دانستنی ها

این خوراکی ها برای رژیم غذایی و کاهش وزن معجزه می کنند!

چاقی یکی از بیماری هایی است که به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد، کاهش تحرک و مکانیزه شدن، جوامع کنونی را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است، هرچند روش های درمانی زیادی برای آن تعریف شده است.

یکی از درمان های چاقی، پیروی از رژیم غذایی کم کالری و ورزش و پرهیز از پرخوری و تنقلات است. برای بسیاری از افراد پرهیز از پرخوری و تنقلات بسیار دشوار است، در این قسمت روش هایی را به شما آموزش می دهیم که با آن می توانید اشتهای خود را کاهش دهید و تا حد زیادی آن را کنترل کنید.

آب و لیمو بنوشید.

شروع روز با یک لیوان آب لیموی تازه می تواند متابولیسم بدن را برای سوزاندن کالری تغییر دهد. نوشیدن آب قبل از غذا نیز می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید، به خصوص اگر آن را با لیموی تازه طعم دار کنید. نوشیدن آب و آب لیمو به سم زدایی بدن کمک می کند.

قبل از غذا دو لیوان آب بنوشید.

بهترین غذاها برای رژیم غذایی و کاهش وزن.

بسیاری از مردم فکر می کنند گرسنه هستند و در هنگام تشنگی غذا می خورند زیرا علائم گرسنگی تقریباً مشابه علائم کم آبی بدن مانند انرژی کم، کاهش عملکرد شناختی و بدخلقی است.

احساس گرسنگی با تامین آب بدن از بین می رود، بنابراین دفعه بعد که فکر کردید گرسنه هستید و به دنبال یک میان وعده هستید، ابتدا یک لیوان آب بنوشید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس اگر دوباره احساس گرسنگی کردید، غذا بخورید. یک میان وعده و غذا بهتر است قبل از غذا آب بنوشید تا اشتها کم شود، آب معده را پر می کند و باعث می شود که بیشتر غذا نخورید.

آدامس

بهترین غذاها برای رژیم غذایی و کاهش وزن.

البته جویدن آدامس بدون رژیم غذایی مناسب و ورزش منجر به کاهش وزن محسوسی نمی شود، اما جویدن آدامس بدون قند از پرخوری و تنقلات جلوگیری می کند و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند زیرا مانع از خوردن هر چیز دیگری در حین جویدن آدامس می شود.

سوپ بخور قبل از غذا

برای کاهش اشتها قبل از غذا سوپ بخورید. سوپ های بدون خامه بر پایه آب مرغ اغلب کم کالری و حجم زیادی دارند و چون حجم معده را پر می کنند می توانند اشتها را تا حد زیادی سرکوب کنند.

خوردن سالاد بدون سس قبل از غذا.

بهترین غذاها برای رژیم غذایی و کاهش وزن.

شروع غذا با یک میان وعده سبک، احساس گرسنگی را کاهش می دهد. مگر اینکه بخواهید با نان شروع کنید که اغلب شما را گرسنه می کند. بسیاری از اوقات وقتی پشت میز ناهارخوری خود می نشینیم، بزرگترین و بهترین انتخاب ممکن را سفارش می دهیم.

اما توصیه می شود قبل از سفارش غذای اصلی یک کاسه سالاد سبزیجات بخورید تا سطح قند خون متعادل شود. هنگامی که سطح قند خون شما متعادل شد، دیگر پرخوری نخواهید کرد. سعی کنید از غذاهای ناسالم که شما را گرسنه نگه می دارند اجتناب کنید.

مصرف پروتئین

بهترین غذاها برای رژیم غذایی و کاهش وزن.مطالعات نشان می دهد که انرژی حاصل از پروتئین بیشتر از کربوهیدرات یا چربی سیر کننده است، بنابراین سعی کنید به جای کربوهیدرات از غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید. افزایش مصرف پروتئین به 25 درصد از کل کالری روزانه می تواند میل به غذا را تا 60 درصد کاهش دهد، بنابراین وسوسه نخواهید شد که میان وعده های غذایی ناسالم مصرف کنید.

تخم مرغ بخور هنگام صبحانه

بهترین غذاها برای رژیم غذایی و کاهش وزن.

برای کاهش اشتها هرگز صبحانه را حذف نکنید، بلکه به جای مصرف کربوهیدرات، تخم مرغ را در صبحانه خود بگنجانید، زیرا سرشار از پروتئین و چربی های سالم است و با کمک آن با کالری بسیار کمی احساس سیری خواهید کرد و تمایل کمتری به خوردن خواهید داشت. بیش از حد

هویج خام

هویج کالری بسیار کمی دارد و منبعی غنی از ویتامین ها و فیبر است. همچنین تقریبا 90 درصد وزن هویج را آب تشکیل می دهد. خوردن یک هویج حدود چهار فنجان آب به شما می دهد، بنابراین پس از خوردن هویج احساس سیری می کنید. بنابراین هویج را خرد کرده و قبل از غذا یا به عنوان میان وعده میل کنید. شما فقط 30 کالری از یک هویج بزرگ 72 گرمی دریافت می کنید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا