اخبار روز

بیت کوین به خانواده ترامپ نفوذ کرده است

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، در پی سقوط ناگهانی بیت کوین به زیر 50 هزار دلار در روز دوشنبه، نظرات متعددی از سوی تحلیلگران درباره آینده بازار بیان می شود. برخی این کاهش قیمت را نویدی برای افزایش مجدد قیمت بیت کوین می دانند. برخی دیگر بر این باورند که این کاهش قیمت پایه ای برای کاهش بیشتر به سطح 40000 دلار خواهد بود.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی انتخابات آمریکا، به عنوان یک سرمایه گذار با تجربه، همچنان دیدگاه مثبتی نسبت به بیت کوین دارد. دونالد ترامپ همچنان به جذب جمعیت کریپتوها ادامه می‌دهد و اکنون تلاش‌های او تبدیل به یک امر خانوادگی شده است، زیرا پسرش، دونالد ترامپ جونیور، برنامه‌های جدید خود را برای راه‌اندازی یک پلتفرم ارز دیجیتال غیرمتمرکز (DeFi) با هدف کاهش نابرابری در بانک Eliminate اعلام کرده است. دسترسی داشته باشید. علیرغم اینکه ترامپ در سال 2019 و انتخابات قبلی به ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی ناامن نگاه می کرد، این موضوع را اعلام کرد.

در مقابل، بسیاری از پیشگامان و کارآفرینان صنعت دیجیتال ادعا کردند که اقدامات دولت بایدن در قبال معاون هریس یکی این یکی از خصمانه ترین اقدامات علیه فناوری های دیجیتال است و وعده های هریس برای بررسی رابطه بین دموکرات ها و بیت کوین دروغی بیش نیست. اخبار بازار طلا نیز حاوی پیام های خوش بینانه تری نسبت به روزهای گذشته است. با کاهش شاخص دلار آمریکا برای سومین روز متوالی، احتمال افزایش قیمت طلا نیز وجود دارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند کاهش اخیر قیمت طلا به دلیل نوسانات بازار است. با این حال، هیچ چیز در چشم انداز مثبت طلا تغییر نکرده است.

به گفته اوا مانتی، استراتژیست کالا در موسسه ING، قیمت طلا در سه ماهه چهارم سال جاری به اوج خود خواهد رسید. همانطور که سرمایه گذاران به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو واکنش نشان می دهند، جریان ورودی به صندوق های دارای پشتوانه طلا و خرید بانک مرکزی و همچنین ریسک های ژئوپلیتیکی افزایش می یابد.

این کارشناس یادآور شد: طلا در ابتدای هفته گذشته همراه با فروش جهانی در بورس کاهش یافت یکی یکی از دلایل ترس از رکود اقتصادی آمریکا بود. زمانی که بازار سهام با کاهش قیمت مواجه می شود، سرمایه گذاران معمولا به دارایی های کم ریسک مانند طلا پناه می برند. اما این بار سرمایه گذاران مجبور شدند طلای خود را بفروشند تا زیان بازار سهام را جبران کنند. مانتی گفت: «با نگاه به آینده، ما معتقدیم که طلا باید با توجه به عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، جایگاه خود را بازیابد. وی افزود: پیش بینی می شود طلا پس از دوره تثبیت به حرکت صعودی خود ادامه دهد.

کارشناسان می گویند که تنش های ژئوپلیتیکی مانند جنگ در اوکراین و خاورمیانه و همچنین تنش بین ایالات متحده و چین نشان می دهد که افزایش قیمت طلا به عنوان پناهگاه امنی برای سرمایه گذاران ادامه خواهد داشت. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر و کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا همچنان به افزایش قیمت طلا کمک می کند. در این زمینه، این احتمال وجود دارد که بانک های مرکزی به افزایش دارایی های خود ادامه دهند.

در نیمکره شرقی، ازبکستان و هند هر کدام 9 تن ذخایر طلای خود را در طول ماه افزایش دادند. با این حال، در ماه های اخیر خرید طلا در چین کاهش یافته است. بانک مرکزی چین (بانک خلق چین) برای سومین ماه متوالی در ماه جولای طلا به ذخایر خود اضافه نکرد.

بیانیه اخیر وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، مبنی بر کاهش تعرفه واردات طلا از 15 درصد به 6 درصد از 24 ژوئیه 2024، باعث علاقه و گمانه زنی های گسترده در بین سرمایه گذاران در این کشور شده است. برخی بر این باورند که استراتژی سیاست هند با هدف تغییر چشم‌انداز اقتصادی هند، مهار فعالیت‌های غیرقانونی و پایه‌گذاری اصلاحات جامع بازار طلا است. کاهش تعرفه واردات طلا می تواند قاچاق طلا به هند را کاهش دهد و همچنین معاملات طلا را برای تجار داخلی تسهیل کند. علاوه بر این، این اقدام می تواند به گسترش صنعت طلا و جواهر کمک کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا