اخبار روز سینما

به بهانه رفتار عجیب و بی احترامی خداداد عزیزی در تلویزیون خداداد را به درب خروجی راهنمایی کنید.

خداداد عزیزی بارها با رفتارهای عجیب و بی ادبانه خود ثابت کرده که گزینه مناسب و قابل اعتمادی برای پخش زنده نیست. رفتار عجیب و غیرقابل هضم او در برنامه یورو 24 شبکه ورزش بار دیگر این نکته را نشان داد و حالا نوبت مسئولان تلویزیون است که هر چه زودتر او را از میدان به در کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین، یکشنبه شب در پخش زنده شبکه ورزش به ویژه برنامه «یورو 24» اتفاق عجیبی رخ داد و این ویدئو خیلی زود در فضای مجازی دست به دست شد و زمینه اعتراضات ناتمام به خداداد عزیزی را فراهم کرد. عسل یکی وی یکی از کارشناسان ویژه برنامه یورو 24 شبکه ورزش است که به همراه اشکان دژاگه به ​​بررسی متن و حواشی جام ملت های اروپا می پردازد. رسول مجیدی و جواد خبانی نیز مجریان این برنامه هستند.

ماجرا از چه قرار بود؟ | احتمالا کات برنامه را دیده اید و به همین دلیل به اختصار یادآوری می کنیم که رسول مجیدی در دقایق پایانی برنامه «یورو 24» به این موضوع اشاره کرد که حضار پرسیدند چرا نمی گذارید دژاگه صحبت کند؟ عزیزی و خایانی قول دادند که سکوت کنند. عزیزی در پایان صحبت های دژاگه مدعی شد که هیچ اظهارنظری از سوی مردم نشده و حمزان با کوبیدن گوشی خود روی میز بر آن تاکید کرد: من خودم این بازی ها را بلدم، پسر خوب تو خیلی جوانی! سپس با گوشی خود رفت و بر اساس صدای شنیده شده و ژست مجری شروع به بازی کرد. همستر تبدیل شدن

سوال اینجاست که چرا باید پخش زنده را به فردی مثل خداداد عزیزی داد که کنترلی بر رفتار او ندارد.

لجبازی غیر حرفه ای | عکس العمل اولیه عزیزی آرام بود، اما بعد عصبانی شد. شاید به این دلیل که مجری با او شوخی کرده است. همستر جلو کشیده آیا مخاطب یا مجری حرف بدی زد؟ چرا خاییانی پذیرفت که به دژاگه بیشتر وقت بدهد اما به عزیزی نه؟ این پیشکسوت فوتبال نشان داد که حوصله انتقاد ساده (و درست) را ندارد و به مخاطب و آنتن زنده شبکه ورزش احترام نمی گذارد. اگر برنامه را ترک کردید؛ زشتی رفتارش کم می شد! زیرا عزیزی آشفته و عصبانی با گوشی خود رفت و با وجود اصرار خیابان حاضر به شرکت در بحث نشد. ادبیات زشت و توهین آمیز او خطاب به مجری یکی دیگر از جنبه های غیر قابل هضم این صحنه عجیب بود.

نیاز به خداحافظی با خداداد | رفتارهای اخیر عزیزی چیزی فراتر از یک تماشای مجازی است. خودش بود؛ فردی عصبی و دمدمی مزاج که یکدفعه از کوره در رفت و نگران بودیم که مبادا حرف های رکیک بزند! کسی که حوصله انتقاد معمولی را ندارد و عصبانی می شود به این معناست که کنترلی بر خود ندارد و می تواند حرفی بزند که در تلویزیون برایش گران تمام شود. آیا رفتار عزیزی برای مدیریت سیما درس عبرت خواهد بود؟ آیا برای پایان دادن به این همکاری تصمیم منفی خواهند گرفت؟ این چیزی است که رسانه ها و مردم می خواهند. الان «یورو 24» غذای خوبی دارد و آن اشکان دژاگه است. او یک کارشناس ارزشمند با تجربه زیاد بازی در لیگ فوتبال آلمان است که می تواند وزن برنامه را افزایش دهد. شرم آور است که در میان صحبت های طولانی و گاه تکراری خیابان و عزیزی این فرصت از دست می رود. اتفاقا حذف عزیزی به معنای افزایش وزن کیفی «یورو 24» خواهد بود. علاوه بر این، برنامه نیاز به تنوع بیشتری دارد و در روند تغییر لازم است که محتوای آن غنای بیشتری داشته باشد.

رفتار عجیب خداداد عزیزی و ادبیات بی ادبانه او در برنامه یورو 2024 به اوج خود رسید.
خداداد عزیزی در برنامه «یورو 2024» رفتاری دور از شانی داشت.

گفتن یک تجربه | «من آزمايش كننده ام، چاره تا آخر است/ هر كه امتحان كند، توبه بر او نازل شود». حضور عزیزی در شبکه ورزش نمونه ای از این دست است. هفته گذشته در همین صفحه به این موضوع اشاره کردیم که انتخاب خداداد عزیزی به عنوان کارشناس «یورو 24» بر اساس اشتباه صورت گرفته است. ریشه این نظر به اتفاقات سال گذشته مصادف با جام ملت های آسیا برمی گردد که او و خبانی چارچوب شبکه ورزش را به صحنه ای برای خودنمایی تبدیل کردند. آنقدر برای هم خط و نشان کشیدند که رسانه و مخاطب آن را کسب کردند. در هفت صبح نوشتیم: دعواهای خیابانی و عزیزی کارکردی جز جاذبه لحظه ای دارند؟ دوستان برنامه نویس گول ویدیوهای ویروسی را نخورید. برگردیم به زمانی که افرادی مثل حاج رضایی و زنده یاد صدر در برنامه های فوتبال کارشناس بودند.» اما به نظر می رسد شبکه ورزش بیش از آنکه متن را دوست داشته باشد، ابرمتن را دوست دارد! با این حال، اصول جذاب کردن یک برنامه فوتبالی فوتبال، همان قوانینی است که استفاده می شود. توسط فردوسی پور و همکارانش.

توهین به مجری | خداداد عزیزی به رسول مجیدی فحاشی کرد و چه خوب که جواب نداد و هم هیزمی بر آتش نیفتاد. مجیدی برخلاف تصور عزیزی مجری تازه کار و کم تجربه ای نیست که نامش در راس مجریان موفق ورزشی تلویزیون باشد. او به جای خودنمایی و شهرت به هر قیمتی، کارش را با کیفیت عالی و اکنون انجام می دهد یکی یکی از امتیازات ویژه برنامه «یورو 24» است.

منبع: روزنامه هفت صبح.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا