به گزارش بازتاب آنلاین جلال رشیدی کوچی. نماینده مرودشت در مجلس یازدهم که از مخالفان طرح حفاظت و قانون دستورالعمل بود. وی در گفت‌وگویی که در کافه خبر داشت، تاکید کرد: می‌توانستم سکوت کنم و نسبت به پیامدهای منفی آن هشدار ندهم. آیا این امکان پذیر است؟” نبود? نمی توانستم وارد تاریخچه واردات خودرو شوم و سود زیادی برایم داشت. پس وقتی می گویم صادق و شجاع بودم، رای مردم به آنهاست.

وی می گوید: وعده ها و اقدامات برخی نمایندگان و مسئولان با هم مطابقت ندارد. البته این تناقضات به مرور زمان انباشته می شوند و به راحتی از طریق فضای مجازی نقل قول ها به روز می شوند و مردم را آگاه می کنند.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

* می گویند من صدای مردم هستم. به آخرین نطق شما در مجلس اشاره می کنم که در آن گفتید من صادقانه و شجاعانه صدای مردم هستم و در مقابل پدرخوانده ها ایستاده ام. برای من به عنوان یک شهروند، باید بگویم که ترکیب این ویژگی ها در یک نماینده تا حدودی باورنکردنی است. به نظر شما، چرا ما به عنوان یک شهروند اینقدر باورمان سخت است؟

چیزی غیر از این بود؟ اگر در مجلس دنبال اهداف سیاسی و شخصی ام بودم، نباید حرف می زدم، باید سرم را پایین می انداختم و چهار وظیفه انتخاباتی را انجام می دادم. من نباید وارد موضوعات مختلفی می شدم که برخی آقایان می خواستند. اگر کسی از من انتقاد می کرد می توانستم در مورد طرح حفاظتی سکوت کنم؟ آیا کسی از این 270 نفر انتقاد کرده است؟

من صادقانه و شجاعانه صدای مردم بودم

مثلا در مورد گشت ارشاد سکوت کنم و در صورت امکان در مورد عواقب منفی آن هشدار ندهم. نبود? نمی توانستم وارد تاریخچه واردات خودرو شوم و سود زیادی برایم داشت. پس وقتی می گویم صادق و شجاع بودم، رای مردم به آنهاست.

من نتوانستم وارد تاریخچه فیلترینگ شوم که باعث خوشحالی برخی از مردان می شود. بنابراین من واقعاً صدای مردم بوده‌ام و در اینجا باید بگویم که اگر کسی سندی مبنی بر تحقیر مالی من یا تغییر اساسی قبل یا بعد از ورود به مجلس در من دارد، ارائه کند.

به مردم می گویند غذا بخورید، اما خودشان روی سفره رنگارنگ می نشینند

* آقای رشیدی کوچی چرا پذیرش نماینده در این سمت برای افکار عمومی سخت است، چرا مجلس در این جایگاه نیست؟

وعده ها و اقدامات برخی نمایندگان و مسئولان همخوانی ندارد. مثلاً وقتی من رشیدی کوچی 30 سال است که با اشک و آه و ناله مردم را به سادگی و تقوا دعوت می کنم و بعد معلوم می شود که دانسته یا ندانسته تخلف مالی یا زمین خواری انجام داده ام، مردم بدبین می شوند. . اگر دوباره از افراد با همان ادبیات دعوت کنم، باعث می شود مردم قبول نکنند که یک نفر می تواند صادقانه کار کند.

یا فلان آقا در سکوی نماز جمعه مردم را به صرف غذا دعوت می کند و بعد عکس های همان فرد که پشت سفره های رنگارنگ نشسته منتشر می شود. خوب وقتی مردم این تناقضات را می بینند و آدم ساده ای هستند، او را قبول ندارند. وقتی این یا آن مرد می گوید ما باید مثل شما زندگی کنیم، اما خانه او متعلق به پادشاهان باستانی ایران است، یک تناقض به وجود می آید. البته این تناقضات در طول زمان انباشته شده و این نقل قول ها به راحتی از طریق فضای مجازی به روز می شوند و مردم را آگاه می کنند.

2727

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما