دانستنی ها

بهترین زمان برای خوردن میوه

رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید یکی یکی از راه های حفظ سلامتی است که در این مقاله به فواید و مضرات مصرف میوه قبل یا بعد از غذا پرداخته شده است.

خوردن میوه قبل از غذا

به گزارش بهداشت نیوز، کسانی که ساعت ها قبل از غذا میوه مصرف می کنند; او متوجه نمی شود که با این کار می تواند باعث درد شود. یکی از این دو حالت:

1. میوه باعث ترشح انسولین در بدن می شود. انسولین ماده ای است که باعث ایجاد اشتها می شود. به عبارت دیگر، هر چه میوه ها بیشتر باشد، اشتها بیشتر می شود و فرد بیشتر می خورد. اگر بدن به مقدار کالری مصرفی نیاز نداشته باشد، به طور طبیعی کالری اضافی را ذخیره می کند. در نتیجه عادت به خوردن میوه قبل از غذا به تدریج و سریع منجر به عوارض چاقی می شود.

چاقی بستر مناسبی برای بیماری های قلبی عروقی ایجاد می کند. علاوه بر این، اضافه وزن عامل تشدید کننده وضعیت در بیماران مبتلا به آرتریت محسوب می شود. به یاد داشته باشید که تغییر عادات غذایی برای برخی افراد دشوار است و بهتر است هر چه زودتر به برنامه های تغذیه ای خود فکر کنید تا از سلامت خود محافظت کنید.

بهترین راه برای حفظ سلامتی اعتدال است. به این ترتیب میوه ها به عنوان میان وعده مصرف می شوند. اسنک یعنی زمان مشخصی بین صبحانه-ناهار و ناهار-شام. هر فردی بسته به ساعتی که صبحانه، ناهار و شام خواهد خورد، باید این زمان را برای خود تعیین کند. گاهی به اشتباه تصور می شود که خوردن میوه به هیچ وجه به سلامتی آسیب نمی رساند. این باور اشتباه است. میوه ها بر اساس سن و نوع بیماری یا مشکلاتی که فرد دارد طبقه بندی می شوند و در مصرف آن ها باید احتیاط کرد.

2. میوه ها حاوی مقدار مشخصی قند ساده هستند. هر چه میوه آبدارتر باشد، قند موجود در میوه بهتر و راحت تر جذب بدن می شود. بنابراین مصرف این میوه ها قبل از غذا می تواند منجر به بی اشتهایی شود. در این حالت فرد نمی تواند غذا بخورد. اگر این حالت تکرار شود، عادت به خوردن می شود. بدنی که مواد اولیه مورد نیاز خود را فقط از طریق غذا به دست می آورد، پس از مدتی دچار کمبودها و عوارض می شود و مشکلاتی مانند ضعف و بیماری به وجود می آید.

میوه های شیرین و آبدار حاوی مقادیر نسبتاً بالایی قند هستند و آب میوه باعث جذب سریع قند در بدن می شود. میوه هایی مانند طالبی، هندوانه، انبه، خرما، طالبی و انواع انگور دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند، یعنی قند آنها به سرعت تجزیه می شود و باعث افزایش سریع قند خون می شود. افراد مبتلا به دیابت و چاقی باید مقدار کمی از این میوه ها را مصرف کنند.

خوردن میوه بعد از غذا

در اینجا دو حالت وجود دارد:

1. تقریباً همه بعد از غذا خوردن دسر میل می کنند و تا زمانی که آن را نخورند غذایشان هضم نمی شود و احساس راحتی نمی کنند. متابولیسم بدن به طور خودکار چنین دستوری را می دهد. به همین دلیل بسیاری از مردم بعد از غذا میوه می خورند.

میوه های شیرین قند زیادی دارند و باعث افزایش سیری می شوند و ممکن است اثر معکوس داشته باشند.

یعنی باعث هضم غذا نمی شوند بلکه با خوردن آنها احساس سنگینی می کند و فکر می کند هنوز میوه کافی نخورده و باعث ناراحتی هر چند برای مدت کوتاهی می شود.

میوه های با شاخص گلیسمی پایین باید جایگزین میوه های شیرین شوند. موز کمتر رسیده، گیلاس، گیلاس، پرتقال، خیار، نارنگی و گلابی انتخاب های خوبی هستند.

2. در مورد دیگری همانطور که گفته شد ممکن است بدن انسولین ترشح کند و اشتها افزایش یابد.

سپس فرد می خواهد دوباره غذا بخورد. کالری اضافی باید ذخیره شود. آن وقت چاقی پدیدار می شود و خدای ناکرده بیماری های مرتبط با چاقی را به دنبال خواهد داشت.

در حالی که بسیاری از مردم بر استفاده از میوه ها به دلیل فواید فیبرشان تاکید دارند، میزان فیبر موجود در سبزیجات بسیار بیشتر از میوه ها است. با این حال میوه ها علاوه بر فیبر، سرشار از مواد معدنی و ویتامین نیز هستند و بدن برای حفظ سلامتی خود به آنها نیاز دارد. به طوری که کمبود این مواد ضروری سلامتی را به خطر می اندازد و یافتن جایگزینی برای آنها دشوار می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا