به گزارش بازتاب آنلاین، هفته گذشته با افزایش تنش ها در خاورمیانه و ترور حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، بازار ارزهای دیجیتال برخلاف قیمت دلار، طلا و سکه کاهش یافت.

در آن زمان، برخی از معامله گران معتقد بودند که تشدید تنش ها می تواند تأثیر بیشتری بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

در این زمینه، شواهد حاکی از آن است که عصر روز سه شنبه، 10 اکتبر، قیمت ارزهای دیجیتال از 63000 دلار به 60000 دلار کاهش یافت که کاهش 6 درصدی را در پی حمله ایران به اسرائیل نشان می دهد.

با این حال، برخی از تحلیلگران معتقد بودند که کاهش قیمت تنها یک پدیده موقتی است و با کاهش اخبار منفی، بازار به حالت عادی بازخواهد گشت. در گذشته بیت کوین پس از وقوع چنین رویدادهایی به طور موقت ارزش خود را از دست داده و پس از مدتی افزایش قابل توجهی در ارزش خود تجربه کرده است. به عبارت دیگر، رشد بیت کوین پس از رویدادهای مهم در سال های اخیر بالاتر از حد متوسط ​​بوده است.

اکنون بررسی‌ها نشان می‌دهند که بازار ارزهای دیجیتال تلاش می‌کند تا قبل از پایان هفته اول اکتبر از تنش‌های ژئوپلیتیکی بهبود یابد.

در این شرایط، قیمت بیت کوین پس از چند روز به سطح 62000 دلار بازگشت و در حال حاضر نزدیک به این سطح در نوسان است.

بر اساس نظرات تحلیلگران ارزی به نظر می رسد یکی یکی از عواملی که باعث افزایش مجدد قیمت بیت کوین شده است، انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه سپتامبر است. این گزارش ایجاد 254000 شغل جدید و کاهش نرخ بیکاری به 4.1 درصد را نشان می دهد که باعث تقویت احساسات مثبت در بازار ارزهای دیجیتال شده است.

از سوی دیگر، اتریوم با افزایش 1.5 درصدی به بیش از 2400 دلار رسید و سولانا با افزایش 3.40 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده قیمتی 143 دلار معامله می شود.

بر اساس تحلیل کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین در حال حاضر با دو سطح کلیدی 64000 دلار و 68000 دلار مواجه است.

اگر این سطوح شکسته شوند، قیمت می تواند به تدریج تا پایان اکتبر به 85000 دلار برسد و در نوامبر و دسامبر به 100000 دلار برسد.

با این حال، در سناریویی دیگر، اگر بیت کوین نتواند بر این سطوح مقاومت غلبه کند، احتمال کاهش قیمت و بازگشت به سطح حمایت 60000 دلاری و حتی محدودیت های کمتر وجود دارد.

۲۲۳۲۲۳

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما