اخبار روز

بیانیه باشگاه سایپا در پی ادعای جدید مدیرعامل شمس آذر قزوین

شهاب زندی مدیرعامل باشگاه شمس آذر قزوین امروز پس از شرکت در برگزاری لیگ با خبرنگاران دیدار کرد و درباره موضوعات مختلف این باشگاه صحبت کرد. در مورد وضعیت فعلی شکایت یکی از تیم های لیگ شمس آذر توضیحاتی داد و به سایپا مراجعه کرد.

در این خصوص باشگاه سایپا با انتشار بیانیه ای موضع خود را اعلام کرد:

از هموطنان عزیز علاقه مند به فوتبال به خصوص عزیزانمان در استان قزوین از مزاحمتی که در این مورد برای شما ایجاد شده عذرخواهی فرمایید. ما واقعاً خشنود بودیم که پس از ارائه کلیه مدارک و مدارک تولید شده در رابطه با تخلف آشکار این باشگاه در فصل گذشته، مورد تایید کمیته محترم انضباطی و استیناف قرار گیرد (که البته در… اعتراض معتبر است)، انتظار داشتیم دوستان باشگاه شمس آذر برای جبران اشتباهی که انجام داده اند و توهینی که به کل لیگ دسته اول و تیم های حاضر در آن کرده اند راه دیگری را در پیش بگیرند تا حتی نوک سوزن به جو برمی گشت اما دیروز در کمال تعجب شاهد اظهاراتی از سوی مدیران این باشگاه بودیم که گویا تیم های دیگر اشتباه کرده اند و باید از باشگاه محترم شمس آذر عذرخواهی کنند که چرا به دنبال حق از دست رفته خود هستند! با کنار گذاشتن آن موضوع، اما ذکر چند نکته مطرح شده در این بیانیه ضروری به نظر می رسد.

اولاً شرکت شمس آذر در بخش فوتبال سرمایه گذاری کرده است، امانت هیچ شخص یا موسسه ای نبوده و نیست. چرا که سالهاست در اقصی نقاط کشور افرادی که سرمایه دارند و به رشته فوتبال علاقه دارند روی این زشت مهیج سرمایه گذاری می کنند و کم و بیش به امور خود مشغول بوده اند. بنابراین هیچ تقصیری بر گردن هواداران فوتبال نیست.

ثانیاً دوستان ما در باشگاه شمس آذر بارها از کلمه تیم های گران قیمت استفاده کرده اند با این اتهامات که به هیچ وجه نمی توانند ثابت کنند وقتی مبلغ واقعی هزینه شده توسط این دوستان فاش شود ، تکرار می کنم مبلغ واقعی هزینه شده توسط این دوستان خرج شده ، شاید در واقع مشخص خواهد شد که گران ترین تیم کدام تیم است!

ثالثاً تیم هایی را ذکر می کند که از تمام سلاح های مالی و خارج از زمین که در بالا در مورد سلاح های مالی توضیح دادیم استفاده کرده اند. اما در مورد سلاح های خارج از زمین باید گفت اتفاقاً باشگاه شریف شمس آذر خود استاد استفاده از سلاح های خارج از زمین بود که با خودنمایی به عنوان استاد و سپس مسئولین و مسئولین به وظیفه خود عمل کرد. افکار عمومی فریب خورده .

در واقع اگر عزیزان ما در باشگاه شمس آذر از این موضوع (حضور بازیکنان قانونی و غیرمجاز و همچنین جعل مربی رسمی کشور) اطلاع داشتند و سکوت کردند کاملا مقصر هستند و اگر اطلاعی نداشتند. این موضوع، حتی بیشتر مقصر است. زیرا آنها از شرایط باشگاه تحت مدیریت خود بی اطلاع هستند و بی اطلاعی آنها از خطای رخ داده چیزی جز سرپوش گذاشتن بر آن نیست.

رابعاً دوستان از احترام به حریف صحبت کرده اند و به خود می بالند که در ورزشگاه خانگی این تیم هیچ اتفاقی برای حریفشان نیفتاده است که نکته بسیار درستی است اما باید به این عزیزان یادآوری کرد که احترام واقعی به رقبا زمانی است که در مقابل رقبا بایستید. آنها از بازیکنان تقلبی و غیرقانونی استفاده نمی کنند. احترام واقعی برای رقبا این است که وقتی آنها این بی قانونی را در تیم خود می بینند، به جای فرافکنی و دویدن رو به جلو، به اجرای درست قوانین و مقررات فوتبال کمک می کنند، نه اینکه سعی کنند مشکل را برای پوشاندن و مخفی نگه داشتن این مشکل برطرف کنند. این تیم ها خواستار سلب حقوق خود هستند. مومن باش!

خامساً در این بیانیه به تیم هایی اشاره شده است که به گفته دوستان با وجود خرج کردن چیزی نیاورده اند. اتفاقاً اشتباه بزرگ عزیزان در این مورد نهفته است زیرا به گفته خودشان این دوستان باشگاهی را فقط برای رسیدن به نتیجه آورده اند و احتمالاً به همین دلیل است که آن را برای رسیدن به این امر آورده اند! من از روشی استفاده کردم اما اگر بخواهیم به معنای واقعی «آورد» اشاره کنیم، باید گفت که اینها استعدادهای نوظهوری هستند که باشگاه سایپا هر ساله به فوتبال باشگاهی و ملی کشورمان معرفی کرده و به لطف اعتماد، او را به جوانان وارد کرده است. نسلی از کشور که تعداد انگشت شماری از بهترین ها هستند. می توان به سه بازیکن اصلی این تیم یعنی طاها طباطبایی، علیرضا صفری و امیرمحمد مقمکار اشاره کرد که اتفاقاً آخرین نفر با صعود به لیگ برتر در این فصل درآمد این باشگاه را تضمین کرد.

هموطنان عزیز فوتبال دوست متأسفانه دوستان ما در باشگاه شریف شمس آذر می خواهند با ظالم جلوه دادن خود و نشان دادن چهره ای که ظلم دیده است باعث ترحم اهالی فوتبال شوند. به آنها اجازه داده شد که سرپوش بگذارند که این اشتباه بزرگتر و گناه نابخشودنی تری است، چرا که آن روش، اندک پاکی و صداقتی که در فوتبال باقی مانده را نیز از بین می برد و از این پس همه تیم ها این حق را به عهده خود دارند. آنها سعی کردند از راه اشتباه و نتیجه به نتیجه برسند. اشتباه کردند و هر وقت فوتبالیست ها را هدف قرار دادند با مظلوم نمایی و فرار از هلو و مقصر جلوه دادن این و آن تلاش کردند تا عمل زشت خود را توجیه کنند. سینک بسته نیست.

ششم: فوتبالدوستان از صحبت های شمس آذر رئیس تیم گیج شده اند و نمی دانند قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس! او از یک سو باشگاه سایپا را باشگاهی بدون هوادار می داند و از سوی دیگر مدعی است مدیران این باشگاه به دنبال کرسی در مجلس هستند! از آنجایی که کافر طبیعتاً همه را دین خود می داند، این دوست عزیز ما خواسته ها و خواسته های خود را به دیگران نیز نسبت می دهد و به طور کاملاً ناخودآگاه علائم لازم را برای مقوله انتخاب هایی که لازم است به این دوست عزیز یادآوری کنیم رد و بدل می کند. که زمان این گونه روش ها و رفتارها مدت هاست که گذشته و فرسوده شده است. در ضمن سایر باشگاه هایی که نام برد هم از ابتدا خیرخواه و صریح بودند، حالا بهتر می دانند که برای این توهین و بی احترامی متهم به بی لیاقتی و بی احترامی شده اند. چه واکنشی نشان می دهند؟

و سخن پایانی به مردم دوست داشتنی و مهمان نواز استان و شهر قزوین.

دوستان عزیز، باشگاه سایپا هیچ خصومتی و دشمنی با شما و تیم محبوبتان ندارد و ندارد و این فداکاری می توانست برای هر تیم دیگری اتفاق بیفتد. اما مشکلی که موضوع را به این مرحله رساند اصرار مسئولان این باشگاه در استفاده از بازیکن غیرمجاز و متعاقب آن عدم پذیرش این خطا و تلاش برای تحریف واقعیت بود که این تنها گناه مسئولان باشگاه سایپا بود. برای استیفای حقوق پایمال شده خود، لازم بود دلایل قانونی و مراجع ذیصلاح نیز وجود داشته باشد. اگر فکر می کنید که استیفای قانونی حقوق یک باشگاه گناه و اشتباه است، این به شما و وجدان پاک شما بستگی دارد.
یا راست

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا