دانستنی ها

به این دلایل، با معده خالی ورزش نکنید.

یکی از مهم ترین توصیه های متخصصان پزشکی ورزشی این است که هرگز با معده خالی ورزش نکنید. در طول فعالیت های بدنی، بدن ما از گلیکوژن ذخیره شده در کبد یا ماهیچه ها برای تامین انرژی استفاده می کند. وقتی ماهیچه ها گلیکوژن کافی ندارند، بدن به سوزاندن اسیدهای چرب یا ماهیچه ها روی می آورد تا سوخت مورد نیاز خود را تامین کند.

به گزارش بهداشت نیوز، به گفته کارشناسان کالج پزشکی ورزشی آمریکا، مصرف نکردن میان وعده مناسب قبل از تمرینات ورزشی نیمه حرفه ای یا حرفه ای می تواند مشکلات سلامتی کوتاه مدت یا طولانی مدت را در افراد ایجاد کند. تهوع، ضعف، خستگی، احساس تیرگی یا از دست دادن بافت عضلانی از جمله عوارض جانبی کوتاه مدت یا طولانی مدت ورزش مداوم با معده خالی است. توصیه می شود افرادی که در طول روز بیش از 60-45 دقیقه ورزش می کنند قبل از شروع ورزش یک میان وعده مناسب مصرف کنند تا بتوانند با انرژی بیشتری ورزش های قدرتی و استقامتی را انجام دهند.

اختلالات بازسازی بدن
وقتی با معده خالی ورزش می کنید، نه تنها کیفیت فعالیت های بدنی خود را کاهش می دهید، بلکه توانایی بدن برای بازسازی خود را نیز مختل می کنید. وقتی فردی فعالیت های نیمه حرفه ای یا حرفه ای را با معده خالی انجام می دهد، احتمالاً سطح قند خون او پایین است. در چنین شرایطی، بدن از بافت ماهیچه ای برای افزایش سطح گلوکز و تامین انرژی استفاده می کند. از طرفی بدن به طور خودکار سعی می کند از ذخایر گلیکوژن تمام اندام ها برای تنظیم قند خون استفاده کند. در این حالت بازسازی بدن پس از ورزش مختل می شود و فرد در تمرین طولانی مدت با تحلیل عضلانی و احساس خستگی بیشتر مواجه می شود.

بهترین زمان برای غذا خوردن
به گفته کارشناسان کالج آمریکایی پزشکی ورزشی، اگر می خواهید با ورزش از سلامت خود محافظت کنید، باید قبل از ورزش به نوع غذایی که می خورید توجه ویژه ای داشته باشید. برای ثابت نگه داشتن قند خون در حین ورزش، باید حداقل 30 دقیقه قبل از شروع فعالیت بدنی نیمه حرفه ای و حرفه ای، یک میان وعده با کیفیت بالا و سرشار از کربوهیدرات بخورید. این میان وعده کربوهیدراتی ممکن است شامل یک موز متوسط، یک تا چند میوه شیرین کوچک، یک سیب یا یک تکه نان گندم کامل با نصف قاشق چایخوری کره بادام زمینی باشد. مصرف این میان وعده های ساده، کوچک و غنی از کربوهیدرات، هوس شما را برای غذاهای قوی، حتی پس از پایان فعالیت های ورزشی کاهش می دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا