دانستنی ها

بهترین نوشیدنی برای محافظت از قلب چیست؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن چای برای مدت طولانی بهترین راه برای محافظت از قلب است. این خبر خوبی برای کسانی است که به نوشیدن چای علاقه دارند.

به گزارش روزیاتو، محققان دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا 6 نوشیدنی محبوب از جمله چای، قهوه، نوشیدنی های الکلی، نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا و آب میوه را بررسی کردند. نتایج نشان داد که چای بیشترین فواید سلامتی را در بین این نوشیدنی ها دارد.

تجزیه و تحلیل نشان داد که بزرگسالانی که در درازمدت زیاد چای مصرف می‌کنند ۱۹ درصد کمتر از میانگین خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی دارند. قهوه همچنین خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد، اما فقط در مردان. برعکس، نوشیدنی های گازدار و الکل خطر را افزایش می دهند.

دکتر کری راکستون، متخصص تغذیه می گوید: نتایج این مطالعه جدید نشان می دهد که چای بهترین نوشیدنی برای محافظت از قلب ما است. برای دوستداران چای بسیار دلگرم کننده است که بدانند نوشیدن چای به سلامت قلب آنها کمک می کند.

این مطالعه که در مجله Current Developments in Nutrition منتشر شد، 20 مطالعه قبلی را در مورد ارتباط بین بیماری قلبی و مصرف طولانی مدت این نوشیدنی محبوب بررسی کرد و مزایای سلامتی چای را در هر دو جنس مشاهده کرد.

مطالعات مکرر نشان می دهد که پلی فنول های موجود در برگ های چای طیف وسیعی از فواید را دارند. آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، مولکول های مضر را از خون حذف می کنند، از آسیب سلولی جلوگیری می کنند، استرس را کاهش می دهند و متابولیسم را بهبود می بخشند. همچنین گفته می شود که این چای خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

دکتر. راکستون می افزاید: “این تحقیق نشان می دهد که هر فنجان چای اضافی در روز خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا 4 درصد کاهش می دهد و شروع عادت چای در اوایل بزرگسالی یا حتی کودکی فوایدی دارد.”

این یافته ها اهمیت نوشیدن منظم چای را برای سلامت قلب نشان می دهد و نشان می دهد که این عادت ساده می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت طولانی مدت داشته باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا