اخبار روز سینما

بهترین فیلم های زامبی تاریخ سینما.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

هدف بسیاری از افرادی که در سراسر جهان فیلم تماشا می کنند، رسیدن به هیجان است. بنابراین انتظار می رود فیلم هایی که در ژانر اکشن هستند و جلوه های بصری را به نمایش می گذارند بیشترین جذابیت را برای این دسته از افراد داشته باشند. به همین دلیل چندین دهه است که زامبی ها از سینمای جهان غایب بوده اند و بدون اغراق می توان گفت که زامبی ها توانسته اند تا حد زیادی احساسات فیلم ها را به تصویر بکشند. البته ناگفته نماند که مانند فیلم های دیگر، فیلم های زامبی خوب و بد وجود دارد و تنها تعداد کمی از آن ها بهترین به حساب می آیند.

بهترین فیلم های زامبی بسته به سال تولید، بازیگران، کارگردان، فیلمنامه و … متنوع هستند، اما شکی نیست که همه این فیلم ها حول محور زامبی ها و چالش های موجودیت آن ها در دنیای انسان ها می چرخند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی و ارائه بهترین فیلم های زامبی بپردازیم.

بهترین فیلم های زامبی را به شما معرفی می کنیم.

1. ما زامبی هستیم

سال تولید: 2023

ما زامبی هستیم یک فیلم علمی تخیلی کمدی است که داستان آن در دنیایی اتفاق می افتد که زامبی ها دیگر موجودات وحشتناک و ترسناکی نیستند، بلکه جزء عادی جامعه محسوب می شوند! در این دنیا، زامبی ها مانند انسان ها زندگی می کنند، به مدرسه می روند، کار می کنند و با دیگران در تعامل هستند. داستان فیلم درباره گروهی زامبی است که با حفظ هویت خود باید با مشکلات زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم کنند.

2. قطار به بوسان

سال تولید: 2016

قطار بوسان یک فیلم ترسناک کره یکی از بهترین فیلم های زامبی بدون شک است. داستان این فیلم در قطاری می گذرد که از سئول به بوسان در حرکت است. در طول سفر، یک ویروس زامبی منتشر می شود و مسافران قطار را به زامبی های خونخوار تبدیل می کند. قهرمان داستان به همراه دختر کوچکش و چند مسافر دیگر باید با زامبی ها مبارزه کنند و راهی برای نجات خود بیابند. لازم به ذکر است که این فیلم به خاطر صحنه های پرتنش و احساسی اش مورد تحسین قرار گرفته است.

3. سرزمین زامبی ها

سرزمین زامبی ها

سال تولید: 2009

یکی یکی دیگر از بهترین فیلم های زامبی، Zombieland است که به عنوان یک فیلم کمدی-ترسناک آمریکایی شناخته می شود. داستان این فیلم در دنیایی پسا آخرالزمانی می گذرد، جایی که زامبی ها بیشتر جمعیت زمین را نابود کرده اند. این فیلم چهار بازمانده را دنبال می‌کند: کلمبوس (یک دانشجوی خجالتی)، تالاهاسی (یک شکارچی سرسخت زامبی)، ویچیتا و لیتل راک (دو خواهر باهوش). این چهار نفر تصمیم می گیرند با هم سفر کنند تا به مکانی امن برسند و در این مسیر با چالش ها و خطرات مختلفی روبرو شوند. ناگفته نماند که سرزمین زامبی ها به خاطر طنز و صحنه های اکشن بی نظیرش بسیار معروف است.

4. بدن گرم

سال تولید: 2013

بدن های گرم یک فیلم کمدی رمانتیک با عناصر ترسناک است که در دنیایی اتفاق می افتد که در آن زامبی ها و انسان ها زندگی می کنند. داستان فیلم در مورد زامبی به نام “آر” است که آرام آرام خاطرات و احساسات انسانی خود را به دست می آورد. او با دختری به نام جولی آشنا می شود و به او کمک می کند تا از دست زامبی های دیگر فرار کند. این رابطه غیرمعمول بین انسان و زامبی باعث می شود که R آرام آرام به انسانیت خود بازگردد و تغییرات بزرگتری در جامعه زامبی ها و انسان ها ایجاد کند. بدن های داغ دوست دارند یکی یکی از بهترین فیلم های زامبی به مضامین مختلفی با رویکردی طنز و احساسی می پردازد.

5. برف مرده

سال تولید: 2009

برف مرده یک فیلم ترسناک و کمدی نروژی است که زندگی گروهی از دانشجویان پزشکی را روایت می کند. این گروه برای تعطیلات به یک اقامتگاه کوهستانی در نروژ می روند و به زودی متوجه می شوند که این منطقه توسط زامبی های نازی تسخیر شده است. این زامبی ها، بقایای جنگ جهانی دوم، به دنبال گنجی هستند که دانش آموزان ناآگاهانه آن را پیدا کرده اند. برف مرده ترکیبی از صحنه های ترسناک و خشونت آمیز با طنز سیاه است و به دلیل رویکرد خلاقانه اش به موضوع زامبی ها و استفاده از عوامل تاریخی مورد توجه قرار گرفته است.

6. ترور سیاره

سال تولید: 2007

سیاره ترسناک نیز یک فیلم اکشن ترسناک آمریکایی است که به عنوان یک ابرقهرمان سیاه و خشن ساخته شده است. داستان این فیلم در شهر کوچکی در تگزاس می گذرد که توسط یک ویروس ناشناخته کنترل می شود. افراد آلوده به این ویروس به زامبی های خون آشام تبدیل می شوند و برای انتقام یا بقا به دنبال بقایای بدن می گردند. گروهی از بازماندگان سعی می کنند برای زنده ماندن بجنگند.

7. خون کوانتومی

سال تولید: 2019

کوانتوم خونین یک فیلم ترسناک کانادایی است که یک جامعه نسبتاً کوچک هندی در کانادا را به تصویر می‌کشد. در این داستان یک ویروس عجیب و ناشناخته باعث می شود افراد به زامبی تبدیل شوند. اما نکته جالب این است که اعضای قبیله هندی احتمالاً از این ویروس در امان هستند. این امر این جامعه را به سرزمین امید و مکانی امن برای بازماندگان تبدیل می کند. اما با گذشت زمان این امنیت در معرض تهدید قرار می گیرد و جامعه باید با چالش های جدیدی روبرو شود…

8. بریدگی از مردگان

سال تولید: 2017

A Piece of Dead یک فیلم کمدی ترسناک ژاپنی است که در لیست بهترین فیلم های زامبی قرار گرفته است. این فیلم به دلیل استفاده از ساختار داستانی منحصر به فرد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. برش مردگان در مدت زمان طولانی یک فیلم ترسناک را نشان می دهد (که در واقع یک فیلم تلویزیونی ساخته شده است). در این فیلم گروهی از بازیگران و گروه فنی مشغول فیلمبرداری یک فیلم ترسناک هستند. اما به طور غیرمنتظره ای، وقتی زامبی های واقعی به همه حمله می کنند، ناگهان واقعیت و فانتزی با هم ادغام می شوند و…

در مجموع این فیلم در ژانر ترسناک و کمدی نوآورانه تلقی شده و با استفاده از تکنیک های خلاقانه سینمایی توانسته است مخاطب را سرگرم و شگفت زده کند.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که لیست بهترین فیلم های زامبی به موارد ذکر شده ختم نمی شود و فیلم های دیگری مانند ضبط، هشتگ زنده، 28 هفته بعد، غم و اندوه، روز مردگان، بازگشت مردگان متحرک. , Revival, Dead and Buried, with a I walked a zombie and… اونهایی هستن که به بهترین شکل براشون میاد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا