اخبار روز سینما

بهرام افشاری رقیب جدید جواد عزتی!







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، اولین ماه سال جدید میلادی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و تعداد تماشاگران سینما از مرز دو میلیون نفر عبور کرده و در حال حاضر هشت فیلم در اکران در حال اکران هستند.

اگرچه سینماها فیلم های متنوعی در ژانرهای مختلف به مخاطبان عرضه کرده اند، اما کمدی ها، به ویژه فیلم هایی که بازیگران مشهور در آن نقش آفرینی می کنند، همچنان بینندگان بیشتری را به خود جذب می کنند. حضور چهره ها در فیلم های اجتماعی هم کار می کند اما به حد حضورشان در آثار کمدی نمی رسد.

بررسی آمار فروش فیلم ها نشان می دهد کمدی هایی که بازیگر محبوبی ندارند یا حتی برای مخاطبان شناخته شده هستند و تبلیغات کافی برای معرفی آنها وجود ندارد، حتی اگر کیفیت قابل قبولی داشته باشند، تاکنون نتوانسته اند با سایر کمدی ها رقابت کنند. رقابت نمونه بارز این فیلم آپاراتچی است. فیلمی که سال گذشته در جشنواره فجر با استقبال نسبتا خوبی روبرو شد و از زمان اکران عمومی آن، بسیاری از تماشاگران تقریباً راضی سینما را ترک کردند.

بر اساس آمار منتشر شده در سایت مدیریت اکران و فروش سینما (سمفا)، تا صبح روز جمعه 24 فروردین ماه، سه فیلم «تمساح خونین»، «بی تن» و «سال گربه» در صدر جدول فروش قرار دارند. . از بین این سه فیلم تنها «بادن» غیر کمدی است که سال گذشته در جشنواره فجر حضور داشت و به دلیل جنجال های فراوان پیرامون آن محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

همچنین «سال گربه» با بازی بهرام افشاری که با «فسیل» رکورد زد، اکران خود را از چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز کرد و پس از دو روز حدود یک چهارم فروش فیلم دوم جدول را به خود اختصاص داد. (بی بدن) حاصل شد. انتظار می رود این فیلم به زودی رقیب جدی فیلم پرفروش «تمساح خونین» باشد.

اما نکته قابل تامل آمار فروش و بیننده پنج فیلم (پرویزخان، نوروز، آسمان غرب، آپاراتچی، ایلیا سروکا کهرمان) با سه فیلم پرفروش در سینماهاست. البته فیلم های دوم و سوم جدول فروش با فاصله زیادی از پرفروش ترین فیلم سینماها (تمساح خونی) فاصله دارند، اما این پنج فیلم به قدری تفاوت دارند که باید نگران وضعیت سینما در آینده بود. ماه های سال – به خصوص اگر فیلم کمدی در اختیار مخاطب قرار نگیرد – توجیه می کند; این همان مشکلی است که برخی سینماگران نسبت به حذف و یا حتی زوال سینمای اجتماعی باکیفیت هشدار داده اند.

در زیر آمار تقریبی فیلم‌های اکران شده به ترتیب فروش و بر اساس اطلاعات سامانه سمفا تا پایان روز پنج‌شنبه 23 ارائه شده است. فروردین ماه بررسی می شود.

«تمساح خونین» به کارگردانی جواد عزتی: یک میلیون و 488 هزار بیننده و فروش 94 میلیارد و 211 میلیون تومان

«بدن بد» به کارگردانی مرتضی علیزاده: بیش از 303 هزار بیننده و فروش 19 میلیارد و 615 میلیون تومان

«سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی زاده: حدود 74 هزار بیننده و فروش 5 میلیارد یا 305 میلیون تومان

آپاراتچی به کارگردانی علی طاهرفر: بیش از 59 هزار بیننده و 3 میلیارد و 649 میلیون تومان فروش داشت.

«پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی: ۴۵ هزار بیننده و بیش از ۳ میلیارد تومان فروش

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق: حدود 43 هزار بیننده و فروش 2 میلیارد و 588 میلیون تومان

«قهرمان ایلیا سروکا» به کارگردانی علی موسوی نژاد: حدود 41 هزار بیننده و فروش 2 میلیارد و 156 میلیون تومان

«آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری: بیش از 33 هزار بیننده و فروش یک میلیارد و 776 میلیون تومان




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا