در این مطلب شما را با مکان های گردشگری این استان آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

5 بهشت ​​گمشده در شهرستان سوادکوه معرفی می شود

به گزارش ای کالابلوگ، شهر سوادکوه طبیعتی بکر و منحصر به فرد دارد یکی یکی از مقاصد هیجان انگیز از نظر گردشگری است. سپس به معرفی بهترین مناطق می پردازیم.

1- پالینگدارا

پولنگدارا یکی این مکان در بالای سوادکوه قرار گرفته و یکی از جذاب ترین نقاط مازندران است. جنگل و آبشار یکی این یکی از مکان هایی است که می توانید معنای واقعی صلح را در آن تجربه کنید. فاصله زمانی پلنگدره تا تهران تقریباً 3 ساعت است و می توانید از طریق جاده هراز یا فیروزکوه سفر کنید. از تهران تا منطقه شیرگاه 275 کیلومتر است. یکی یکی از زیباترین طبیعت های ایران باشید.

امکان کمپ در این منطقه وجود دارد و می توانید در اقامتگاه اقامت کنید. وقتی وارد جنگل پلنگدره می شوید، رودخانه را می بینید، مسیر رودخانه را دنبال می کنید و به آبشار می رسید. از آنجایی که این مسیر در روزهای بارانی لغزنده است، حتما کفش مناسب بپوشید تا در پیاده روی در جنگل دچار مشکل نشوید.

2- مسیر راه آهن شیرگاه

یکی یکی دیگر از مناطق بکر استان مازندران خط راه آهن شیرگاه است. احاطه شدن توسط کوه های اطراف باعث می شود یکی به یکی از لذت بخش ترین مناطق تبدیل شده است. شیرگاه به دلیل داشتن پل های متعدد به پل دختر نیز معروف است. پل های آبدنگسر و شاه عباسی از شناخته شده ترین آنها هستند.

اگر می خواهید با ماشین شخصی سفر کنید، می توان با پیمودن 230 کیلومتر به این مقصد زیبا رسید و تقریباً 3 ساعت با تهران فاصله دارد. یکی زیباترین جاذبه ها را ببینید. اما پیشنهاد ما این است که با قطار به مسیر راه آهن شیرگاه بروید تا در طول مسیر از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

3 ساعت رانندگی از تهران تا ایران سوئیس

3- جاده اسکلیم

جاده اسکلیم به آبشار گلش نیز معروف است. این طبیعت بکر و جذاب در شهرستان سوادکوه در استان مازندران واقع شده است. فاصله تهران تا این مکان زیبا حدود 3 ساعت است که با طی مسیر فیروزکوه می توانید با پیمودن 250 کیلومتر به مقصد برسید. فاصله کم تا این منطقه زیبا امکان سفرهای طبیعت گردی روزانه را فراهم می کند.

برای رسیدن به آبشار باید حدود 2 تا 3 ساعت در جنگل پیاده روی کنید. مراقب باشید آب این رودخانه آهکی و شفابخش باشد و حتما بدون کفش وارد رودخانه شوید. همچنین لازم به ذکر است که جاده اسکلیم به عروس آبشارهای سوادکوه معروف است زیرا یکی یکی از زیباترین آبشارهای منطقه لفور است.

3 ساعت رانندگی از تهران تا ایران سوئیس

4- سد و جنگل لفور

جنگل لفور در شهرستان سوادکوه استان مازندران واقع شده است. تاریخچه جنگل لفور به دوره ژوراسیک برمی گردد و 40 میلیون سال از آن زمان می گذرد. در نزدیکی این جنگل سد لفور وجود دارد که به سد پساکالا نیز معروف است. اگر می خواهید با ماشین شخصی سفر کنید، این مقصد بسیار زیبا تقریباً 3 ساعت با تهران فاصله دارد. یکی برخی از زیباترین مکان های طبیعی بکر را ببینید.

امکان کمپ و اقامت در اقامتگاه در این منطقه وجود دارد. خانه های بوم گردی و کلبه های چوبی و کاهگلی زیادی در دل جنگل وجود دارد که با گذراندن یک شب در آنها می توانید خاطره ای فراموش نشدنی را رقم بزنید.

3 ساعت رانندگی از تهران تا ایران سوئیس

5- رودخانه لفور

رودخانه لفور در دل جنگل های بکر و سرسبز شهرستان سوادکوه در استان مازندران واقع شده است. اگر از تهران به این مکان بسیار زیبا و باورنکردنی بروید، با جاده فیروزکوه حدود 3 ساعت با ماشین فاصله دارید.

یکی یکی از جنبه های جالب این رودخانه زیبا ساخت آن توسط نیروی انسانی است. این رودخانه سال ها پیش قرار بود به عنوان سدی بر روی رودخانه بابلسر ساخته شود تا آب شرب منطقه را تامین کند اما 20 سال بعد به فراموشی سپرده شد. اما در سال ۱۳۷۴ با عنوان سد صالحی مازندرانی ساخته شد.

3 ساعت رانندگی از تهران تا ایران سوئیس

در این مقاله به معرفی 5 منطقه گردشگری جذاب در استان مازندران پرداختیم. این مناطق در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارند. بنابراین توصیه می کنیم بازدید از این مکان های دست نخورده را به زمان خاصی از سال محدود نکنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما