دانستنی ها

به این افراد توصیه می شود چربی بخورند!

خوردن چربی همیشه مضر نیست، برعکس به گروهی از افراد توصیه می شود زیرا گاهی اوقات کمبود این ماده مغذی باعث اختلالات جدی در بدن شما می شود.

این روغن را می توان در بسیاری از غذاهای مغذی مانند بادام، سالمون، آووکادو، زیتون، گوشت قرمز، آجیل، پنیر و شکلات یافت. روغن نه تنها طعم غذا را بهبود می بخشد بلکه فواید زیادی برای بدن دارد. پس علائم کمبود چربی در بدن چیست؟

اگر احساس می کنید به راحتی خسته می شوید

بدن شما برای عملکرد و فعالیت فیزیکی و ذهنی به سوخت نیاز دارد. کمبود چربی در بدن باعث کمبود کالری می شود. چربی در هر گرم 9 کالری دارد که مهمتر از کربوهیدرات و پروتئین است که در هر گرم 4 کالری دارد. چربی بدن کم می تواند کالری کل را محدود کند. در نتیجه احساس خستگی شدید می کنید.

آیا درد مفاصل دارید؟

ماهی سالمون، گردو، ماهی تن، بذر کتان و غیره. اسید چرب امگا 3 موجود در غذاها ساختار سلول های شما را از سر تا پا قوی و قوی می کند. کمبود امگا 3 و چربی کل بدن باعث کاهش انعطاف پذیری مفاصل و افزایش التهاب مفاصل به خصوص در افراد بسیار فعال می شود.

تو خیلی سردی

عطسه یا سرماخوردگی ممکن است نشان دهنده کمبود ماده ای در بدن باشد که بیشتر از یک حساسیت فصلی است. اسیدهای چرب امگا 3 ارتباط نزدیکی با التهاب و سلامت سیستم ایمنی بدن دارند. کمبود چربی و کمبود امگا 3 در بدن باعث تضعیف بیش از حد معمول سیستم ایمنی بدن می شود که در نتیجه احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا عفونت های تنفسی بیشتر از حد معمول است.

پوست شما خشک و پوسته پوسته می شود

اگر چربی و روغن زیادی وارد بدنتان نشود، بدنتان نمی تواند صافی و لطافت پوستتان را تضمین کند. یکی یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد به اندازه کافی روغن دریافت نمی‌کنید، پوست خشک و پوسته‌پوسته است که ظاهر پیری را تسریع می‌کند. این روغن همچنین به جذب ویتامین های محلول در بدن شما کمک می کند و می توانید پوستی درخشان را تجربه کنید.

شما از نظر ذهنی ضعیف هستید

پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای، مانند چربی های سالم ماهی و زیتون، ممکن است خطر مشکلات روانی را کاهش دهد. مصرف امگا 3 می تواند در مدت کوتاهی ذهن شما را قوی تر کند.

اسید چرب امگا 3 نقش مهمی در فعالیت و ساختار مغز ایفا می کند و از یکپارچگی سلول های مغز محافظت می کند. چربی های غیراشباع نقش محافظتی دارند زیرا منبع امگا 3 و امگا 6 هستند و در مقابل زوال شناختی و حتی زوال عقل نقش دفاعی دارند.

اگر انرژی کافی دریافت نکنید، از نظر ذهنی خسته خواهید شد و در تمرکز مشکل خواهید داشت زیرا چربی بدن شما کمتر از حد طبیعی است. تحقیقات نشان می دهد که چربی های امگا 3 با خلق و خوی کلی شما مرتبط است.

کمبود ویتامین های محلول در چربی

یکی موارد نادر شامل کمبود شدید ویتامین های محلول در چربی است که معمولاً در کشورهای توسعه یافته دیده نمی شود. افرادی که دچار سوءتغذیه هستند یا مصرف مواد مغذی آنها محدود است از کمبودهای زیادی از جمله کمبود ویتامین های محلول در چربی رنج می برند.

شما همیشه احساس سرما می کنید

به طور کلی لاغر بودن می تواند دمای بدن شما را پایین نگه دارد. اگر چربی های سالم کافی در رژیم غذایی خود ندارید، ممکن است باعث شود دمای بدن شما تنظیم نشود و در نتیجه همیشه احساس سرما کنید. کم کاری تیروئید یا گردش خون ضعیف از دیگر دلایل سردی در بدن است. برای بررسی بیشتر بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

افزایش تری گلیسیرید و کاهش HDL

رژیم های کم چرب، یعنی کمتر از 20 درصد کالری، ممکن است با افزایش خطر افزایش تری گلیسیرید و کاهش HDL همراه باشد. علاوه بر این، مصرف کربوهیدرات های بالا به جای چربی های رژیم غذایی سالم می تواند منجر به تری گلیسیرید بالا و HDL پایین شود.

در حالی که در گذشته برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و چاقی، چربی کمتر و کربوهیدرات بیشتر توصیه می شد، علم پزشکی مدرن می گوید به جای جایگزینی چربی با کربوهیدرات، باید به جای چربی های اشباع شده از چربی های غیراشباع استفاده کرد.

ایده آل است که 35 درصد کالری از چربی تامین شود، اما تنها در صورتی که چربی از منابع سالمی مانند روغن زیتون، آجیل، دانه ها و آووکادو تامین شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا