بیایید فرزندان زمان را تربیت کنیم | 500 برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در گیلان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: اگر می خواهیم نتیجه فعالیت های کودک محور آینده محور باشد باید با برنامه ریزی بر اساس آموزه های اسلامی از به تاخیر انداختن کودکان در بازی های کودکانه پرهیز کنیم و به مرور به کودکان آموزش دهیم.

بازتاب آنلاین، محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در دومین نشست هماهنگی و برنامه ریزی روز جهانی و هفته ملی کودک 1403 در استان از حضور دستگاه های فرهنگی مسئول ابراز خرسندی کرد. وی برای کودکان و نوجوانان استان گیلان افزود: حضور در کنار مردمی که حافظ فرهنگ در جامعه هستند مهم است و اسلام به عنوان جامع ترین دین، نگاه همه جانبه ای به رشد انسان به ویژه نسل کودکان و جوانان.

او در این زمینه به راهنمایی انسان قبل از تولد، در حین مرگ و زندگی توسط خداوند اهتمام داشت و تعالیم دین مبین اسلام را در این عرصه مؤثر و الگویی برای همه مردم در همه عصرها می دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان همچنین با اشاره به اهمیت خانواده و جایگاه فرزند به عنوان مایه استواری و دوام بنیان خانواده، گفت: بسیاری از آسیب های کشورهای غربی ناشی از فقدان آنها.» توجه به مبانی و آموزه های دینی.

این مسئول افزود: خاورمیانه مهد تمدن و خاستگاه ادیان توحیدی است و اسلام به عنوان کامل ترین دین و آموزه معصومین(ع) باید به عنوان راهنمای تربیت کودکان و نوجوانان معرفی شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم کودک را بزرگسال بدانیم باید اساس نگاه خالق را بشناسیم و فرزند زمان را تربیت کنیم.
جلایی این امر را نیاز به هدف گذاری، گردهمایی فعالان عرصه و طرح مطالبات دانست و گفت: اگر مسئولی به این فراخوان توجه نکند، در شأن مسئولیت خود کوتاهی کرده است.

این مسئول استانی در خاتمه با اشاره به سابقه عضویت خود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فومن، به نقش موثر مربیان این قشر اشاره و خاطرنشان کرد: شیوه آموزش و پرورش در کانون ها. این نهاد فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی است.

اجرای 500 برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در گیلان

مدیر کل کانون گیلان نیز سخنان خود را در این نشست با اشاره به همگرایی و هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان و اشتراک ظرفیت ها برای پاسخگویی به نیازهای نسل کودک و نوجوان آغاز کرد و بر لزوم تأمل در این زمینه تاکید کرد. روز جهانی و هفته ملی توجه به الزامات آینده سازان. کودک گفت: این روزها بستری برای برنامه ریزی برنامه های سالانه این منطقه است.

سید جلیل میرازیمی تصریح کرد: باید توجه جامعه به کودکان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای این نسل، تدوین برنامه های هدفمند برای تربیت نظام اسلامی مسئولانه، آگاه، مطمئن و سربلند تدوین شود.

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: تحقق این معضل مستلزم توجه همزمان به کودک و خانواده است و توانمندسازی و ظرفیت آموزشی کودکان و نیز شکل گیری دینی و اجتماعی آنها در گرو اهمیت تربیت فرزندان برای جامعه و جامعه است. باید خانواده ها را دور هم جمع کنیم، افزود: ما وظیفه داریم و باید از روز جهانی و هفته ملی کودک به عنوان بستر و دستاویزی برای شناخت این اهمیت استفاده کرد.

بر این اساس وی همچنین از برنامه های سازمان های همراه در اجرای فعالیت های روز جهانی و هفته ملی کودک و همچنین اجرای 500 برنامه سازمان های فرهنگی و گروه های مردم نهاد فعال در حوزه کودک در حوزه کودک و نوجوان گفت: استان تحت شعار “برای کودکان، برای آینده” از 14 تا 20 سال مهر 1403 خبرداد.

در همین حال مدیرکل کانون استان گیلان در خصوص نواخته شدن زنگ آغاز هفته ملی کودک و تحویل کارت حمایت کانون به اعضای کانون، حضور برگزیدگان در فرهنگسراها و تداوم فعالیت های کانون صحبت کرد. کمپین برای هر کلاس، کتابخانه و کودکانی که در مراکز درمانی بستری هستند.
الف

وی از دیگر برنامه های کانون، برگزاری نشست فنی با موضوع «خودشناسی و خداشناسی در کتاب کودک»، ویژه برنامه مهرخانی اعزام پیکامید به روستاها و مناطق محروم و ویژه برنامه ویژه بی خانمان ها را از دیگر برنامه های کانون خبر داد. و کودکان بدسرپرست به مناسبت روز جهانی کودک و هفته ملی کودک افزود: برگزاری وبینار قصه گویی در استان، گسترش سفره سلامت و برپایی سفره های عبادی در مصلی های نماز جمعه از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری است.

میرازیمی هجدهم هفته ملی کودک را نیز گرامی داشت مهر 1403، اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی، برنامه های زیست محیطی، برپایی کارگاه های آموزشی و فراهم آوردن زمینه بازدید کودکان از موزه های استان، از همکاری و همگرایی نهادهای فرهنگی مسئول کودکان و نوجوانان خبر داد. خواستار مشارکت هر چه بیشتر فعالان در این عرصه شد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به عملیات فجرصادق 2 و فروپاشی رژیم دروغین صهیونیستی تصریح کرد: باید از این ایام برای اطلاع رسانی و تربیت کودکان و جوانان مسئولیت پذیری استفاده کرد که همچون هشت سال دفاع مقدس زمام امور را در دست خواهند گرفت. پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی است و به عنوان جایگزین مناسبی برای مقامات نظام تلقی می شود.

ادامه این نشست که صبح روز پنجشنبه 21 آذرماه برگزار می شود مهر 1403 به میزبانی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در رشت برگزار شد. پیشنهادها و برنامه هایی از سوی مسئولان و نمایندگان اداره کل کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش، هلال احمر، حفاظت محیط زیست، میراث و گردشگری و بهزیستی، فرهنگ اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل ارائه شد. بانوان استانداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت.

شایان ذکر است “برای خانواده های کودکان، برای آینده ای امن تر و آرام تر”، “برای محیط زیست کودکان، برای آینده ای پاک تر و سالم تر”، “برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده ای مترقی تر”، “برای کودکان شنیده می شود، برای آینده ای مسئولانه تر، “برای برابری کودکان”، برای آینده ای عادلانه تر، “برای هویت کودکان، برای آینده ای بهتر” و “برای رفاه کودکان، برای آینده ای با کیفیت تر”. و راحتی». «عناوین انتخاب شده برای هفته ملی کودک در سال 1403 است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما