اخبار روز

به همین دلایل، سؤالات روشنی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور و احتمال توطئه خارجی وجود دارد.

این گروه هنوز نتیجه تحقیقات خود را اعلام نکرده اند، اما آنقدر گمانه زنی ها مبنی بر توطئه بودن این حادثه وجود دارد که اکنون در ذهن همه قرار گرفته است.

البته گزارش منتشر شده از سوی گروه تحقیق و تفحص ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان رسمی و قابل استناد خواهد بود، در عین حال افکار عمومی از نزدیک پیگیر ماجرا هستند و می خواهند حقیقت را بدانند. در چنین شرایطی، برای جلوگیری از سوء استفاده افراد خارجی که معمولاً از فرصت برای برانگیختن خواسته های خود استفاده می کنند، منابع اطلاعاتی داخلی باید اطلاعات بیشتری را در اختیار مردم قرار دهند و از این طریق زمینه سوء استفاده افراد فرصت طلب را فراهم کنند.

یکی یکی از نکاتی که احتمال توطئه در حادثه هلیکوپتر سرنشین رئیس جمهور رئیسی و همراهانش را برجسته می کند، محل حادثه است. این حادثه در نزدیکی مرزهای کشورمان با جمهوری آذربایجان رخ داد که رژیم صهیونیستی تاسیسات اطلاعاتی، مخابراتی و نظامی متعددی در آن مستقر کرده است. استقرار این تاسیسات بر روی دیوار مرزی جمهوری آذربایجان این فرصت را به رژیم صهیونیستی می دهد تا در منطقه مرزی کشورمان دست به توطئه بزند. اینکه از سه بالگرد ایرانی که از منطقه مرزی به تبریز بازگشته اند، تنها بالگرد حامل رئیس جمهور دچار این سانحه شده است، در حالی که می تواند ارتباط حادثه را با عوامل جوی رد کند، احتمال توطئه را تقویت می کند.

یکی نکته دیگری که از توطئه احتمالی بالگرد حامل رئیس جمهور و یارانش حمایت مؤثری می کند، اظهارات برخی کارشناسان فنی مبنی بر انفجار بالگرد ابتدا در هوا و سپس سقوط آن است. در این فرض، حادثه می تواند ناشی از تداخل از خارج یا داخل هلیکوپتر باشد. در هر دو مورد موضوع پیچیده است و می توان بیشتر پیگیری کرد.

فرض دیگر این است که هلیکوپتر به دلیل از کار افتادن رادار و تجهیزات ناوبری دچار اختلال شده و به دلیل غیرقابل کنترل بودن سقوط کرده است. در این فرض احتمال توطئه وجود دارد و همه این موارد را می توان ناشی از عوامل خارجی دانست.

ضمن اینکه مجددا تاکید می کنیم گزارشی که گروه بازنگری ستاد کل نیروهای مسلح ارائه خواهد کرد رسمی و قابل اعتماد است، لازم می دانیم به سه نکته اشاره کنیم.

اولاً این حادثه نشان داد که طراحان سفر رئیس جمهور دارای ضعف اساسی بوده و بسیاری از جنبه های امنیتی را نادیده گرفته اند. ثانیاً ناوبری ما ضعیف است و اگر تصادف بالگرد با رئیس جمهور توطئه بوده است، این ضعف نیز در وقوع آن مؤثر بوده است. و ثالثاً در بخش امنیتی ما در برابر توطئه های خارجی بسیار ضعیف هستیم.

از این رو رفع ضعف برنامه ریزی، نوسازی امکانات ناوبری و تقویت امنیت ملی برای آسیب ناپذیر ساختن آن در برابر دشمنان باید در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد و هیچ گونه تسامحی در این زمینه جایز نیست.

23302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا