دانستنی ها

این منبع گیاهی سرشار از ویتامین D است!

به گزارش پی ام آپ، افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند اغلب از کمبود ویتامین D رنج می برند. این ویتامین برای سلامت استخوان ها، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و سلامت عمومی بسیار مهم است، در حالی که نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است، مصرف برخی مواد غذایی نیز نیاز بدن به این ویتامین را تامین می کند.

منبع گیاهی سرشار از ویتامین D

یافتن منابع غنی ویتامین D برای گیاهخواران دشوار است، اما مصرف قارچ می تواند این نیاز را برطرف کند. قارچ ها یکی از مفیدترین و غنی ترین منابع ویتامین D هستند، زیرا در معرض نور ماوراء بنفش رشد می کنند. این فرآیند به قارچ ها اجازه می دهد تا به طور طبیعی ویتامین D تولید کنند. ویتامین D موجود در قارچ با پختن از بین نمی رود و به راحتی جذب بدن می شود. علاوه بر قارچ، ویتامین D به طور طبیعی در ماهی های چرب، جگر حیوانات، محصولات لبنی و تخم مرغ نیز یافت می شود.

فواید ویتامین D برای بدن

به گفته متخصصان، ویتامین D نقش مهمی در جذب کلسیم دارد که برای حفظ استحکام استخوان ها و پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان حیاتی است. مصرف منظم قارچ های غنی شده با ویتامین D می تواند به سلامت استخوان ها کمک کند، به خصوص در افرادی که در معرض نور خورشید هستند. علاوه بر این، ویتامین D به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند و از بدن در برابر عفونت ها و بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر این، نتایج مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D خطر ابتلا به مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب را افزایش می دهد. کارشناسان معتقدند کمبود ویتامین D در بدن می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات را افزایش دهد. البته تحقیقات بیشتری لازم است تایید این موضوع باید انجام شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا