اخبار روز سینما جهان

بهترین فیلم‌های کره‌ای با بازی درخشان «سون یه جین»

سون ی جین بازیگر 42 ساله کره ای است که بیشتر مخاطبان او را با بازی معروفش در درام کره ای “سقوط آزاد عشق” می شناسند. اما هفت قبل از آن نیز یکی او یکی از معتبرترین بازیگران زن کره جنوبی بود. در سال ۱۳۷۹ کار خود را به عنوان صداپیشه در یک فیلم سینمایی آغاز کرد اما در سال ۱۳۸۲ با بازی در سریال بوی تابستان و فیلم کلاسیک به شهرت رسید.

به گزارش فرادید، از آن زمان تا کنون سون به عنوان یک بازیگر مشهور و محبوب به فعالیت حرفه ای خود ادامه داده است. او در ژانرهای مختلف از مهیج گرفته تا درام تاریخی و حتی کمدی رمانتیک بازی کرده و طیف وسیعی از توانایی های خود را به نمایش گذاشته است. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم ها و سریال های Son Ye Jin را بررسی می کنیم.

1. سلیقه شخصی

لی مین هو و سون ی جین در سریال تلویزیونی “طعم شخصی” در سال 2010 یک زوج درخشان را تشکیل دادند. Son Ye-jin در این سریال نقش یک طراح تازه کار را بازی می کند که تاکنون موفقیتی در حرفه خود کسب نکرده است. وقتی نامزدش هم او را ترک می کند، دلش می سوزد و تصمیم می گیرد دیگر در روابط عاشقانه نباشد. اما زمانی که مسیر زندگی او با یک معمار (با بازی لی) تلاقی می کند، زندگی او نه تنها از نظر عاشقانه بلکه از نظر حرفه ای کاملاً تغییر می کند.

2. دزدان دریایی

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

فیلم ماجراجویی “دزدان دریایی” محصول 2014 توانایی سون یه جین را در ایفای نقش های مختلف به نمایش می گذارد. داستان این فیلم در زمان آغاز سلسله چوسون اتفاق می افتد. امپراتور مینگ به دیپلمات های چوسون مهر کمک های سلطنتی می کند، اما در راه بازگشت به چوسون توسط یک نهنگ بلعیده می شود. جایزه برای کسانی که می توانند مهر مصمم است از نهنگ پس بگیرد و این باعث می شود که شخصیت های مختلف برای دریافت آن جایزه به میدان بیایند. این اتفاق منجر به ملاقات رئیس دزدان کوهستان با ناخدای زن دزدان دریایی (با بازی سون) و آغاز نبرد برای به دست آوردن آن شد. مهر خواهد بود

3. کلاسیک

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

فیلم «کلاسیک» ملودرامی به کارگردانی کواک جائه یونگ است که پیش از این فیلم موفق «دختر جسور من» را ساخته بود. سون ی جین در نقش جی هی بازی می کند که پس از تمیز کردن خانه مادرش نامه ها و خاطرات نوشته شده توسط مادرش را کشف می کند. فیلم بین گذشته و حال حرکت می کند و پسر در هر دو دوره زمانی نقش مادر و دختر را بازی می کند.

4. آخرین شاهزاده خانم

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

سون ی جین برای بازی در فیلم آخرین شاهزاده خانم (2016) که در آن نقش شاهزاده دیوک هی، آخرین شاهزاده سلسله چوسون کره را بازی می کند، مورد تحسین گسترده قرار گرفت. فیلم از سال 1925 شروع می شود، زمانی که شاهزاده 13 ساله است و مجبور می شود برای تحصیل در ژاپن به ژاپن برود. او اجازه بازگشت به کره را ندارد اما در ژاپن با کسانی که در جنبش استقلال کره فعال هستند ارتباط برقرار می کند.

5. برف آوریل

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

فیلم «برف آوریل» که در سال 2005 در سینماهای کره اکران شد تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده هور جین هو است که فیلم سینمایی «آخرین شاهزاده خانم» را نیز کارگردانی کرده است. داستان فیلم درباره زن و مردی است که همسرانشان پس از تصادفی وحشتناک به بیمارستان منتقل می شوند. بعد معلوم می شود که همسرانشان با هم رابطه داشته اند و این دو نفر در خشم و ناامیدی به هم نزدیک می شوند.

6. رایحه تابستانی

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

“بوی تابستان” یکی این یکی از اولین نقش های برجسته سون ی جین در کارنامه کاری او می باشد که در سال 2003 پخش شد. شخصیت اصلی این سریال یو مین وو (با بازی سونگ سونگ هون) است که با تراژدی از دست دادن خود روبرو می شود. اولین عشق در تصادف رانندگی اما خانواده دختر اعضای بدن او را اهدا می کنند و زن دیگری که به شدت به قلب نیاز دارد قلب نامزد مین وو را دریافت می کند. او به طور اتفاقی با زنی که قلب اولین عشقش را دریافت کرده بود ملاقات می کند و هر بار که او را می بیند قلب قرض گرفته شده تندتر می تپد.

7. لحظه ای برای یادآوری

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

جانگ وو سونگ و سون ی جین در «لحظه ای به یاد ماندنی» که بر اساس یک درام ژاپنی ساخته شده، بازی می کنند. داستان درباره زن و مردی است که به طور اتفاقی با هم آشنا می شوند. یکی در میان آنها یک طراح مد است که پس از ترک نامزدش و تحقیر او تصمیم می گیرد از نو شروع کند. وقتی او با مردی در فروشگاه آشنا می شود، مجموعه ای از اتفاقات را رقم می زند که زندگی هر دوی آنها را تغییر می دهد.

8. مذاکره

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

فیلم 2018 “مذاکره” شامل همکاری هیون بین و سون ی جین است که بعداً پس از بازی در درام “Falling On You” ازدواج کردند. سون در این فیلم نقش یک پلیس را بازی می کند که به طور خاص به عنوان مذاکره کننده بحران کار می کند. او پس از کار بر روی پرونده ای که در آن گروگان گیران و قربانیان کشته می شوند، به دلیل ناتوانی خود در انجام آن لحظه دچار آسیب روحی می شود. اما وقتی پرونده بزرگ دیگری به او محول می شود، باید ترس و احساسات خود را در مورد پرونده کنار بگذارد تا دیگران به خاطر سستی او کشته نشوند.

9. سی و نه

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

سریال «سی و نه» که در سال 2022 منتشر شد، نگاهی دقیق به زندگی زنان میانسال دارد که در اواخر نوجوانی با واقعیت های زندگی دست و پنجه نرم می کنند. این درام به طور خاص روی یک گروه سه نفره از دوستان با بازی سون ی جین، جون می دو و کیم جی هیون متمرکز است که همگی به 40 سالگی خود نزدیک می شوند. در طول این مجموعه 12 قسمتی، آنها با چالش‌های حرفه‌ای و شخصی مواجه می‌شوند که با سن و موقعیت آنها در زندگی پیش می‌آید و نشان می‌دهد که افزایش سن در درازمدت، اگرچه تا حدودی ترسناک است، اما لازم نیست آنقدرها هم سخت باشد.

10. Crash Landing on You

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش درخشان

بسیاری از مخاطبان کره ای و بین المللی این سریال یکی این فیلم به عنوان یکی از بهترین درام های کره ای ساخته شده شناخته می شود. در این سریال Son Ye-jin نقش دختر یک خانواده ثروتمند را بازی می کند که شرکت خودش را اداره می کند. اما یک روز هنگام پرواز با پاراگلایدر تصادف می کند و در کره شمالی فرود می آید. در آنجا یک افسر ارتش کره شمالی (با بازی هیون بین) او را نجات می دهد و به او کمک می کند. وقتی زمان بیشتری را با هم می گذرانند، احساسات عاشقانه بین آنها به وجود می آید، اما روابط پیچیده بین دو کشور بر روابط عاشقانه آنها تأثیر می گذارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا