سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح امروز دوشنبه در نشست خبری (1) گفت. آبان 1402) که در آستانه هفته پدافند غیرقابل دسترس برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امسال بیستمین سالگرد تأسیس پدافند غیرقابل دسترس است و به همین مناسبت برنامه های ویژه ای در این زمینه برگزار می کنیم.

وی با اشاره به عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی که در 70 سال گذشته با شکست ارتش کشورهای عربی حاشیه امنیتی و بازدارندگی زیادی ایجاد کرده است، استراتژی تهاجمی را دنبال می کند. اقدامات شدیدی از طریق همکاری مشترک با سازمان های امنیتی سایر کشورها انجام شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری استراتژی مقاومت و گسترش آن به لبنان و فلسطین، شرایط تغییر کرد.

سردار فدوی: در صورت لزوم مستقیم به سمت حیفا موشک شلیک می کنیم/ به نیروهای مقاومت سلاح و موشک نمی دهیم، خودشان تولید می کنند.

واکنش احتیاط آمیز فرمانده مشهور سپاه به طرح نتانیاهو برای جنگ زمینی در غزه

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: مقاومت، ذلت ارتش های اسلام را جبران کرده و نیروی بازدارنده ای را علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است و در روزهای اخیر شاهد شکست همه راهبردهای نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده ایم. رژیم صهیونیستی و آسیب شدید به زیرساخت های امنیتی. این رژیم معرفی شد.

سردار جلالی بمباران غیرنظامیان را تنها راه حل رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این رژیم کشتار گسترده غیرنظامیان و نهادهای بین المللی و حقوق بشری انجام داده است و همه کسانی که دفاع از مظلوم را در اولویت قرار می دهند باید جدیت بگیرند. اقدام علیه آن. کاری کنید که جلوی این جنایات گرفته شود.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل با تهدیدات انسان‌ساز مواجه است، گفت: رصد تهدیدات و الگوی تهدیدات انسان‌ساز باید کشف شود همانطور که سال گذشته با تهدید انسان‌ساز مواجه بودیم. مهم دانستن الگوی تهدیدات است.» وظیفه سازمان پدافند غیر عامل.

رئیس سازمان پدافند غیرافغانستانی در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه های این سازمان به مناسبت هفته پدافند غیرافغانی اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه های متنوعی پیش بینی شده و بسته های مختلفی در حال تدوین و تدوین است. بر این اساس» در سطح ملی و استانی اجرا شود. بر این اساس حدود 5000 برنامه در سطح ملی، استانی و شهرستانی از جمله برنامه های فرهنگی، اجتماعی و فعالیت بدنی اجرا می شود.

سردار جلالی گفت: در تلاش هستیم تا در قالب برنامه‌های مختلف، تجربیات و آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف از جمله بیولوژیکی، شیمیایی، هسته‌ای، رسانه‌ای و غیره به جوامع هدف انتقال دهیم تا تاب‌آوری در برابر این تهدیدات را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه بیولوژیک به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان با «پشه های مهاجر داعش» مواجه هستیم که باید برای آن آمادگی داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تهدیدات شناختی را یکی از مهم ترین تهدیدات عصر حاضر دانست و گفت: در حوزه شناختی، دشمن با استفاده از رسانه ها به دنبال نفوذ در اذهان جوامع هدف است. ایجاد بازدارندگی در این زمینه بخشی از برنامه های ماست

سردار جلالی گفت: در زمینه تهدیدات سایبری و سایبری موفقیت های خوبی حاصل شده و سال گذشته توانستیم با برنامه های ضدویروس داخلی حملات سایبری را خنثی کنیم همچنین با انجام عملیات پیشگیرانه با همکاری دستگاه های امنیتی و نظامی توانستیم ده حمله سایبری استراتژیک دشمن به زیرساخت های حیاتی کشور از جمله شبکه برق را خنثی کنیم.

وی تدوین الگوی حفاظت از زیرساخت ها با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) و چند دانشگاه دیگر را از اقدامات سازمان پدافند غیر عامل کشور دانست و افزود: طرح جامع پدافند غیر عامل برای این سازمان تهیه شده است. 31 استان» و در 9 اسفند استان ها ارتباط برقرار کردند و فقط استان تهران باقی ماند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: قانون تشکیل پدافند غیر عامل در مجلس تصویب شد. شهریور این ماه بعد از 20 سال اعلام شد که حرکت بسیار خوبی بود.

وی تصریح کرد: تصویب قانون پدافند غیرعامل در مجلس و قانونی شدن فعالیت پدافند غیرعامل نقطه عطفی در فعالیت این سازمان است که جا دارد از نمایندگان مجلس تشکر کنم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: در حوزه سایبری معتقد بودیم که بزرگترین تهدیدات کشورمان در این حوزه نهفته است، بنابراین سعی کردیم با آموزش سازمان‌ها برخی از تهدیدات را غیرفعال کنیم. ما در همکاری با شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و همچنین وزارت دفاع، سیستم های کنترل صنعتی بومی مختلف را توسعه داده و بیش از 300 محصول تولید کرده ایم و 80 درصد عملیات سایبری علیه زیرساخت ها با استفاده از این تجهیزات ساخت داخل دفع شده است.

سردار جلالی راه اندازی مرکز ملی پدافند سایبری را یکی دیگر از اقدامات پدافند غیر عامل دانست و گفت: راه اندازی این مرکز می تواند گام بزرگی در مقابله با تهدیدات سایبری باشد.

وی گفت: ساخت بزرگترین مرکز درمانی بیماران شیمیایی در منطقه گامی فراتر است و همچنین بیمارستان های مختلفی را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف خود در این زمینه تجهیز کرده ایم. در حوزه هسته ای تجهیزات بسیار پیشرفته ای ساخته و در شهرهای هسته ای مانند اصفهان، کاشان و بوشهر مستقر شد.

سردار جلالی گفت: در درگیری بین ارمنستان و آذربایجان نگران آسیب به نیروگاه اتمی ارمنستان بودیم که در 60 کیلومتری مرز ما قرار داشت. به همین دلیل مرکز شهید باکری در تبریز ایجاد شد و اورژانس هسته‌ای ضروری بود.» در سه استان شمالی نیز طرح پدافندی و تجهیزات لازم فراهم شد. در غرب کشور نیز طرح پدافندی و تجهیزات لازم تدوین شد و با انجام رزمایش های مختلف سطح آمادگی عملیاتی تجهیزات را افزایش دادیم.

وی افزود: بر اساس الزامات آژانس بین المللی انرژی اتمی، زیرساخت ها و فوریت های هسته ای در استان های هسته ای فراهم شده و این شهرها به بیمارستان های فوریت های هسته ای مجهز شده اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پس از حمله تروریستی به حرم شاه چراغ، طرح پدافند غیرعامل برای پنج حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) تدوین شد. )، شاه چراغ، حرم امام خمینی (ره) و مسجد جمکران برای جلوگیری از تهدیدات. و تقویت امنیت به گونه ای تدوین شد که ما به همراه سایر نهادهای مسئول بتوانیم تهدیدات را کاهش داده و امنیت را ارتقا دهیم.

وی افزود: بزرگترین آزمایشگاه بیولوژیکی منطقه به نام شهید فخری زاده ساخته شده است.

سردار جلالی گفت: برگزاری رزمایش های مختلف از دیگر برنامه های سازمان پدافند غیر عامل کشور است و تا پایان سال مانورها و رزمایش های مختلفی انجام می شود.

۲۷۲۱۸

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *