فیلم های رمانتیک کارگردانانی چون ماکوتو شینکای و یوشیمیتسو موریتا از بهترین نمونه های سینمای ژاپن هستند. این قسمت از سینمای آسیا در کنار درام های کره ای در سال های اخیر محبوبیت جهانی پیدا کرده است. بسیاری از فیلم های عاشقانه ژاپنی، مانند درام های عاشقانه کره ای، از برخی از محبوب ترین کلیشه های عاشقانه استفاده می کنند. مثل عشق در نگاه اول و مثلث عشق. این کلیشه ها به مخاطب اجازه می دهد بدون توجه به ملیت با داستان های فیلم های خارجی ارتباط برقرار کند.

به گفته مایکت، اگرچه این کلیشه‌ها در فیلم‌های متعددی دیده شده‌اند، اما نحوه ادغام آن‌ها در داستان به ایجاد حس جدید و منحصر به فرد در اثر کمک می‌کند. آسمان عشق و دوست داری برقصی؟ (آیا می رقصیم؟) از شناخته شده ترین نمونه های فیلم های عاشقانه ژاپنی هستند، اما چند نمونه دیگر وجود دارد که ممکن است برای طرفداران ژانر عاشقانه جدید و جالب باشد. از انیمیشن های خیره کننده گرفته تا درام های لایو اکشن، در اینجا بهترین فیلم های عاشقانه ژاپنی وجود دارد.

10. با شما باشید

محصول: 2004
کارگردان: Nohiro Devi
بازیگران: یو، چیهیرو آتسوکا، کی تاناکا
امتیاز روتن تومیتوز: 92 از 100
امتیاز IMDb برای فیلم: 7.8 از 10

با تو بودن فیلمی تاثیرگذار است که ژانرهای عاشقانه و فانتزی را با هم ترکیب می کند. تاکومی (شیدو ناکامورا) و پسرش با زنی روبرو می شوند که شباهت زیادی به همسرش میو (یوکو تاکوچی) که اخیراً درگذشته است. با این باور که این زن واقعاً میو است، زندگی خانواده به روال عادی باز می گردد. اما عضو جدید هیچ اطلاعی از زن متوفی و ​​مادر و همسر این خانواده ندارد.

وقتی تاکومی روزهای ابتدایی رابطه اش با میو را به یاد می آورد، «با تو بودن» به شیرین ترین حالت خود می رسد. ناکامورا و تاکوچی در طول فیلم بازی های قوی ای ارائه می دهند و به عنوان یک زوج کاملاً قابل باور هستند. در فیلم «با تو باش» به اندازه عشقی که بین خانواده وجود دارد، عناصر فانتزی نیز به چشم می خورد. بازگشت غیرقابل توضیح میو برای شخصیت های فیلم و برای مخاطب یک راز است. یک معمای خوش نوشته در یک داستان عاشقانه جذاب، فیلمی دیدنی را می سازد.

9. عشق مانند سقوط گلبرگ

محصول: 2022
کارگردان: یوشیهیرو فوکاگاوا
بازیگران: کنتو ناکاجیما، هونوکا ماتسوموتو، میتسوشیرو اویکاوا
امتیاز روتن تومیتوز: –
امتیاز IMDb برای فیلم: 6.6 از 10

عشق مانند افتادن گلبرگ است یکی این لیست از فیلم های عاشقانه دلخراش داستان هاروتو و میساکی را دنبال می کند. فیلم بر این احساس تاکید دارد که حضور برخی افراد در زندگی هر فرد بی دلیل نیست. ارتباط سریع هاروتو و میساکی باورپذیر است و بخش های سنگین فیلم را بسیار احساسی تر می کند.

میساکی به بیماری مبتلا شده است که باعث می شود او به سرعت پیر شود و در نتیجه زمان کمتری برای گذراندن با هاروتو داشته باشد. Love Like Falling Petals حدود دو ساعت طول می کشد و لحظاتی در طول فیلم وجود دارد که سرعت فیلم کمی کند می شود زیرا مخاطب منتظر پایانی تا حدی قابل پیش بینی است. با این حال، تنوع زیبایی از صحنه های عاشقانه بین دو شخصیت اصلی وجود دارد که جذابیت ناشی از یک رابطه مهم و غم و اندوه ناشی از مرگ آن را به تصویر می کشد.

8. یک هفته دوستان

محصول: 2017
کارگردان: سوزوکی موراکامی
بازیگران: کنتو یامازاکی، هارونا کاواگوچی، شوهی اوسوگی
امتیاز روتن تومیتوز: –
امتیاز IMDb برای فیلم: 6.8 از 10

دوستان برای یک هفته با بازی کنتو یامازاکی بر شکل گیری یک دوستی منحصر به فرد تمرکز دارد. این فیلم نام هوشمندانه خود را از شخصیت اصلی، کائوری (هارونا کاواگوچی) گرفته است که از فراموشی رنج می برد. این باعث می شود بعد از یک هفته بیشتر افراد و اتفاقات را فراموش کند. با این حال، یوکای یامازاکی مصمم است به کائوری نزدیک شود زیرا به او علاقه مند است.

دوستان یک هفته سومین اقتباس از مجموعه مانگایی به همین نام است که پس از یک سریال تلویزیونی و یک نمایش تئاتر ساخته شده است. اگرچه داستان بیشتر بر روی دوستی رو به رشد بین یوکای و کائوری تمرکز دارد، اما هنوز هم به اندازه کافی عاشقانه وجود دارد که مخاطب را راضی کند، به خصوص آنهایی که به دنبال داستانی واقع گرایانه هستند. یامازاکی و کاواگوچی، هر دو بازیگر ماهر و ماهر، شیمی بسیار خوبی با هم دارند که به صحنه های شیرین آنها کمک می کند.

7. دروغگو و معشوقش

محصول: 2013
کارگردان: نیهیرو کویزومی
بازیگران: Takero Sato، Masataka Kubota، Sohi Miura
امتیاز روتن تومیتوز: –
امتیاز IMDb برای فیلم: 6.8 از 10

بسیاری از فیلم های عاشقانه زوج های نمادین با اختلاف سنی و دروغگو و معشوقه اش را نشان می دهند. یکی از آنهاست. آکی (تاکرو ساتو) تهیه کننده و نوازنده ای است که با یکی از طرفدارانش به نام ریکو (ساکوراکو اوهارا) رابطه دارد. برای هر دوی آنها عشق در نگاه اول است. قبل از ملاقات، آکی در زندگی احساس تنهایی می کرد، اما حضور ریکو همه چیز را تغییر داد. The Liar and His Lover از چند کلیشه عاشقانه استفاده می کند، اما این به جای دلشکستگی منجر به احساس خوشایندی می شود.

با توجه به اینکه آکی یک نوازنده است، Liar and His Lover موسیقی به یاد ماندنی نیز دارد. ساتو و اوهارا هر دو در صنعت موسیقی تجربه دارند و آهنگ های جذابی برای فیلم می خوانند. علاوه بر این، The Liar and His Lover بر اساس مجموعه مانگایی به همین نام توسط کومی آئوکی ساخته شده است که در همان سالی که فیلم اکران شد، جوایز مانگا شوگاکوکان را برای بهترین شوجو مانگا دریافت کرد.

6. عشق آغازین

محصول: 2015
کارگردان: یوکیهیکو تاتسومی
بازیگران: فومینو کیمورا، شوتا ماتسودا، آتسوکو مائدا
امتیاز روتن تومیتوز: –
امتیاز IMDb برای فیلم: 7 از 10

اگرچه دیگر فیلم‌های عاشقانه ژاپنی با ترکیب عناصر فانتزی و علمی تخیلی ژانر را تغییر داده‌اند، عشق اول فراتر می‌رود. داستان این فیلم در دهه 80 و بر اساس رمانی به همین نام است، مانند هر فیلم عاشقانه معمولی شروع می شود. یعنی دو نفر با شخصیت های متضاد با هم آشنا می شوند و عاشق هم می شوند.

با این حال، فاصله، فشار زیادی بر روابط زوجین وارد می کند. اگرچه دوری بزرگترین مشکل آنها نیست. شخصیت‌های عاشقانه اولیه شاید چندان دوست‌داشتنی نباشند، اما دنبال کردن آن‌ها جذاب هستند و مخاطب را تا پایان درگیر نگه می‌دارند. فیلم به طور غیرمنتظره ای به پایان می رسد. اگرچه بیشتر قسمت عشق اولیه بر رمز و راز اصلی آن متکی است، اما همه چیز حول یک عاشقانه شیرین می چرخد.

5. آسمان عشق

محصول: 2007
کارگردان: Natsuki Imai
بازیگران: هاروما میورا، یو آراگاکی، هارو
امتیاز روتن تومیتوز: 76 از 100
امتیاز IMDb برای فیلم: 6.8 از 10

آسمان عشق به همان اندازه دلچسب و تکان دهنده است و نشان می دهد که چگونه زندگی دو غریبه پس از برقراری ارتباط تلفنی با هم تلاقی می کند. همکلاسی های میکا (یو آراگاکی) و هیرو (هاروما میورا) پس از ملاقات حضوری عاشق یکدیگر می شوند، اما مانند بیشتر درام های عاشقانه، رابطه آنها بدون عارضه نیست. میکا و هیرو همه چیز را تجربه می کنند. از دیگر همکلاسی هایی که سعی می کنند آنها را جدا کنند تا مرگ غم انگیز یکی از عزیزان. این زوج دائماً در حال غلبه بر موانع هستند.

آسمان عشق بهترین فیلم عاشقانه برای مخاطبانی نیست که به دنبال داستانی روان و بی دغدغه در اکران هستند. در عوض، فیلم موانع واقعی را برای یک زوج به نمایش می گذارد. Sky of Love به دلیل قابل اعتماد بودن و وزن احساسی خود، در رده سوم باکس آفیس ژاپن در هفته افتتاحیه قرار گرفت. آسمان عشق نیز جوایز متعددی از جمله چهار جایزه بهترین بازیگر جدید برای آراگاکی دریافت کرده است.

4. هارو

محصول: 1996
کارگردان: یوشیمیتسو موریتا
بازیگران: Eri Fukutatsu، Seo Uchino، C. Hiraizumi
امتیاز روتن تومیتوز: –
امتیاز IMDb برای فیلم: 7.5 از 10

چند سال قبل از انتشار فیلم You’ve Got Mail اثر نورا افرون، هارو با داستانی مشابه درباره دو نفر که از طریق اینترنت با هم ارتباط برقرار می کنند منتشر شد. هارو نام کاربری شخصیت مرد اصلی فیلم است که با نام کاربری هوشی جذب شخص دیگری می شود. فیلم بیشتر در اتاق گفتگو اتفاق می افتد، جایی که این دو کاربر با یکدیگر صحبت می کنند. سرانجام مشخص می شود که اتاق گفتگو وسیله ای برای فرار از مشکلات و تنهایی در زندگی شخصی آنهاست.

جزئیات زندگی آنها با یکدیگر به اشتراک گذاشته نمی شود و فقط مخاطب می تواند آنها را ببیند. یوشیمیتسو موریتا، کارگردان هارو، هوشمندانه از فناوری اولیه استفاده می کند. بیشتر فیلم صرف تماشای صفحه آبی با متن سفید می شود تا پیام های آنلاین رد و بدل شده بین دو شخصیت را نشان دهد. به همین دلیل، هارو یک فیلم عالی است. اما به خوبی نشان می دهد که چگونه می توان ارتباطات عمیق را بدون هیچ گونه تعامل رو در رو در دنیای اتاق چت ایجاد کرد.

3. آیا می خواهید برقصید؟

محصول: 1999
کارگردان: ماسایوکی سو
بازیگران: کوجی یاکوشو، ماساهیرو موتوکی، تامیو کوساکاری
امتیاز روتن تومیتوز: 90 از 100
امتیاز IMDb برای فیلم: 7.7 از 10

کوجی یاکوشو که اخیراً برای بازی در فیلم روزهای عالی، دوست دارید برقصید، شناخته شد؟ Shuhei Segiyama نقش اصلی را بازی می کند. شوهی برای فرار از استرس زندگی خود به رقص روی می آورد. این بخشی از زندگی اوست که بیشتر از همه از آن لذت می برد، اما آن را از اطرافیانش مخفی نگه می دارد. شرکت در رقص سنتی توسط اطرافیان شوهی به عنوان یک فعالیت تحقیرآمیز تلقی می شود. عنصری از فرهنگ ژاپنی که دوست دارید با آن برقصید؟ به واقعی تر جلوه دادن آن کمک می کند.

رابطه شوهی با همسرش بخش مهمی از روایت کلی فیلم را تشکیل می دهد. با این حال، بخش عمده فیلم بر رابطه دیگر شوهی تمرکز دارد. رابطه او با رقص چوی، غرق در زندگی و تلاش برای مقابله، کلاس های رقص به او کمک می کند تا هدف دیگری پیدا کند. آیا می خواهید برقصید تولید ماسایوکی سو جذابیت منحصر به فردی دارد که بازسازی سال 2004 با بازی جنیفر لوپز تا حد زیادی فاقد آن بود.

2. اولین عشقم را به تو می دهم

محصول: 2009
کارگردان: تاکهیکو شینجو
بازیگران: ماساکی اوکادا، مائو اینوئه، ماساکاتا کوبوتا
امتیاز روتن تومیتوز: –
امتیاز IMDb برای فیلم: 7.1 از 10

بر اساس مانگایی به همین نام توسط کومی آئوکی، I Give You My First Love یک درام دلخراش دیگر است. همانطور که از عنوان آن پیداست، فیلم درباره اولین تجربه عشق در جوانی است. مایو (مائو اینوئه) و تاکوما (ماساکی اوکادا) که از دوران کودکی با هم دوست بوده اند، قول می دهند وقتی بیست ساله شوند با هم ازدواج کنند. متأسفانه آنها زمان زیادی ندارند، زیرا تاکوما یک بیماری قلبی دارد و ممکن است از 20 سالگی بیشتر عمر نکند.

مایو و تاکوما با توجه به آینده تیره و تاریکشان از زمان خود بهترین استفاده را می کنند. عشق اولم را به تو می دهم رابطه دو دانش آموز جوان دبیرستانی را دنبال می کند که دوستی آنها توسط دیگران در طول راه مورد آزمایش قرار می گیرد. مخاطب از طول عمر تاکوما آگاه است، بنابراین بسیاری از غم و اندوه فیلم حول مراحلی است که تاکوما انجام می دهد تا مطمئن شود که مایو پس از مرگش خوب خواهد شد.

1. نام شما

محصول: 2018
کارگردان: ماکوتو شینکای
صداپیشگان: Rinosuke Kamiki، Monet Kamishiraishi، Ryo Narita
امتیاز روتن تومیتوز: 98 از 100
امتیاز IMDb برای فیلم: 8.4 از 10

در ابتدا، فیلم Nam To یک کمدی به نظر می رسد با داستانی که در آن بدن شخصیت های اصلی، تاکی و میتسوهه، تغییر می کند. با این حال، با پیشرفت فیلم، بلافاصله مشخص می شود که نام شما با سایر فیلم های تغییر بدنه متفاوت است. نام شما به یک فیلم علمی تخیلی تبدیل می شود و از سفر در زمان برای افزودن پیچیدگی بیشتری به زندگی مبادله شده تاکی و میتسوهه استفاده می کند.

روایت غیر خطی Nam To فیلم را پیچیده نمی کند، در عوض ارتباط بین تاکی و میتسوهه و همچنین تمایل آنها برای ملاقات حضوری با یکدیگر را بسیار تقویت می کند. وزن احساسی نام شما در انیمیشن و موسیقی متن آن نهفته است. هر دو مورد تمجیدهای زیادی قرار گرفته اند. این عناصر علاوه بر داستان کلی، این انیمه را می سازند یکی این فیلم به یکی از پرفروش ترین فیلم های ژاپنی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما