به گزارش بازتاب آنلاین، در این ویدئو مرد جوانی از مسئولان کشور می خواهد که ایده فیلترینگ و مسدود کردن کامل پهنای باند چهار پلتفرم واتس اپ، تلگرام، اینستاگرام و ایکس (توئیتر سابق) صهیونیسم را کنار بگذارند. این موضوع وجود فیلترها موثر نیست و مردم همچنان به ارتباط خود ادامه می دهند.

روزنامه هم میهن نوشت: این فرد که خود را مهندس برق معرفی می کند، با اشاره به سیم کارت انارستان (سیم کارت مخصوص) به عنوان نمونه مناسب برای کودکان و نوجوانان، تاکید می کند که از نظر علمی امکان مسدودسازی کامل پهنای باند برای پلتفرم های مذکور وجود دارد. جوانان). . به قول این مهندس جوان نکاتی قابل طرح است.

اولاً تصور ارتباط صهيونيسم با شركتهاي فوق الذكر كه احتمالاً از سوي برخي سخنگويان جريانات راديكال داخلي اتخاذ شده است، ادعايي غيرقابل اثبات است. بیش از پنج میلیارد نفر در جهان از خدمات رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و تولد این شبکه گسترده ارتباطی دنیای جدیدی با فرصت های بی شمار برای رشد و توسعه است.

انتظار بر اساس ادعاهای غیرقابل اثبات مبنی بر قطع ارتباط بخش قابل توجهی از جمعیت ایران از این شبکه جهانی، با منطق ناسازگار است. دوم، ناکارآمدی فیلتری که ازرمان الشمس را تعریف می کند. اما فروش فیلترشکن فروش قابل توجهی را به همراه دارد و تا زمانی که فیلترشکن حفظ شود، فیلترشکن فروخته می شود.

سوم نیازی نبود که این مرد جوان آموزش خود را به رخ می کشد تا به امکان مسدود کردن دسترسی کامل به پلتفرم های مذکور اعتقاد داشته باشد. همه ما از وضعیت اینترنت در کره شمالی، چین و میانمار آگاه هستیم و می دانیم که این از نظر فنی امکان پذیر است. اما بدون شک پیامدهای اقتصادی و اجتماعی گسترده ای دارد که نمی توان آن را به عنوان یک چالش کلیدی در طرح پیشنهادی نادیده گرفت.

رابعاً، توصیه ضمنی به همگان برای استفاده از سیم کارتی که برای کودکان و نوجوانان شش تا هجده ساله طراحی و ارائه می شود، اگر شوخی نباشد، مسلماً مصداق بی احترامی است. آیا همه مردم کودک هستند و شما سرپرست آنها هستید که برای دسترسی به فضای مجازی وظایفی را برای آنها محول می کنید؟ بگذریم!

نمی دانم این ادعاهای رادیکال تا چه حد مورد پذیرش تصمیم گیران کشور قرار خواهد گرفت، اما از زمان اتصال ایران به اینترنت جهانی، بدون شک چنین مواضعی بی سابقه است. دسترسی به فضای مجازی یک حق انسانی است که باید بر اساس تفسیر اعتقادی ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر (1948) به عنوان بستری برای آزادی بیان، از هرگونه محدودیت توسط دولت ها محافظت شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بند 10 قطعنامه 32/13 مورخ 18 ژوئیه 2016 هر نوع دخالت در جریان آزاد اطلاعات در فضای مجازی را مصداق نقض حقوق بشر بین المللی می داند. آگاهی، نظارت، آموزش، به اشتراک گذاری و تسهیل ارتباطات از دستاوردهای اصلی اینترنت است و امروزه تصور دنیایی بدون اینترنت دشوار است. البته اولویت امنیت ملی ایجاب می کند که در شرایط خاص از سوء استفاده از اینترنت جلوگیری کنیم. با این حال، این راه حل تنها در مورد نقطه ای اعمال می شود که یک بحران گسترده به اوج خود رسیده است و هیچ راه دیگری برای مهار آن وجود ندارد.

به طور کلی دسترسی به فضای مجازی به دلیل نقش گسترده ای که در زندگی روزمره هر فرد دارد، یک حق اساسی است و باید از منظر حقوقی به آن نگریست و تصمیم گرفت. حقوق را نادیده بگیریم و مشکل را از نظر نسبت هزینه به فایده تحلیل کنیم. آیا با توجه به آزادسازی دسترسی به اینترنت احتمال توسعه کشور بیشتر است یا محدودیت و ممنوعیت آن؟ این سوالی است که مهندس جوان باید از خود بپرسد، اما به نتایج متفاوتی خواهد رسید.

23302

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما