رعایت نشود”.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه گفت، پس از آنکه اسرائیل به بیش از یک میلیون نفر از ساکنان شمال نوار غزه دستور داد تا به سمت جنوب فرار کنند، وضعیت در غزه به‌طور خطرناکی بحرانی شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با عنوان «چرا اسرائیل باید در دستور تخلیه غزه تجدید نظر کند» گفت: من به عنوان دبیر کل سازمان ملل از مقامات اسرائیلی می خواهم در این دستور تجدید نظر کنند. برای تخلیه.» تخلیه غزه. ما فوراً به راهی نیاز داریم “ما به افراد بیشتری نیاز داریم تا از این بن بست فاجعه بار خارج شویم قبل از اینکه زندگی خود را از دست بدهیم.”

گوترش تصریح کرد: دستور تخلیه حدود 1.1 میلیون نفر اعمال می شود. این دستور در مورد کشوری که در محاصره است، در معرض حملات هوایی و بدون سوخت، برق، آب و غذا است. این دستور شامل کارمندان سازمان ملل و بیش از 200000 نفری می شود که به مراکز سازمان ملل از جمله مدارس، مراکز بهداشتی و کلینیک ها پناه برده اند. این دستور برای صدها هزار کودک اعمال می شود: تقریباً نیمی از جمعیت غزه زیر 18 سال سن دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا