اخبار روز سینما جهان

بهترین سریال‌های فانتزی با محوریت جادو

استفاده از سحر و جادو در داستان ها همیشه برای مخاطب اثر جذابی داشته است. زیرا ما می توانیم حس شگفتی و هیجان را در صفحه نمایش خود ببینیم.

به گزارش ویجیاتو، در دنیای تلویزیون همیشه سریال هایی بوده اند که با افزودن عناصر جادویی داستان های جذاب، شخصیت های کاریزماتیک و دنیایی پر از تخیل را خلق کرده اند. در این مقاله سعی می کنیم بهترین سریال های ساخته شده در مورد جادو را معرفی کنیم. سریال هایی که ما را به قلمروهای مرموز و رازهای ماوراء طبیعی خود دعوت می کنند. با ویجایاتو همراه باشید.

تعدادی از این مجموعه ها منابعی مانند مجموعه کتاب های فانتزی منبع الهام خود را دارند که مطمئنا برای علاقمندان به کتاب آشنا خواهد بود. در حالی که تعدادی دیگر داستان های اصلی خود را ارائه کرده اند. اگر از طرفداران ژانر فانتزی هستید و به کارهای جادویی علاقه دارید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شهر نامرئی

مارکو پیگوسی، مانوئلا دیگس، الساندرا نگرینی

کارگردان: Mirna Nogueira، Carlos Saldanha، Rodrigo Nogueira

فصل شماره 2

تعداد قسمت ها 12 قسمت است

سال پخش 2021-2023

وضعیت پخش تمام شده است

امتیاز IMDB 7.2

پس از برخورد با دلفین صورتی که جسدش در سواحل برزیل پیدا شد، کارآگاه اریک وارد تحقیقات جنایی می شود که او را به داستان های شگفت انگیز و گیج کننده ای می کشاند. چندین قتل باعث می شود اریک خود را در میان اسرار بیابد که دنیایی را نشان می دهد که در آن موجودات افسانه ای ساکن هستند. سریال شهر نامرئی با نمایش هیجان انگیز جادو، ماوراء طبیعی و دنیایی اسرارآمیز توانست به یکی تبدیل به یکی از محبوب ترین سریال های برزیلی شد و بینندگان زیادی در نتفلیکس پیدا کرد.

آکادمی فراطبیعی

با بازی جیجی سائول گوئررو، بتانی براون، وینسنت تانگ

به کارگردانی Jaymin Eve

فصل شماره 1

تعداد قسمت ها 16 قسمت است

سال پخش 2022

وضعیت پخش تمام شده است

امتیاز IMDB 6.9

سریال انیمیشن Supernatural Academy درباره دو خواهر دوقلو است که در بدو تولد از یکدیگر جدا می شوند و به همین دلیل هیچ ایده ای از توانایی ها و دنیای خواهرشان ندارند. یکی او مکرراً از آنها رؤیاهای موجودات ماوراء الطبیعه را می بیند و خواهرش نیز دانش آموز مدرسه علوم غیبی است که توانایی تبدیل شدن به گرگ را به او آموزش می دهند. مادر آنها فردی است که این دو خواهر را به هم نزدیک می کند و اتحاد آنها باعث می شود که بتوانند در برابر نیروهای شیطانی مقاومت کنند.

هیلدا

بلا رمزی، آمیرا فالزون، الیور نلسون بازیگران اصلی این فیلم هستند

به کارگردانی لوک پیرسون، استفانی سیمپسون، کرت مولر

تعداد فصل 3

تعداد قسمت ها 34 قسمت است

سال پخش 2018-2023

وضعیت پخش تمام شده است

امتیاز IMDB 8.6

هیلدا دختری با موهای آبی است که به همراه مادرش یوهانا و روباهی شاخدار به نام توئیگ به شهر تالبرگ می روند. هیلدا در این شهر با هیولاها دوست می شود و قدرت های جادویی به دست می آورد. سریال انیمیشن هیلدا بر اساس رمان گرافیکی لوک پیرسون ساخته شده است. این اثر خود الهامات بسیاری از فولکلور اسکاندیناوی گرفته است.

ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

بازیگران مرفید کلارک اسماعیل، کروز کوردووا، چارلی ویکرز

کارگردان پاتریک مک کی، جان دی پین

فصل شماره 1

تعداد قسمت ها 8 قسمت است

سال پخش 2022

وضعیت پخش تمدید شده برای فصل 2

امتیاز IMDB 6.9

برای ساخت این سریال فانتزی حماسی چیزی نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه شد! حلقه های قدرت داستانی را روایت می کند که هزاران سال قبل از اتفاقات هابیت و ارباب حلقه ها رخ می دهد. این سریال بر اساس تاریخ دنیای میانه اثری از تالکین ساخته شده است. به این ترتیب داستان ظهور سالومون و شیطان و شخصیت های مهمی که با آنها روبرو شده اند را می بینیم.

خانه جغد

بازیگرانی چون سارا نیکول روبلز، الکس هیرش، وندی مالیک

به کارگردانی دانا تراس

تعداد فصل 3

تعداد قسمت ها 43

سال پخش 2020-2023

وضعیت پخش تمام شده است

امتیاز IMDB 8.6

لوز دختر نوجوانی است که به طور تصادفی پورتالی را پیدا کرده و از آن برای ورود به قلمرو شیاطین استفاده می کند. اگرچه او در ابتدا قدرت جادویی خاصی ندارد، تصمیم می گیرد از این فرصت استفاده کند و خدمتکار جادوگری به نام ادا کلاوتورن در دنیای شیاطین می شود. او در این راه قدرت های جادویی به دست می آورد. مجموعه انیمیشن The Owl House توسط دیزنی ساخته شد و خیلی زود تبدیل به آن شد یکی یکی از آثار محبوب در بین طرفداران باشید.

دفتر چیزهای جادویی

بازیگران: کیمی سوکاکوشی، الیزابت کالن، میا میلنز

به کارگردانی جاناتان ام شیف، مارک شیررفز

فصل شماره 2

تعداد قسمت ها 40

سال پخش 2018-2021

وضعیت پخش تمام شده است

امتیاز IMDB 6.8

با سریال فانتزی The Bureau of Magic Things دنیایی بسیار پیشرفته و تکنولوژیکی را دنبال می کنیم که در آن هارمونی بین انسان ها و دنیای جادویی به هم می خورد. در چنین شرایطی موجودات جادویی در حال ناپدید شدن و انقراض هستند. کیرا، شخصیت اصلی داستان، متوجه خطراتی می شود که در انتظار هر دو جهان است و می خواهد با متحد کردن دنیای جادویی و غیر جادویی، جهان را از فروپاشی نجات دهد.

جادوگران مایفر

بازیگران الکساندرا داداریو، تونگای چیریسا، جک هیوستون

به کارگردانی استا اسپالدینگ، میشل اشفورد

فصل شماره 1

تعداد قسمت ها 8 قسمت است

سال پخش 2023 – تاکنون

وضعیت پخش تمدید شده برای فصل 2

امتیاز IMDB 6.2

در این سریال، دکتر روآن فیلدینگ که یک جراح مغز است، متوجه می شود که او در واقع وارث یک سلسله جادوگران بسیار قدرتمند است. او وظیفه دارد در مقابل یک حضور شیطانی که نسل‌ها بر خانواده‌اش تسلط داشته بایستد. مجموعه Mayfair Witches دومین اقتباس از Immortal Universe است که به راحتی می تواند با هر اثر دیگری که در آن جادو وجود داشته باشد رقابت کند!

چرخ زمان

بازیگران: روزاموند پایک، دنیل هنی، مادلین مدن

به کارگردانی Rafe Judkins

فصل شماره 2

تعداد قسمت ها 20

سال پخش 2021 – تاکنون

وضعیت پخش تمدید شده برای فصل 3

امتیاز IMDB 7.2

مجموعه کتاب های فانتزی چرخ زمان اکنون چهارده جلد است یکی این سریال یکی از بهترین سریال های فانتزی است که تا به حال نوشته شده است. سریال سفارشی بر اساس این کتاب ها داستان مویران را دنبال می کند. عضوی از سازمان قدرتمند زنان که توانایی هدایت قدرت یکی را دارند. او به دنبال تناسخ دوباره اژدها است. کانالی قدرتمند که دنیا را شکسته است. چنین بازسازی قرن‌ها پیش‌بینی شده بود که طی آن جهان یا نجات می‌یابد یا دوباره نابود می‌شود.

چهارشنبه

با بازی جنا اورتگا، هانتر دوهان، اما مایرز

به کارگردانی آلفرد گوف، مایلز میلار

فصل شماره 1

تعداد قسمت ها 8 قسمت است

سال پخش 2021 – تاکنون

وضعیت پخش تمدید شده برای فصل 2

امتیاز IMDB 8.1

سریال چهارشنبه این افتخار را دارد که در هفته اول پربیننده ترین سریال را در بین سریال های انگلیسی زبان منتشر شده در نتفلیکس داشته باشد و حتی از Stranger Things نیز پیشی بگیرد. داستان این سریال در مورد دختری به نام است ونزدی این آدامز است که دارای قوای ذهنی ذاتی است. او ابتدا به دلیل پرتاب ماهی های گوشتخوار به استخر مدرسه اخراج می شود، اما سپس از قدرت خود برای کمک به حل پرونده های جنایی مرموز استفاده می کند.

سایه و استخوان

بازیگران جسی می لی، بن بارنز، آرچی رنو

به کارگردانی اریک هایسرر

فصل شماره 2

تعداد قسمت ها 16 قسمت است

سال پخش 2021-2023

وضعیت پخش لغو شد

امتیاز IMDB 7.5

داستان آلینا استارکوف را در اینجا دنبال می کنیم. شخصی که گفته می شود گریشای با استعداد است. او متوجه می شود که ماموریت خطرناکی برای نجات Geeti به او محول شده است. با انتشار این خبر در جهان، افراد زیادی اقدام به سرقت یا کشتن آلینا می کنند. در سریال سایه و استخوان او را همراهی می کنیم و فراز و نشیب های مسیرش را مشاهده می کنیم. این سریال در واقع از سری کتاب هایی با همین نام و سری شش کلاغ اقتباس شده است.

جادوگران

بازیگرانی چون استلا مایو، هیل اپلمن، آرجون گوپتا

به کارگردانی سارا گمبل، جان مک نامارا

تعداد فصل 5 است

تعداد قسمت ها 65 قسمت است

سال پخش 2015-2015

وضعیت پخش تمام شده است

امتیاز IMDB 7.6

به کالج برکبیل خوش آمدید! در مرکز مجموعه جادوگران یک دانشگاه اختصاصی برای مطالعه دانش جادویی قرار دارد که دانش‌آموزان همه چیز را در مورد آن یاد خواهند گرفت. جادوگران با خواندن و یادگیری متون مربوطه متوجه شدند که یک قلمرو جادویی نیز وجود دارد که می توان در آن پرواز کرد یا طلسم کرد. در این مجموعه، کارآموزانی آموزش می بینند تا از دنیای طبیعی جادویی در برابر نیروهای شیطانی محافظت کنند.

روزی روزگاری

بازیگران: جینفر گودوین، جنیفر موریسون، لانا پاریلا

کارگردان آدام هورویتز، ادوارد کیتسیس

تعداد فصل ها 7 فصل می باشد

قسمت 156

سال پخش 2011-2018

وضعیت پخش لغو شد

امتیاز IMDB 7.7

سریال روزی روزگاری شبکه ABC از منابع کلاسیک بسیاری استفاده می کند تا داستانی جذاب از جادو و جادوگران را به روی آنتن بیاورد. شخصیت‌های اصلی این سریال توسط ملکه شیطان صفت، رجینا، به دنیای ما تبعید شده‌اند و تمام خاطرات آن‌ها از زمانی که جادوگرهای حرفه‌ای بودند، از بین رفت. تنها کسی که می‌داند مبدا و مقصدش کجا بوده، اما است. فرزند سفید برفی و شاهزاده چارلز. او این توانایی را دارد که این طلسم را بشکند و خود را از دستان ملکه شیطانی رها کند.

WandaVision

بازیگران الیزابت اولسن، پل بتانی، کاترین هان

به کارگردانی Jac Schaeffer

فصل شماره 1

تعداد قسمت ها 9 قسمت است

سال پخش 2021

وضعیت پخش تمام شده است

امتیاز IMDB 7.9

سریال WandaVision نقطه‌ای بود که مارول دنیای سینمایی خود، MCU را به صفحه تلویزیون آورد. این سریال همچنین خاص است زیرا تاریخچه دنیای مارول را از منظرهای مختلف ارائه می دهد. در طول آن، ما با شخصیت های مختلف در جهان های مختلف و در دوره های زمانی مختلف ملاقات می کنیم. بخشی از جذابیت آن بدون شک قدرت هایی است که مختص هر ابرقهرمانی است.

ویچر

بازیگران فریا آلن، هنری کاویل، آنیا چالوترا

به کارگردانی لورن اشمیت هیسریچ

تعداد فصل 3

قسمت شماره 24

سال پخش 2019 – اکنون

وضعیت پخش تمدید شده برای فصل 4 و 5

امتیاز IMDB 8.0

اگرچه سری The Witcher هرگز نتوانست استانداردهای منبع اقتباسی خود را برآورده کند، کتاب هایی با همین نام و همچنین بازی ویدیویی که همه ما به یاد داریم، اما نمایشی از جادو و جادوگران است. اگر اهل جادو هستید یا از طرفداران این جهان هستید، قطعا لحظاتی برای لذت بردن وجود دارد. داستان اصلی درباره جادوگری به نام گرالت ریویا است که در حرفه کشتن هیولاها کار می کند. در این سریال داستان او و دیگر شخصیت های این سریال مانند ینفر و سیری را دنبال می کنیم.

دایره مخفی

بازیگران: بریت رابرتسون، توماس دکر، فیبی تونکین

به کارگردانی اندرو میلر

فصل شماره 1

تعداد قسمت ها 22 قسمت است

سال پخش 2011-2012

وضعیت پخش لغو شد

امتیاز IMDB 7.3

کیسی بلیک پس از مرگ والدینش به شهر ساحلی کوچک چنس هاربر نقل مکان می کند تا با مادربزرگش زندگی کند. او به زودی متوجه می شود که خانواده اش وارثان خانواده جادوگران هستند و خود او مأموریت مهمی دارد. کیسی یک فرد گم شده از گروهی از جادوگران مخفی است که در این شهر فعالیت می کنند. در سرتاسر سری The Secret Circle، مشکلاتی که برای او پیش می آید، سازگاری او با قدرت های جدیدش و رویارویی گروهشان با شیاطین را دنبال می کنیم.

خلاصه

هر جا جادو هست، شگفتی و هاله ای از رمز و راز وجود دارد! داستان های بسیار جذاب و شگفت انگیزی با محوریت جادو در محیط های مختلف ساخته شده است. از دنیای مدرن گرفته تا ژانر علمی-تخیلی و تا دوران قرون وسطی، ردپای داستان های جادویی را می توان در همه جا یافت. در طی لیستی که خواندید سعی کردیم بهترین سریال هایی را که جادو در آن نقش اساسی دارد و تمرکز سریال بر آن است را معرفی کنیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا