بادمجان یکی محصولات کشاورزی محبوب کشک و بادمجان در بسیاری از غذاهای لذیذ مانند یتیمچه، میرزا قاسمی و خورش قیمه استفاده می شود و طعم بی نظیری به غذاها می بخشد.

به گزارش همشهری، اگر جزو علاقه مندان به غذاهای حاوی بادمجان هستید، می دانید که روغن سرخ کردنی چالشی است که در درازمدت سلامت بدن را تهدید می کند.

بنابراین، آیا راهی برای به حداقل رساندن مصرف روغن هنگام سرخ کردن بادمجان وجود دارد؟ در ادامه به بررسی بهترین روش سرخ کردن بادمجان می پردازیم. بدیهی است که هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند که باید بر اساس نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید.

سرخ کردن بادمجان با ماست

یکی یکی از راه حل هایی که به عنوان بهترین روش سرخ کردن بادمجان شناخته می شود، سرخ کردن آن با ماست است. در این روش بادمجان را پوست گرفته و به قطعات دلخواه برش می دهیم. بعد داخل ماست میریزیم. به این ترتیب دو طرف بادمجان ها کاملا با ماست آغشته می شود. سپس بادمجان ها را در تابه در روغن داغ می گذاریم تا سرخ شوند. در این روش ماست از تیره شدن بادمجان ها جلوگیری می کند. در واقع این محلول باعث می شود بادمجان روغن کمتری جذب کند و کاملا بپزد و رنگ طلایی زیبایی به خود بگیرد. ترکیب ماست و بادمجان طعم تلخ را از بین می برد و ترکیب سبک تری ارائه می دهد.

شایان ذکر است وجود ماست روی سطح بادمجان از سوختن بادمجان در هنگام سرخ کردن جلوگیری می کند و در نتیجه باعث ترد شدن آن می شود. همه این موارد ذکر شده باعث می شود بسیاری از افرادی که می خواهند از بادمجان در ترکیبات مختلف مانند قیمه مجلسی استفاده کنند از این روش سرخ کردنی بهره ببرند.

شاید بتوانید به خودتان بگویید کدام ماست برای این کار بهتر است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که ماست پرچرب انتخاب بهتری است. علاوه بر این، استفاده از ادویه های مختلف مانند نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و سایر ادویه ها می تواند طعم لذیذتری به بادمجان بدهد.

بادمجان را با نمک و زردچوبه و سیر سرخ کنید

اگر به دنبال راهی برای دادن طعم و عطر خوش بادمجان ها پس از سرخ شدن هستید، ترکیب نمک، زردچوبه و سیر بسیار مناسب است. در این روش مقداری زردچوبه و نمک را با هم ترکیب می کنیم و در آخر تکه های کوچک سیر را اضافه می کنیم. البته اگر سیر ندارید می توانید از پودر سیر هم استفاده کنید. جذب کم چربی در این روش سرخ کردن بادمجان، ترکیبی رژیمی اما خوشایند ایجاد می کند. از طرفی ترکیبات معطر موجود در این روش پخت طعم مطبوعی به بادمجان می دهد.

بهترین روش های سرخ کردن بادمجان

البته یادتان باشد در این روش بادمجان طعم زردچوبه را به خود جذب می کند. بنابراین، زردچوبه را فقط در غذاهایی می توانید استفاده کنید که طعم آن با سایر ادویه ها تداخل نداشته باشد.

سرخ کردن بادمجان با نمک

اگر به دنبال بهترین روش برای سرخ کردن بادمجان با کمترین مقدار روغن هستید، از ترکیب بادمجان با نمک استفاده کنید. در این روش بادمجان ها را پوست بگیرید. سپس آنها را به محلول آب و نمک اضافه کنید. به یاد داشته باشید که شوری نمک توسط بادمجان جذب می شود. بنابراین از مصرف زیاد نمک خودداری کنید.

مزایای مختلف استفاده از نمک در سرخ کردن بادمجان باعث شده است که از گذشته تا به امروز از این ترکیب استفاده شود. در واقع استفاده از نمک طعم تلخ بادمجان را از بین می برد و در نتیجه ترکیبی لذیذ ارائه می دهد. از طرفی بادمجان را کاملتر می پزد و آن را ترد و خوشمزه می کند. از این رو می توان از بادمجان شور در غذاهای مختلف مانند کاسرول، سالاد و حتی دسر استفاده کرد.

به خاطر داشته باشید که مدت زمانی که بادمجان در محلول آب نمک قرار دارد بر مصرف روغن بادمجان تاثیر می گذارد. بنابراین اگر عجله دارید، بادمجان ها را حداقل به مدت نیم ساعت در مخلوط آب و نمک خیس کنید. اما اگر وقت دارید می توانید از شب قبل بادمجان ها را در مخلوط آب و نمک قرار دهید. پس از آن فراموش نکنید که بادمجان ها را روی یک حوله تمیز قرار دهید تا آب اضافی جذب شود.

سرخ کردن بادمجان با سفیده و شیر

یکی یکی از روش های جدید سرخ کردن بادمجان استفاده از سفیده و شیر است. در این روش ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا می کنیم. بعد هم میزنیم تا مایع غلیظ و یکدستی بشه. سپس بادمجان های پوست گرفته را در ترکیب مشخص شده قرار می دهیم. یادتان باشد بلافاصله بعد از آن بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کنید.

می توان گفت بهترین روش برای سرخ کردن بادمجان استفاده از سفیده و شیر و ایجاد یک پوشش عایق روی بادمجان و جلوگیری از جذب روغن اضافی آن است. در این روش برای خوشمزه تر شدن بادمجان ها می توانید ابتدا آن ها را در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود. سپس بادمجان ها را به مخلوط شیر و سفیده اضافه کنید. البته افزودن نمک و فلفل سیاه و سایر ادویه ها به مخلوط سفیده و شیر در طعم بادمجان تاثیر بسزایی دارد.

هنگام سرخ کردن بادمجان روغن را بالا نگه دارید

یکی یکی از مسائل مهم در سرخ کردن بادمجان، دما و میزان روغن مصرفی است. اگر دمای روغن کم است، باید زمان بیشتری را برای سرخ کردن هر بادمجان صرف کنید. بنابراین بادمجان روغن بیشتری جذب کرده و رنگ تیره تری به خود می گیرد. وقتی بادمجان را در کمی روغن سرخ می کنیم، رنگ طلایی و ظاهری تازه به آن می دهد. بنابراین مهم است که ابتدا روغن را گرم کنید و سپس شروع به پختن بادمجان کنید. البته به یاد داشته باشید که حرارت دادن روغن باید به تدریج انجام شود. در غیر این صورت بادمجان طعم و رنگ ایده آل خود را نخواهد گرفت.

از طرفی دقت کنید که دمای روغن در همه جای تابه یکسان باشد. این کار به شما کمک می کند تا همه بادمجان ها را در یک زمان بپزید و متوجه نشوید که برخی از بادمجان ها نیم پز هستند.

حرف آخر

سرخ کردن بادمجان موضوع مهمی است که قبل از استفاده از بادمجان در غذاهای مختلف باید به آن توجه کنید. در این مطلب به بررسی بهترین روش سرخ کردن بادمجان پرداختیم. سپس توضیح دادیم که هر یک از این روش ها چگونه بر طعم، رنگ و عطر بادمجان تاثیر می گذارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما