اخبار روز سینما

درخواست خانه سینما از مسئولان برای پخش شبکه نمایش خانگی!/ جزئیات این خبر

به گزارش پی ام آپ؛ خانه سینما در خصوص مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اکران خانگی بیانیه ای صادر کرد و از مسئولان خواست در این مورد تجدید نظر کنند.

متن این بیانیه به نقل از رسول صدر عاملی، سخنگوی هیات رئیسه خانه سینما به این شرح است:

با توجه به وظایف ذاتی و قانونی خود و برای شکل‌گیری مناسبات و مقررات کسب و کار مرتبط با اعضایش، جامعه‌ اصناف سینمای ایران، از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نظارت در حوزه نمایش خانگی و موضوع صدور مجوزهای سینمایی ناراضی است. آنان معتقدند که این مصوبات مخالف پیشرفت اقتصاد هنرصنعت سینما هستند و مایوس کننده به نظر می‌رسند. لذا، از مقامات و نهادهای مسئول خواسته شده تا اصرار بر بنیان‌های دیرین و منسوخ را کنار گذاشته و با طراحی شیوه‌های نوین تنظیم‌گری، متناسب با مقتضیات معاصر و عرف پذیرفته شده جامعه، اقدام کنند.

فشار روانی زیاد بر هنرمندان و تاکید بر صدور مجوزهای بیشتر و سانسور آثار نمایش خانگی و سینمایی، باعث بروز بحران‌های بزرگتر در حوزه فرهنگی می‌شود و موجب افزایش تقویت شبکه‌های تلویزیونی خارجی، مهاجرت سینماگران و تولید فیلم‌های خارج از کشور، از دست رفتن فرصت‌های اقتصادی در حوزه سینما، افزایش بیکاری و فشار اقتصادی بر هنرمندان، و در نهایت، نارضایتی مخاطبان می‌شود.

به همین دلیل، خانه سینمای ایران خواهان تجدیدنظر و تصحیح مصوبات مرتبط است و از شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای مرتبط درخواست دارد تا برای تصمیم‌گیری در مورد مدیریت سینما و نمایش خانگی، به دستان کارشناسان و هنرمندان متخصص اعتماد کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا