دانستنی ها

بهترین زمان از روز برای مصرف ویتامین D چه زمانی است؟

در طول روزهای اپیدمی کووید-19، اگر کمبود ویتامین D وجود داشته باشد، متخصصان مصرف روزانه مکمل‌های ویتامین D را برای بهبود سلامت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی توصیه می‌کنند. اما ویتامین ها دی در چه ساعتی از روز باید خورد؟

به گزارش سلامت نیوز ویتامین دی علاوه بر نقش مهمی که در سیستم ایمنی دارد، به ویژه برای استخوان ها، ماهیچه ها و دندان ها مفید است زیرا به تنظیم میزان کلسیم و فسفات در بدن کمک می کند.

کمبود ویتامین D اغلب می تواند منجر به ناهنجاری های استخوانی شود، مانند راشیتیسم در کودکان و درد استخوان ناشی از استئومالاسی در بزرگسالان.

راه اصلی برای ساخت ویتامین دی قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی بدن. به طور معمول مصرف روزانه مکمل در پاییز و زمستان توصیه مهمی برای مردم بسیاری از کشورهای جهان است زیرا در این فصول افراد زمان کمتری را در فضای باز می گذرانند و لباس های بیشتری می پوشند که مانع از رسیدن نور به آنها می شود. خورشید به بدن آنها می تابد.

سیستم بهداشت و پزشکی انگلستان (NHS) مصرف روزانه 10 میکروگرم مکمل ویتامین دی در تمام طول سال برای بزرگسالان و کودکان بالای چهار سال توصیه می شود. اما بسیاری از افراد در مورد استفاده از ویتامین ها سؤالاتی دارند دی آنها می پرسند: بهترین زمان برای مصرف ویتامین D چه زمانی است؟

تحقیقات قبلی سطح ویتامین D خون را با سطح کیفیت خواب مرتبط کرده است. برخی گزارش‌ها، بر اساس مطالعات انجام‌شده در انگلستان و سوئد، ادعا کرده‌اند که مصرف ویتامین D در شب ممکن است با تداخل در تولید هورمون ملاتونین، کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار دهد و آن را بهبود بخشد.

با این حال، نتایج این مطالعه قطعی نیست و توسط مطالعات جامع تر تایید نشده است.

و البته تحقیقات نشان می دهد که اکثر مردم ترجیح می دهند ویتامین ها و سایر قرص های خود را صبح مصرف کنند. اما اغلب به این دلیل است که آسان تر یا به یاد ماندنی تر است.

با این حال، به طور کلی، کارشناسان پیشنهاد می کنند که ممکن است مصرف مکمل های ویتامین ممکن باشد. دی شب بهتره

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا