دانستنی ها

بهترین زمان برای نوشیدن آب

این یکی یکی از اجزای لاینفک زندگی انسان است و در صورت مصرف به مقدار مورد نیاز بدن و در زمان های معین، آب بدن از بین نمی رود.

به گزارش ایتنا، وقتی فردی که ظاهراً احساس گرسنگی می کند، تشنگی خود را درک نمی کند، یعنی مغز این محرک ها را یکسان درک می کند; به همین دلیل لازم است قبل از غذا مقداری آب بنوشید و سپس چند دقیقه صبر کنید تا ببینید میل به خوردن از بین می رود یا خیر.

صبح، یکی یکی از بهترین زمان ها برای آبرسانی به بدن است. افزودن نصف لیمو به یک لیوان آب می تواند فیتونوترینت ها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و پتاسیم را افزایش دهد.

عواملی که باعث تعریق می شوند باعث از دست رفتن مایعات بدن می شوند. سونا، جکوزی و بیرون رفتن در روزهای گرم از عواملی هستند که باعث تعریق می شوند. علاوه بر این، با ورزش، ماهیچه های بدن گرم می شوند و در این حالت بدن عرق می کند تا گرما را از بین ببرد. در این صورت باید مقدار زیادی آب سرد بنوشید. در حین فعالیت بدنی، هر 10 تا 15 دقیقه باید 177 تا 355 میلی لیتر آب بنوشید.

هیدراتاسیون کلید درمان در طول بیماری است. اسهال، استفراغ و تب می تواند باعث کم آبی شدید بدن شود. هنگامی که اولین علامت بیماری ظاهر شد، باید مقدار زیادی آب بنوشید، مخصوصاً زمانی که گرسنه نیستید. در این دوره، لازم است از نوشیدنی های الکلی و کافئین دار خودداری کنید. این نوع نوشیدنی ها باعث خشک شدن بدن می شوند.

نوشیدن آب در طول پرواز توصیه می شود. هرچه ارتفاع هواپیما بیشتر باشد، هوای داخل کابین خشک‌تر می‌شود. توصیه می شود در طول پرواز آب بیشتری بنوشید.

نوشیدن آب قبل از ماساژ توصیه می شود. نوشیدن آب قبل از ماساژ ماهیچه ها را نرم تر و انعطاف پذیرتر می کند و ماساژ بافت های حساس را برای ماساژور آسان می کند.

نوشیدن آب قبل و در طول قاعدگی می تواند ناراحتی و نفخ قبل از قاعدگی را کاهش دهد. کم آبی بدن یکی از بزرگترین دلایل سردرد است. نتایج یک مطالعه نشان می دهد زنان جوانی که از «دیسمنوره» یعنی قاعدگی بسیار دردناک رنج می برند، می توانند با نوشیدن آب بیشتر دوره های قاعدگی خود را کوتاه کنند. علاوه بر این، مصرف آب درد لگن را کاهش می دهد و در نتیجه نیاز به مسکن را کاهش می دهد.

وقتی انرژی بعد از ظهر تمام می شود، برای بهبود خلق و خوی خود توصیه می شود یک لیوان آب با لیمو یا طعم دیگر بنوشید. مجله بریتانیایی تغذیه در گزارشی نوشت که وضعیت هیدراتاسیون به طور مستقیم بر خلق و خو، حافظه و ادراک بصری تأثیر می گذارد.

یکی کم آبی بدن یکی از مهم ترین محرک های میگرن است. برخی افراد گزارش می دهند که حتی کاهش جزئی در مصرف مایعات می تواند باعث سردردهای شدید شود. کاهش مصرف مایعات می تواند باعث سردرگمی شود و حتی ممکن است در برخی موارد نیاز به درمان پزشکی داشته باشد. افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند باید همیشه یک بطری آب داشته باشند و بر میزان مصرف مایعات خود نظارت داشته باشند.

به گفته دفتر توسعه تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نوشیدن آب قبل از غذا، که به عنوان “پیش بارگیری” شناخته می شود، ممکن است به کاهش وزن کمک کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که 500 میلی‌لیتر (کمی بیش از 16 اونس) آب حدود 30 دقیقه قبل از غذا و به طور آزاد در طول روز به مدت 12 هفته نوشیده‌اند، حدود 1.4 کیلوگرم بیشتر از افرادی که این کار را نکرده‌اند، از دست داده‌اند. این پروتکل وزن کم کرد

آب راهی بدون کالری است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید و متابولیسم خود را افزایش دهید. در یک مطالعه، 50 دختر دارای اضافه وزن نیم ساعت قبل از صبحانه، ناهار و شام حدود 2 لیوان آب نوشیدند، بدون اینکه تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد کنند. بعد از هشت هفته وزن کم کردند و شاخص توده بدنی و ترکیب بدنشان کاهش یافت. آب همچنین لیپولیز (فرایند چربی سوزی بدن برای انرژی) را سرعت می بخشد.

آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده می گوید که نیاز ایده آل به مایعات برای بزرگسالان سالم 15.5 لیوان در روز برای مردان است. با این حال تصور می شود که 11.5 لیوان از تمام غذاها و نوشیدنی ها در روز برای اکثر زنان کافی است. با این حال، این شامل مصرف مایعات از غذا و تمام منابع آشامیدنی است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا