اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

به گفته رئیس اینستاگرام، تردز جایگزین توییتر نمی‌شود/ جزئیات

به گزارش پی ام آپ؛ رئیس اینستاگرام روشن می کند که Trades قرار نیست جایگزین توییتر شود. در عوض، محیطی «کمتر عصبانی» برای کسانی که توییتر را دوست ندارند فراهم می کند.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در پاسخ به یک خبرنگار، اظهار کرده است که تردز، به منظور جایگزینی با توییتر، ساخته نشده است. در حالی که بسیاری از کاربران در روزهای اخیر تردز را جدی‌ترین رقیب توییتر می‌دانند و سعی در مقایسه این دو شبکه اجتماعی دارند.

موسری معتقد است که اپلیکیشن Threads به عنوان یک ابزار مخصوص دوستان نزدیک و خانواده ساخته شده است و تمایلی به تبدیل شدن به محفل سیاست‌مداران و خبرهای مهم حوزه‌ی جنگ و سیاست ندارد.

رئیس اینستاگرام با بیان اینکه تمرکز روی اخبار می‌تواند تردز را در معرض خطر تحقیقات رگولاتوری و منفی‌گرایی قرار دهد، بیان کرده است که متا قصد ندارد چنین رویکردی را در پیش بگیرد. حتی اگر خبرهای سیاسی باعث شوند بازدید و درآمد تردز افزایش پیدا کند، متا ترجیح می‌دهد این شبکه اجتماعی را به عنوان یک ابزار برای ارتباط میان افراد و اشتراک گذاری لحظات خود با دوستان نزدیک و خانواده، حفظ کند.

آدام موسری می گوید که جوامع زیادی از جمله ورزش، موسیقی، مد، زیبایی و سرگرمی وجود دارد و Trades می خواهد در این زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشد. متا قصد دارد بدون تمرکز بر سیاست یا اخبار فوری، معاملات را به یک “پلتفرم پر جنب و جوش” تبدیل کند.

متا در سال های اخیر از حوزه اخبار و سیاست فاصله گرفته و حتی حجم محتوای سیاسی موجود در فیسبوک را کاهش داده است. این شرکت سال گذشته کلمه News را از نام فید اصلی فیس بوک حذف کرد. متا گفت که در پاسخ به قانون جدید کانادا (که کسب و کارها را ملزم می کند برای ارسال اخبار محلی به دولت پول بدهند) ارسال اخبار در فیس بوک و اینستاگرام را متوقف خواهد کرد.

در پست دیگری، رئیس اینستاگرام می‌گوید که Trades به دنبال کاهش رتبه اخبار و محتوای سیاسی نیست، اما با این نوع محتوا مانند فیس‌بوک قدیمی رفتار نمی‌کند.

آدام ماسری معتقد است که Trades جایگزین توییتر نخواهد شد: “هدف جایگزینی توییتر نیست. هدف ایجاد یک میدان عمومی برای جوامع اینستاگرامی است که هرگز به توییتر نرفتند.”

رئیس اینستاگرام افزود: «ما همچنین به دنبال ایجاد بستری برای کاربران توییتر و سایر پلتفرم‌هایی هستیم که علاقه‌مند به محیطی کمتر خشمگین هستند تا مکالمه داشته باشند. اما قرار نیست این محیط برای همه کاربران توییتر باشد.”

معاملات صبح پنجشنبه به وقت تهران منتشر شد و در مدت کوتاهی به بیش از 70 میلیون کاربر رسید. Threads در حال حاضر عملکرد محدودی دارد و پست ها را در یک فید الگوریتمی نمایش می دهد. شبکه اجتماعی Trades ممکن است در آینده به Direct مجهز شود.

 

منبع: زومیت

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا