تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان می دهد که تا دیر وقت بیدار ماندن برای سلامت روان شما مضر است. طبق مطالعه ای که ماه گذشته در مجله Psychiatry Research منتشر شد، رفتن به رختخواب قبل از ساعت 1 بامداد ممکن است خطر ابتلا به بیماری های روانی و رفتاری مانند افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت، جیمی زایتزر، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد، که این مطالعه را رهبری کرده است، گفت: “ما دریافتیم که میزان خواب افراد ربطی به شخصیت آنها ندارد و هر کسی نوعی خواب دارد. وقتی دیر می‌خوابند، خلق و خویشان به هم می‌خورد و اگر دیر بیدار شوند، دچار مشکلات روانی می‌شوند.»

کسانی که با طلوع خورشید از خواب بیدار می شوند بهترین سلامت روانی را دارند.

Zeitzer می‌گوید: «اگر مجبور باشم حدس بزنم، افرادی که صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوند می‌دانند که مغزشان به درستی کار نمی‌کند، بنابراین ممکن است تصمیم‌گیری‌های خوب را به تعویق بیندازند.

کارشناسان توصیه می کنند هفت تا نه ساعت در شب بخوابید. Zeitzer به جغدهای شب توصیه می کند که برای جایگزینی الگوهای خواب خود از یک روال زودتر استفاده کنند، حتی اگر مشکل است و برنامه آنها را تغییر نمی دهد.

وی گفت: از نظر بیولوژیکی بدن انسان و رابطه بین خواب و سلامتی مانند یک نوار لاستیکی است. زمانی که بعد از یک روز کاری سخت به موقع بخوابید، بدن به حالت اولیه خود باز می گردد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما